نوشته شده توسط : javaneh

خواص سنگ آندرادیت

آندرادیت یکی از درخشان ترین سنگ ها از خانواده گارنت است و دارای انواع گوناگونی می باشد.
اصطلاح گارنت برای توصیف یک نام گروهی برای تعدادی از سنگ های معدنی است که سنگ آندرادیت هم یکی از این سنگ ها می باشد. خواص سنگ آکوامارین آندرادیت معمولا مات و نیمه شفاف است، البته نوع شفاف آن نیز موجود است که بسیار کمیاب و با ارزش می باشد.
ساختار بلورین سنگ معمولا به شکل مکعب است و اغلب دوازده وجهی می باشد.
دمانتوئید، ملانیت و توپازولیت از انواع سنگ های آندرادیت شفاف هستند که در جواهر سازی کاربرد دارند و از ارزش زیادی نیز برخوردارند.

 

انواع سبز رنگ سنگ آندرادیت را دمانتوئید می نامند، این نوع از سنگ آندرادیت بسیار نادر و گران قیمت است که در کشور روسیه یافت می شود و دارای درخشش و شفافیت زیادی است و درخشندگی همچون آتش آن سبب ایجاد زیبایی و جلوه بی نظیری در این سنگ گردیده است.
به سنگ های آندرادیت که دارای تنوع رنگ زرد و نارنجی هستند، توپازولیت گفته می شود. البته این نوع از سنگ آندرادیت به دلیل اندازه بسیار کوچک آن کاربرد چندان زیادی در جواهر سازی ندارد و به ندرت در جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی دیگر از انواع سنگ آندرادیت مات و نیمه شفاف که به رنگ های سیاه و سفید دیده می شوند،ملانیت نام دارند که این نوع از سنگ آندرادیت در جواهرسازی نیز بسیار پرکاربرد هستند. اغلب از این نوع سنگ آندرادیت با عنوان گارنت سیاه نیز یاد می شود.
استفاده از سنگ آندرادیت موجب ایجاد شادی و نشاط می گردد و در جلوگیری از ترس، ناامنی و احساس تنهایی بسیار مفید است. سنگ آندرادیت همچنین برای محافظت و افزایش نیروی سرزندگی و شادابی و هم چنین برای تحقق خواسته ها کاربرد زیادی دارد.

 

سنگ آندرادیت سیاه دارای پایه های قوی از انرژی و در محفاظت روح و روان بسیار تأثیرگذار است. این سنگ همچنین موجب تشدید انرژی های مثبت وخلاقیت در افراد می گردد و ارتعاش موجود در آن باعث تحریک احساسات مثبت در زندگی افراد می گردد.
سنگ آندرادیت از نیروهای مختلف موجود در طبیعت سرشار است و این نیروهای زمینی موجب جذب نیروهای عرفانی می شوند و سبب از بین رفتن اثرات سحر و جادو می گردد. این سنگ دارای قدرت بی نظیری است و ارتباط شما را با درونتان مستحکم تر می کند، به این ترتیب می توانید با انرژی های موجود در اعماق بدن خود رابطه برقرار کنید و از مزایای آن ها در سلامتی روح و جسم خود بهره مند شوید.
سنگ آندرادیت همچنین دارای خواص متافیزیکی بسیار عالی و منحصر بفرد است و انرژی های عالی موجود در زمین رابرای شما به ارمغان می آورد و در نهایت سبب می شود ارتباط و پیوند عمیقی میان شما و زمین برقرار گردد و به این ترتیب احساس سرزندگی و طراوت داشته باشید. همچنین به دلیل همین ویژگی موجود در سنگ آندرادیت، این سنگ در طب سوزنی نیز کاربرد دارد.

 

استفاده از سنگ آندرادیت یک هاله قدرتمند را در اطراف بدن ایجاد می کند و سبب از بین رفتن انرژی های منفی موجود در اطراف بدن می گردد. به همین دلیل همراه داشتن این سنگ درون اتاق خواب، به خصوص برای کودکانی که دچار خواب های آشفته هستند و کابوس شبانه می بینند یک راهکار بسیار تأثیر گذار است و موجب از بین رفتن ناراحتی و احساس های منفی می گردد و افکار منفی را از انسان دور می کند.
آندرادیت یک سنگ مناسب برای مواقع بیماری محسوب می شود؛ این سنگ با دور کردن تمام انرژی های منفی که سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردند، نقش بسیار مهمی در بهبودی و درمان بیماری دارد.

 

انرژی بسیارزیاد موجود در سنگ آندرادیت سبب ایجاد علاقه و ارتباطات عمیق در میان افراد می گردد، این لنرژی در نهایت می تواند علاقه افراد را به زندگی بیشتر کند. سنگ آندرادیت با فراهم آوردن سطح بالایی از نیروی حیات و زندگی برای شما، سبب افزایش انرژی مثبت و انگیزه در زندگی می گردد.
سنگ آندرادیت همچنین یک سنگ عالی برای محافظت روحی و روانی افراد به شمار می رود که تأثیر بسیار زیادی در افزایش خلاقیت نیز دارد. علاوه بر آن از این سنگ می توان در یوگا و مدیتیشن نیز استفاده کرد؛ زیرا این ارتعاشات حاصل از این سنگ می تواند به خوبی با ارتعاشات سنگ های دیگر ترکیب شود و در نهایت آرامش و امواج مثبت را به ارمغان آورد.

 

این سنگ از انواع دیگر گارنت می باشد. این سنگ تمرکز حواص را تقویت می کند و آگاهی را بالا می برد و برای Meditation بسیار مفید است.خواص درمانی آن عبارتند از: سیستم مرکز عصبی و مفصل را تقویت می کند و گردش خون را منظم می سازد. باید توجه داشت این سنگ در برابر حرارت حساس است و نباید بیشتر از یک ساعت در برابر نور خورشید قرار گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

هر آنچه قبل از کشیدن دندان باید بدانید

گاهی اوقات از کشیدن دندان ناگزیر هستیم. کامپوزیت در رشت  دلایل کشیدن آنها متفاوت است. دندانهای دائمی را تا جایی که میتوانیم سعی می کنیم حفظ کنیم اما در صورتی که به قدری آسیب دیده باشند که نتوان آنها را نگه داشت یا به دلایل پزشکی دیگر مانند درمان ارتودنسی ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد.

دلایل کشیدن دندان چیست؟

  • برای درمان ارتودنسی : گاهی اوقات هدف از کشیدن دندانها، آماده کردن فضا برای درمان ارتودنسی است. هنگامی که فضای فک برای صاف و مرتب شدن همه دندانها جای کافی نداشته باشد، برای این که کجی و نامرتبی دندانها را بتوان اصلاح کرد، متخصص ارتودنسی یک یا چند دندانی که اهمیت کمتری دارند را می کشد تا جا برای بقیه باز شود.
  • به دلیل عفونت : اگر پوسیدگی یا آسیب دیدگی دندان به پالپ رسیده باشد، عصبهای دندان تحت تاثیر قرار می گیرند. پالپ، هسته زنده دندان است که حاوی رگهای خونی، عصب و بافت همبند می باشد. اگر پالپ دچار عفونت شود عصب کشی باید صورت بگیرد. اما اگر عفونت به قدری شدید باشد که با آنتی بیوتیک یا عصب کشی درمان نشود، ناچار به کشیدن آن برای پیشگیری از گسترش عفونت هستیم.
  • به دلیل خطر عفونت : اگر سیستم ایمنی به دلیلی ضعیف باشد مثلا در کسانی که در دوره شیمی درمانی قرار دارند یا پیوند عضو انجام داده اند، خطر عفونت بالاست در نتیجه اگر دندانی خطر عفونت را به دنبال داشته باشد دندانپزشک ترجیح می دهد آن را بکشد تا از عواقب آن در امان بمانید.
  • به علت عفونت لثه : اگر عفونت لثه که بافتهای اطراف رسیده باشد و استخوان اطراف دندان را تخریب کرده باشد، دندان لق شده و دیگر پشتیبانی ندارد بنابراین ممکن است کشیدن آن اجتناب ناپذیر باشد.

کشیدن دندان چگونه است؟

دندانپزشک یا جراح دهان پیش از کشیدن، دهانتان را بی حس می کند تا اذیت نشوید. در برخی موارد ممکن است از بیهوشی استفاده شود چون جراحی پیچیده تری نیاز است.

کشیدن دندان نهفته چگونه است؟

 

اگر دندانتان نهفته باشد، دندانپزشک لثه را برش میزند تا به استخوان احاطه کننده دندان برسد. اگر استخوان روی دندان را پوشانده باشد آن را نیز برش میزند و با استفاده از ابزار مخصوص دندان را به عقب و جلو هل می دهد تا شل شده و بتواند آن را از استخوان بیرون بکشد. گاهی که دندان لق نمی شود و نمیتوان آن را بیرون کشید، جراح آن را به چند تکه تقسیم می کند و تکه تکه بیرون می آورد.

کشیدن ریشه دندان در چه صورت لازم نیست؟

برای این که نوک ریشه شکسته دندان را بگذاریم بماند، باید کوچک بوده و در عمق استخوان باشد و هیچ عفونتی هم نداشته باشد.

عوارض کشیدن دندان

پس از این که دندان کشیده شد، در حفره دندان خون لخته می شود. دندانپزشک با گاز استریل روی حفره دندان را پانسمان می کند و از شما می خواهد آن را گاز بگیرید تا خونریزی متوقف شود. گاهی ممکن است چند بخیه هم زده شود که غالبا جذبی است و نیازی به کشیدن ندارد. این کار برای دوختن لثه پاره شده اطراف دندان است. باید مراقب باشید لخته خون حفره دندان کنده نشود. اگر لخته خون کنده شود، استخوان بیرون میزند و وضعیت دردناکی به نام خشکی حفره دندان اتفاق می افتد.

پس از کشیدن دندان چگونه از آن مراقبت کنم

پس از کشیدن دندان چند روز بهبودی بافتها طول می کشد. برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی و خطر عفونت و همچنین بهبودی سریعتر نکات زیر مفید هستند:

  • مسکن ها را طبق دستور مصرف کنید.
  • گاز استریل روی دندان را گاز بگیرید تا خونریزی کاهش یافته و لخته تشکیل شود. هنگامی که گاز استریل پر از خون شد آن را عوض کنید. در غیر این صورت بگذارید سه تا چهار ساعت پس از کشیدن دندان همانجا بماند.
  • بلافاصله پس از کشیدن دندان، یک کیسه یخ روی محل درمان بگذارید تا ورم را کم کند. هر بار حداقل ده دقیقه بگذارید بماند و سپس بردارید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن استراحت کنید و فعالیت زیادی نداشته باشید.
  • از شستن یا تف کردن شدید تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان خودداری کنید چون ممکن است باعث کنده شدن لخته خون شود.
  • پس از ۲۴ ساعت، با محلول آب نمک دهان خود را شستشو دهید.
  • سیگار نکشید.

پیش از کشیدن دندان چه نکاتی را باید بدانم؟

اگر چه این درمان کاملا ایمن است اما ممکن است باکتریهای مضر از محل برش وارد گردش خون شوند. همچنین لثه در خطر عفونت قرار می گیرد. اگر بیماری یا وضعیت پزشکی داشته باشید که خطر عفونت شدید را به وجود آورد، داروی چرک خشک کن (آنتی بیوتیک) پیش و پس از کشیدن آنها برایتان تجویز می شود. پس سابقه کامل پزشکی خود را در اختیار دندانپزشک قرار بدهید.

هر یک از مشکلات زیر را اگر دارید، حتما به اطلاع دندانپزشک برسانید:

  • آسیب دیدگی دریچه قلب یا داشتن دریچه قلب مصنوعی
  • نقص قلبی مادرزادی
  • ضعف سیستم ایمنی
  • بیماری کبد
  • مفصل مصنوعی مثلا تعویض مفصل ران
  • سابقه اندوکاردیت باکتریایی


:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

کانزیت سنگی به رنگ صورتی کمرنگ تا بنفش یاسی کم رنگ , از گونه های اسپادومین معدنی پیروکسین و یک اینسوسیلیکات آلومینیوم لیتیوم است . گالری چاو اولین بار در کانکتیکات آمریکا کشف شد و نام آن از اسم جورج فردریک کانز 1856-1932(کانی شناس و مدیر عامل سابق شرک تیفانی ) گرفته شد .
کانز از جمله فروشندگان زیورالات بزرگ در نیویورک و متخصص سنگ های رنگی و اولین کسی بود که این سنگ را در 1902 برای اولین بار به طور کامل مورد بررسی قرار داد .

با اینکه سنگ برای اولین در امریکا کشف شد , بیشترین منابع ان در افغانستان و پاکستان هستند.
این سنگ ارتباط نزدیکی با سنگ هیدنیت Hiddenite – عضوی زردسبز از خانواده اسپادومین ها – دارد که این سنگ نیز نامش را از کانی شناس آمریکایی هیدن W. E. Hidden گرفته است.
شهرت سنگ کانزیت برای استفاده از آن در قطعه های بزرگ است .
درحقیقت جستجو و یافتن سنگ کانزیت به وزن 20 قیراط یا حتی بیشتر امری عجیب نیست .
سنگ کانزیت و تمام خانواده اسپادومین منابع صنعتی بسیار مهم لیتیوم هستند که از آنها در داروسازی , سرامیک سازس , تلفن های همراه و انواع باطری های شارژی استفاده می شود .

کانزیت معروف دنیا 

سنگ کانزیت 47 قیراطی بر روی یک انگتر که در حراج ساتبی در ملک ژاکلین کندی اوناسیس در سال 1996 به ارزش 410000 دلار به فروش رسید .
رییس جمهور کندی آنرا برای همسرش هدیه گرفته بود که هیچگاه فرصت نشد تا آن را اهدا کند 

تشخیص کانزیت

کانزیت ماده مرکب از لیتیوم , آلومینیوم و سیلیکات بوده که نظام کریستالی مونوکلینیک دارد .
ساختار منشوری کریستال های آن باعث چند رنگ نمایی در این سنگ شده که همین امر باعث تشخیص این سنگ می شود.
کلیواژ کامل این سنگ را می توان در الماس و توپاز هم دید .
این سنگ در نجاورت طولانی در نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شود .
این سنگ برخلاف بقیه سنگ های صورتی رنگ که معمولا در قطعات کوچک ظاهر می شوند , در ابعاد بزرگ دیده می شود.
درخشندگی شیشه ای و درجه سختی اسن سنگ همانند کوارتز بوده ولی سنگی نرمتر از یاقوت سرخ و یاقوت کبود می باشد . 

 

منشا و منابع کانزیت 

این سنگ در ابتدا در کانکتیکات در امریکا کشف شد .
نمونه تجاری آن نیز بعدا در منطقه ای در سن دیاگو کالیفرنیا در 1902 کشف شد 
امروزه مهمترین منابع این سنگ در برزیل , افغانستان , پاکستان , ماداگاسکار , میانمار و امریکا قرار گرفته اند .
این سنگ در ابعاد کوچک , امروزه از کانادا , روسیه , مکزیک , سوئد و استرالیای غربی به دست می آید . 

خرید و ارزشگذاری کانزیت

رنگ کانزیت

این سنگ معمولا به حالت بسیار کمرنگ و فشرده (صورتی کمرنگ تا پررنگ – بنفش – یاسی – صورتی بنفش ) دیده می شود البته گاها نمونه های براق آن نیز مشاهده شده است .
رنگ این سنگ به سبب وجود مقادیر منگنز در آن می باشد که همانطور که گفته شد در مجاورت طولانی با خورشید رنگ آن به راحتی می پرد.
سنگ کانزیت چندرنگ نماست و با توجه به زاویه دیده شدن آن به صورت بیرنگ , صورتی و بنفش مشاهده می شود .
نقاط بالایی و پایینی آن مناطقی هستند که پررنگ ترین بخش این سنگ را تشکیل می دهند. 

خواص سنگ شناسی کانزیت

  • فرمول شیمیایی : سیلیکات آلومینیوم لیتیومLiAl[Si2O6] 
  • ساختار کریستال : مونوکلینیک , منشوری و لوله ای
  • رنگ : بنفش کمرنگ تا صورتی
  • سختی : 6.5-7
  • ضریب شکست : 1.660-1.681
  • تراکم ( دانسیته ) : 3.21-3.15
  • کلیواژ یا برگوارگی(تمایل سنگ برای شکستگی در امتداد یک جهت ترجیحی در سطوح موازی )  : کامل
  • شفافیت : شفاف
  • شکست نور : 0.014-0.016 
  • درخشش : شیشه ای
  • حالت فلورسانس : قوی , زرد-قرمز , نارنجی

سنگ ها مشابه یا مرتبط به کانزیت

این سنگ متعلق به خانواده اسپادومین هاست .
( نمونه اسپادومین زرد و سبز آن بسیار رایج هستند ) البته گونه های سبز آبی و چندرنگ این سنگ نیز موجود است که معمولا جنبه مصرفی برای زیورالات و برش ندارد .
نمونه بیرنگ آن تریفان نام دارد که با سنگ های مورگانیت صورتی , تورمالین صورتی نزدیکی دارد .
برخی کونه های یاقوت عمومت با سنگ کانزیت اشتباه می شوند در حالیکه این سنگ از یاقوت نرمتر بوده و قطعات بزرگتر آن در دسترس تر است .
مثلا بیشتر یاقوت ها در وزن زیر 1 قیراط هستند ولی کانزیت با این وزن تقریبا نادر است .

اسطوره شناسی , متافیزیک و خواص درمانی کریستال کانزیت

برخی کانزیت را سنگ ماه فوریه می دانند ولی نشانه شناسان بر این موضوع موافقت ندارند.
گفته می شود این سنگ برای صاحبش رزق و روزی می آورد و باعث ایجاد ارتباط بهتر ا با اطرافیانش می شود.
این سنگ به خاطر حساسیت به نور خورشید و گرما , به سنگ شب شهرت دارد .
رنگ صورتی این سنگ باعث پیوند مابین انرژی های قلب و ذهن می شود , به ارتباط افرادی که متارکه کرده اند کمک می کند و به قلب های شکسته آرامش می دهد .
این سنگ از لحاظ بدنی , به ناهنجاری های ریوی کمک خواهد کرد . 

در عهد باستان همانند قرون باستان , مردم باورداشتند که می توان انعکاس جهان را در سنگ ها دید .
جنبش های مدرن در غرب , این باور رابرای ارتقا بازار و صنعت تولید سنگ ها , احیا کردند.
چه این نظریه صحیح باشد و چه نه , در خرید افرادی که به این سنگ نیاز دارند تغییری نمی توان ایجاد کرد . 

https://chaav.ir/about-us

کانزیت نماد سیاره های پلوتو و ونوس است . 

نکته : تاثیرات درمانی و متافیزیکی ذکر شده به صورت پیشنهاد درمانی در این مقاله تلقی نمی شوند .
تمامی مباحث سنتی , آیینی و اسطور های بالا برگرفته از منابع متعددی بوده و به عنوان تنها گزینه موجود ذکر نشده اند .
این اطلاعات جایگزین نظر پزشک نیست و در صورت هرگونه عارضه ای به پزشک مراجعه نمایید .
استفاده از سنگ های درمانی هیچ گونه تضمینی در قبال درمان قطعی بیماری ها ندارد و نمیتواند تحت هیچ شرایط قابل اطمینان باشد . 



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

Maw-Sit-Sit سنگی سبز رنگ است و از روستایی در برمه ی شمالی که نخستین باردر آنجا یافت شده، نامگذاری شده است.
سنگ Maw-Sit-Sit در سال ۱۹۶۳ توسط یک گوهرشناس سوییسی به نام دکتر ادوارد گوبلین کشف شد. امیرنکویی این سنگ از kosmochlor، Chromian jadeite، Chromian eckermannite، Chromian albite و دیگر مواد تشکیل شده و از این رو به جای ماده ی معدنی، آن را در طبقه بندی سنگ ها قرار می دهند.
برخی مواقع این سنگ را با نام یشم معرفی می کنند اما به جرات می توان گفت که با وجود دارا بودن یشم در محتویات خود، و استخراج از مناطق مشابه با یشم اعلی، Maw-Sit-Sit یشم نیست.
یشم یک ماده ی معدنی است و Maw-Sit-Sit در گروه سنگ ها قرار دارد.
مواد معدنی غالب سنگ Maw-Sit-Sit، kosmochlor می باشدو این وجه تمایز این سنگ از یشم، سیلیکات آلومینیوم سدیم می باشد.
بنابراین Maw-Sit-Sit بیشترین ارتباط را با یشم دارد.
محتویات kosmochlor در سنگ Maw-Sit-Sit سبب ایجاد رنگ سبز زمردی با رگه های سبز متمایل به مشکی شده است.
برخی مواقع از Maw-Sit-Sit با عنوان «chloromelanite» یا «jade albite» یاد می شود که به سنگ هایی با محتویات یشم، فلدسپار آلبیت و دیگر مواد معدنی اشاره دارد.

 

شناسایی سنگ Maw-Sit-Sit

این سنگ به راحتی از طریق رنگ سبز زمردی روشن و رگه های سفید یا سبز تیره تا سیاه خود قابل شناسایی می باشد.

خاستگاه و منابع سنگ Maw-Sit-Sit
تا به امروز سنگ Maw-Sit-Sit تنها در معادن یشم برمه ی شمالی(میانمار) که با نام Tawmaw شناخته می شود، یافت شده است.
بنابراین یک سنگ کمیاب بوده و در نتیجه این مواد با کیفیت ارزش بسیارر زیادی هم دارند.
رنگ Maw-Sit-Sit
این سنگ به رنگ سبز زمردی تا سبز تیره و اغلب با رگه هایی به رنگ سبز تیره یافت می شود.
این رگه ها برخی مواقع چنان تیره هستند که به نظر مشکی هستند.
ممکن است این رگه ها به رنگ سفید هستند.
مواد با بهترین کیفیت به رنگ سبز زمردی هستند.
وضوح و درخشندگی سنگ Maw-Sit-Sit
Maw-Sit-Sit یک سنگ مات با درخشندگی شیشه ای تا روغنی است.
این سنگ در برش های کوچک اندکی تراشفاف هستند.
برش و شکل سنگ Maw-Sit-Sit
سنگ Maw-Sit-Sit را اغلب به دلیل مات بودن به صورت کبوشان( بدون پخ) برش داده یا حکاکی می نمایند و معمولا پخ دار نیست.
این مسئله به این خاطر است که درخشندگی سنگ Maw-Sit-Sit هنگامی که پخ دار نشده بسیار زیباتر است.
همچنین این سنگ را سوراخ نموده و به صورت مهره یا آویز قابل استفاده می نمایند.
سنگ Maw-Sit-Sit را همچنین به صورت تزیینات ظریف حکاکی می نمایند.
پردازش سنگ Maw-Sit-Sit
در حال حاضر هیچ گونه عملیات پردازشی بر روی سنگ Maw-Sit-Sit گزارش نشده است.

https://chaav.ir/

خواص گوهرشناختی سنگ Maw-Sit-Sit
فرمول شیمیایی: NaCr(Si2O6)+Fe,Mg
ساختار بلوری: بلورش چلیپایی، منشوری
رنگ: سبز روشن تا تیره با رگه های سفید یا سبز تیره تا سیاه
سختی: ۶ تا ۷ در سنجه ی موس
شاخصه ی انکساری: ۱.۵۲ تا ۱.۷۴
تراکم: ۲.۵ تا ۳.۵
کلیواژ: خوب
شفافیت: معمولا مات، برخی مواقع تراشفاف در برش های کوچک
انکسار مضاعف یا شکست نور: ۰.۰۱۵۰ تا ۰.۰۲۰
درخشندگی: شیشه ای تا روغنی

 



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

نتیجه عدم ثبت شرکت و ادامه فعالیت آن در علم حقوق، بحث از شخصیت حقوقی، مختص شرکت های تجاری که از جمله ی اشخاص خصوصی هستند،نیست ،بلکه درباره ی کلیه ی اشخاص حقوقی اعم از خصوصی و عمومی صدق می کند. ثبت شرکت قانون تجارت ایران،برای شرکت های تجاری شخصیت حقوقی قایل شده است (ماده ی 583).دارا بودن شخصیت حقوقی به این معناست که شرکت صلاحیت داشتن حقوق و تکالیف و نیز صلاحیت اجرای آن ها را دارد.

همانطور که در مطالب پیشین نیز گفتیم، پس از تشکیل مجمع عمومی موَسس و احراز مراتب مندرج در ماده ی 17 لایحه ی قانونی 1347،شرکت ایجاد می شود و شخصیت حقوقی پیدا می کند.قاعدتاَ،نتیجه ی این شخصیت حقوقی این است که مدیران شرکت بتوانند تمام حقوق شرکت را تحصیل کرده،به تعهدات آن عمل کنند.مع ذلک،با توجه به مواد مختلف لایحه ی قانونی 1347 می توان گفت تشکیل شرکت سهامی در واقع بدان معنا نیست که شرکت تمام حقوقی را که هر شخص حقوقی از آن بهره مند است تحصیل می کند،بلکه قانونگذار ما اگرچه مانند قانونگذار فرانسه،تحصیل شخصیت حقوقی شرکت را موکول به ثبت آن نزد مرجع ثبت شرکت ها نکرده،ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها را شرط ادامه ی حیات آن قرار داده است.

در واقع ثبت شرکت وسیله ای است که دولت مقررات شرکت های تجاری را کنترل می نماید. در همین رابطه ماده ی 195 قانون تجارت مقرر کرده است: «ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت هاست ». چون ماده ی مزبور و مواد دیگر قانون تجارت، عدم ثبت را موجب بطلان شرکت معرفی نکرده اند و بطلان قراردادها نیز امری استثنایی و نیازمند وجود نص است، نمی توان گفت که نتیجه ی عدم ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها، بطلان شرکت است.

لذا در ادامه ی این مطلب به نتیجه ی عدم ثبت شرکت اشاره خواهیم کرد و به بررسی اقداماتی می پردازیم که باید بلافاصله پس از تشکیل شرکت انجام شود،یعنی  تشریفات ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها.

مطالعه ی موضوع ماده ی 6 لایحه ی قانونی 1347 نشان می دهد که با رعایت برخی قواعد شخصیت حقوقی شرکت قبل از ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ایجاد می شود ولی این شخصیت کامل نمی شود مگر پس از ثبت آن در مرجع اخیر. لذا با وجود آنکه شرکت قبل از ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ایجاد می شود و شخصیت حقوقی پیدا می کند، ثبت شرکت در کارکرد آن نقش عمده ای دارد. در واقع تا شرکت ثبت نشود نمی تواند برخی از اعمال حقوقی را انجام دهد:

اولاَ «تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده صدور ورقه ی سهم یا گواهینامه ی موقت سهم ممنوع است. در صورت تخلف امضاکنندگان مسئول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود» (ماده ی 28 لایحه ی قانونی 1347)

ثانیاَ «انتشار اوراق قرضه ممکن نیست، مگر وقتی که کلیه ی سرمایه ی ثبت شده ی شرکت تادیه شده و دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته و دو ترازنامه آن به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد» (ماده ی 55 لایجه ی قانونی 1347)

ثالثاَ «استفاده از وجود تادیه شده به نام شرکت های سهامی در شرف تاسیس ممکن نیست، مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت... » (ماده ی 22 لایحه ی قانونی 1347).

در هر حال اگر شرکت ظرف شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه ی مذکور در ماده ی این قانون به ثبت نرسد، موسسان و پذیره نویسان می توانند به بانکی که پذیره نویسی نزد آن صورت گرفته است مراجعه کنند و تعهدنامه و وجوه پرداختی خود را مسترد دارند (ماده ی 19 لایجه ی قانونی 1347).

بجز تضییقات مذکور،شرکت سهامی از زمان تشکیل و قبل از به ثبت رسیدن دارای حقوق و تعهداتی است که قانون برای آن معین کرده است، در نتیجه مدیران شرکت به محض انتخاب شدن و قبول سمت خود می توانند از اختیاراتی که قانون به آن ها اعطا کرده استفاده کنند، از جمله اینکه می توانند بلافاصله پس از تشکیل شرکت، رئیس هیاَت مدیره و احیاناَ مدیر عامل شرکت را انتخاب کنند. چنین انتخابی لازم است،چه رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل باید شرکت را به ثبت برساند. با توجه به اینکه شرکت پس از ایجاد، شخصیت حقوقی پیدا می کند،مدیران می توانند در مجامع عمومی عادی و فوق العاده نیز تصمیم گیری کنند.آنان می توانند از جانب شرکت معاملاتی انجام دهند، از جمله اجاره ی مسکن، استخدام کارمند و خرید لوازم اداری و ماشین آلات.

1)برای مطالعه ی بیشتر رجوع کنید به طباطبایی موتمنی، منوچهر، شخصیت حقوقی، تحولات حقوق خصوصی، زیر نظر ناصر کاتوزیان، ج 2، انتشارات دانشگاه تهران، 1371، ص 225 به بعد.

 

مساله ای که در این جا مطرح می شود این است که تعهدات ناشی از این گونه معاملات بر عهده ی کیست. بدیهی است اگر شرکت به ثبت برسد،این معاملات، در حدود اساسنامه و مقررات قانون، به نام شرکت انجام گرفته است و بنابراین باید آن ها را اجرا کند. در این گونه موارد فرض بر این است که مدیران می توانسته اند معامله کنند، ولی نمی توانسته اند از وجوه جمع شده به عنوان سرمایه استفاده کنند، مگر پس از ثبت شرکت و حال که شرکت به ثبت رسیده، پرداخت مبالغ و هزینه های ناشی از این معامله از سرمایه ی شرکت (که نزد بانک است) بلامانع است.

مساله ی مزبور زمانی بروز می کند که معاملات بعد از تشکیل شرکت انجام شده است ولی شرکت پس از گذشت شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه موضوع ماده ی 6 لایحه ی قانونی 1347 به مرجع ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده و شرکای آن طبق ماده ی 19 لایحه ی مذکور می توانند تعهدنامه و وجوه پرداختی خود را دریافت کنند، در این صورت اشخاص ثالث به چه کسی می توانند مراجعه کنند؟ قانونگذار ما، به تبعیت از قانون فرانسه، موسسان را مسئول پرداخت هزینه های ناشی از این گونه معاملات تلقی کرده است. در واقع، مواد 19و 23 لایحه ی قانونی 1347،متضمن قواعد روشنی در این مورد است: «موسسین شرکت نسبت به کلیه ی اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس(تشکیل)و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند مسئولیت تضامنی دارند» .

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

عدم ثبت شرکت خارجی

در رابطه با نتیجه ی عدم ثبت شرکت خارجی قابل توجه است ماده ی 5 قانون ثبت شرکت ها، نمایندگی یا مدیریت شعبه ی شرکت های خارجی را مکلف به ثبت شرکت در ایران کرده است، مشروط بر اینکه بخواهند در ایران فعالیت کنند. عدم ثبت، موجب صدور حکم پرداخت جریمه توسط اشخاص مسئول و جلوگیری از فعالیت شرکت و شعبه ی آن در ایران می شود. برای تسهیل احراز ثبت شرکت های خارجی، ماده ی 22 قانون تجارت مقرر کرده است: «...هر شرکت خارجی که بر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد ماه 1310 مکلف به ثبت است باید در کلیه ی اسناد و صورت حساب ها و اعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود در ایران، تصریح نماید که در تحت چه نمره در ایران به ثبت رسیده والا محکوم به جزای نقدی می شود. این مجازات علاوه بر مجازاتی است که در قانون ثبت شرکت ها برای عدم ثبت مقرر شده است».

در اینجا لازم است اضافه کنیم که  برای ثبت شرکت های ایرانی ماده ی 10 قانون ثبت شرکت ها اصل مطالبه ی حق الثبت برای مرجع ثبت شرکت را پیش بینی کرده است. از آن جا که این میزان حق الثبت پیوسته در تغییر است، ذکر جزئیات آن در اینجا ضرورت ندارد. در ضمن، شرکت باید ظرف شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه ی مذکور در ماده ی 6 لایحه ی قانونی 1347 به ثبت برسد (ماده ی 19 لایحه ی مذکور)، همچنین باید اساسنامه ای که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده است به ضمیمه ی صورتمجلس مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان برای ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم شود(ماده ی 18 لایحه ی قانونی 1347).

قابل ذکر است با توجه به اینکه شرکت قبلاَ تشکیل شده است، خود شرکت و در واقع مدیران رئیس هیات مدیره یا احیاناَ مدیر عامل باید تقاضای ثبت بدهند. تغییراتی که در طول حیات شرکت در شرکت ایجاد می شود و به موجب قانون نیاز به ثبت دارد نیز باید توسط مدیران وقت شرکت به ثبت برسد: مواردی چون تغییر مدیر شرکت یا تغییر در اختیارات او و به طور کلی هر تغییری که در حقوق اشخاص ثالث تاثیر داشته باشد و شرکت می خواهد که اشخاص ثالث از آن آگاهی پیدا کنند.

ماده ی 9 نظامنامه ی قانون تجارت مقرر می دارد: «در هر موقع که تصمیماتی راجع به تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر یا انحلال شرکت قبل از مدت معینه یا تغییر در تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تغییر اسم شرکت یا تبدیل دیگر در اساسنامه یا تبدیل و یا خروج بعضی از شرکای ضامن از شرکت اتخاذ شود و همچنین در هر موقعی که مدیر یا مدیران شرکت تغییر می یابد و یا تصمیمی نسبت به مورد معین در ماده ی 58 قانون تجارت اتخاذ شود،مقررات این نظامنامه راجع به ثبت و انتشار باید در مورد تغییرات حاصله نیز رعایت شود.»



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

توپاز امپریال به نام ” توپاز نفیس” هم شناخته میشود.
این سنگ نام خود را از تزارهای روس در قرن 17 گرفته است. گالری چاو دلیلش این است که تزارها نسبت به حق انحصاری سنگ توپاز صورتی که در روسیه استخراج شد ، مدعی شدند.
سنگ توپاز امپریال نسبت به سایر انواع توپاز کمیاب تر است به همین دلیل ارزشمند تر است
توپاز امپریال معمولا به رنگهای نارنجی و قرمز بوده است اما امروزه بیشتر در رنگ های زرد، صورتی،قرمز،هلویی است

شناسایی سنگ توپاز امپریال

این سنگ در رنگ های زرد، صورتی،صورتی-نارنجی است صورتی طبیعی خیلی کمیاب است.
سنگ توپاز امپریال برزیلی میتواند در رنج زرد روشن تا قهوه ای طلایی تیره باشد و گاهی هم بنفش این سنگ ممکن است از سایر سنگ های صورتی مانند kunzite، tourmaline، sapphire، ruby به دلیل سختی آن که 8 در مقیاس Mohs است متمایز شود.
سنگ های ruby و sapphire سخت تر هستند و این مقدار برای آنها 9 است و سنگ های kunzite و tourmaline نرم تر هستند.

شناسایی سنگ توپاز امپریال

این سنگ در رنگ های زرد، صورتی،صورتی-نارنجی است صورتی طبیعی خیلی کمیاب است.
سنگ توپاز امپریال برزیلی میتواند در رنج زرد روشن تا قهوه ای طلایی تیره باشد و گاهی هم بنفش این سنگ ممکن است از سایر سنگ های صورتی مانند kunzite، tourmaline، sapphire، ruby به دلیل سختی آن که 8 در مقیاس Mohs است متمایز شود.
سنگ های ruby و sapphire سخت تر هستند و این مقدار برای آنها 9 است و سنگ های kunzite و tourmaline نرم تر هستند.

این سنگ در رنگ زرد هم میتواند با درجه سختی اش شناسایی شود. 
سنگ های citrine و brazilianite نرم تر هستند.
سنگ هایی مانند fluorite، zircon میتوانند به رنگ های صورتی و زرد هم باشند اما نسبت به توپاز نرم تر هستند.
سنگ phenakite در رنگ های صورتی و زرد بر اساس ساختارش میتواند از توپاز متمایز شود
Spinel را می توان از روی ساختار کریستالی آن که مکعبی است، از توپاز شناسایی کرد.
سنگ chrysoberyl در رنگ زرد از سنگ توپاز امپریال سختتر است و ضریب شکست بالاتری دارد

https://chaav.ir/about-us

منشا و منابع سنگ توپاز امپریال

توپاز امپریال از شهر” اورو پرتو” در برزیل می آید همچنین در کوهای اورال در روسیه هم یافت میشود

رنگ سنگ توپاز امپریال

قدیم تر سنگ توپاز امپریال د رنگ های نارنجی و قرمز بود اما امروزه در رنگهای زرد، صورتی ،قرمز،هلویی-صورتی است
اگر این سنگ در معرض نور خورشید باشد ممکن است رنگ آن کم کم ناپدید شود.

جلوه و شفافیت رنگ توپاز امپریال

این سنگ شفاف و نیمه شفاف است برای همین به وسیله چشم غیر مسلح میتوان آن را بررسی کردو هر نوع نقص را در آن پیدا کرد.
این سنگ به دلیل درخشندگی و شیشه ای بودن ارزشمند است.

 



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

هنگام استفاده از کامپوزیت‌ها برای تعمیر دندان‌ها، خشکی دهان می‌تواند یکی از اثرات جانبی باشد. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت این خشکی ممکن است از ناحیه محل اجرای کامپوزیت و یا از ناحیه دهان به طور کلی رخ دهد. علل اصلی خشکی دهان پس از کامپوزیت عبارتند از:

ترک‌های ریشه‌ای

هنگام انجام کامپوزیت‌ها، اگر ترک‌های ریشه‌ای در دندان وجود داشته باشد، احتمالاً ماده کامپوزیت به این ترک‌ها نفوذ می‌کند که باعث خشکی دهان می‌شود.

تحریک عصب دندان

در برخی موارد، استفاده از کامپوزیت‌ها ممکن است تحریک عصب دندان را افزایش دهد که به خشکی دهان منجر می‌شود.

ترمیم زیاد

در صورتی که تعداد زیادی از دندان‌ها با کامپوزیت ترمیم شوند، ممکن است دهان کمتر تولید مایعات شده و خشکی احساس شود.

تأثیر کامپوزیت ها بر دهان

کامپوزیت‌ها به طور کلی جزء مصالح دندان‌پزشکی هستند که برای تعمیر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این مصالح معمولاً ماده‌ای پلاستیکی هستند و با دندان‌ها متحد می‌شوند. اما تأثیر آنها بر دهان باید مورد توجه قرار گیرد.

حساسیت دندان

کامپوزیت‌ها ممکن است باعث افزایش حساسیت دندان‌ها به سرما و گرما شوند که موجب خشکی دهان می‌شود.

رنگ دهان

کامپوزیت‌ها ممکن است با گذشت زمان رنگ دهان را تغییر دهند که می‌تواند به ناگواری‌های خودبخودی منجر شود و باعث خشکی دهان شود.

چگونه خشکی دهان پس از کامپوزیت را تشخیص دهیم؟

تشخیص خشکی دهان پس از کامپوزیت مهم است تا بتوان اقدامات لازم برای مقابله با آن را به‌موقع انجام داد. برخی از نشانه‌ها و علائم خشکی دهان عبارت‌اند از:

  1. احساس خشکی و ترشح کمتر مایعات دهانی
  2. دشواری در بلعیدن
  3. حس تنگی و خارش در دهان
  4. تغییر در طعم غذاها و نوشیدنی‌ها

راههای کاهش خشکی دهان

برای کاهش خشکی دهان پس از انجام کامپوزیت، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

تغذیه صحیح بعد از کامپوزیت

تغذیه مناسب و مصرف مایعات کافی می‌تواند به حفظ ترطیب دهان کمک کند.

مراقبت از دهان و دندان‌ها

اهمیت مراقبت منظم از دهان و دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت برای جلوگیری از خشکی دهان بسیار مهم است.

مصرف آب به اندازه کافی

مصرف آب به اندازه کافی به حفظ ترطیب دهان کمک می‌کند و خشکی را کاهش می‌دهد.

استفاده از مرطوب‌کننده دهان

استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهانی می‌تواند به‌طور موقت خشکی دهان را تسکین دهد.

اجتناب از مواد تحریک‌کننده

اجتناب از مصرف موادی مانند قهوه، سیگار، و الکل که ممکن است دهان را تحریک کنند، می‌تواند مفید باشد.

تأثیر خشکی دهان بر سلامتی دهان و دندان ها

خشکی دهان نه تنها مزاحمت‌آور است، بلکه می‌تواند بر سلامتی دهان و دندان‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

راهکارهای پیشگیری از خشکی دهان

برای جلوگیری از خشکی دهان، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • مصرف مایعات به اندازه کافی
  • استفاده از آب‌میوه‌ها و آب‌نبات‌ها
  • اجتناب از مصرف مواد تحریک‌کننده
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهانی
  • عوارض ناشی از خشکی دهان بی‌درمان

اگر خشکی دهان بعد از کامپوزیت بی‌درمان بماند، ممکن است عوارض جانبی جدی برای دهان و دندان‌ها ایجاد شود. بهتر است به موقع اقدامات لازم را برای مقابله با این مشکل انجام داد.

خشکی دهان بعد از کامپوزیت ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. با پیروی از راه‌های کاهش خشکی دهان و مراقبت منظم از دهان و دندان‌ها، می‌توان این مشکل را به‌حداقل رساند و از سلامت دهان و دندان‌ها لذت برد.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

سوالات متداول علل خشکی دهان پس از کامپوزیت

  1. آیا خشکی دهان بعد از کامپوزیت برای همه افراد رخ می‌دهد؟
    خیر، علل خشکی دهان پس از کامپوزیت ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.
  2. آیا خشکی دهان پس از کامپوزیت قابل درمان است؟
    بله، با اقدامات مناسب و مشاوره دندانپزشک می‌توان خشکی دهان پس از کامپوزیت را به حداقل رساند.
  3. آیا استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهانی می‌تواند مفید باشد؟
    بله، استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهانی می‌تواند خشکی دهان را تسکین دهد.
  4. آیا خشکی دهان بعد از کامپوزیت می‌تواند به عوارض جدی منجر شود؟
    بله، اگر خشکی دهان بی‌درمان بماند، ممکن است عوارض جانبی جدی برای دهان و دندان‌ها ایجاد شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ قمر مشهورترین گونه ی سنگ فلدسپار ارتوکلاز یعنی سیلیکات آلومینیوم پتاسیم است. خواص سنگ لاجورد  این سنگ اولیگوکلاز شفاف تا مات، یک گونه از البیت پلاگیوکلاز و میکای ورقه ای است.
سنگ قمر در زیر شرایط نوری مشخص درخشش قابل توجهی دارد و همین درخشش سبب محبوبیت امروز این سنگ جواهر شده است.
در حقیقت، نام این سنگ از درخشش خیره کننده و آبی آن گرفته شده که شبیه به ماه است. گوهرشناسان به این پدیده ی بصری درخشان «درخشش شیری رنگ» می گویند.
پدیده ی بصری درخشش شیری رنگ در نتیجه ی الگوی ساختاری خاص سنگ قمر به دست می آید.
ناسرگی های کوچک البیت، سیلیکات آلومینیوم سدیم در لایه های سنگ میزبان ارتوکلاز، سیلیکات آلومینیوم پتاسیم ترکیب می شوند.
لایه های متغیر فلدسپارهای مختلف یک ساختار لایه لایه(ناهموار) شکل می دهند که در نور وارد شده تداخل ایجاد می کنند.
لایه های نازک سیلیکات متغیر درخشش رنگارنگ و جذاب بیشتری را برگردانده و برعکس لایه های ضخیم سیلیکات درخشش سفید تا بی رنگ و نه چندان جذاب ایجاد می کنند.
هنگامی که نور وارد سنگ می شود، شکسته و پخش می شود که در نتیجه پدیده ی زیبایی از نور و رنگ زیبا و خاص را به وجود میآورد.
در سنگ قمر تشعشع نور در عمق بیشتری از شطح سنگ می درخشد.

سنگ قمر مشهور

سنگ قمر در دوره ی «هنر نو» یعنی در حدود ۱۰۰ سال پیش به شهرت بالایی دست یافت.
در آن زمان از این سنگ در تزیینات جواهرات سنگی توسط استاد طلاساز مشهور فرانسوی، رنه لالیک و همکارانش استفاده می شد.
قطعات کمیاب او را اغلب می توان در موزه ها و یا کلکسیون های خصوصی یافت.

تشخیص سنگ قمر

سنگ قمر از طریق وجود درخشش شیری رنگ قابل تشخیص است.
دیگر سنگ ها با ظاهر مشابه پدیده ی درخشش شیری رنگ نداشته و از این طریق سنگ قمر به راحتی شناسایی می شود.
سنگ قمر سیلیکات آلومینیوم پتاسیم است و به راحتی از طریق ترکیب خود شناسایی می شود.
بسیاری از مواد مشابه مانند لابرادوریت در واقع فلدسپار پلاگیوکلاز هستند، در حالی که سنگ قمر از نظر ترکیب ساختاری خود یک فلدسپار پتاسیم محسوب می شود.
سنجش سختی یکی دیگر از آسان ترین روش های تشخیص سنگ قمر از ذیگر مواد است.
دیگر سنگ های جواهر مشابه مانند اوپال، سنگ یمانی یا آمولیت مشخصا نرم تر یا سخت تر از سنگ قمر هستند.
سنگ قمر با کیفیت بالا عمق رنگ «سه بعدی» داشته که مشابه آن در دیگر سنگ های جواهر مشاهده نشده و همین امر تشخیص سنگ قمر را آسان تر می سازد.

خاستگاه و منابع سنگ قمر

ذخایر سنگ قمر اغلب به عنوان اجزای اصلی خارای غنی از فلدسپار و سنگ خارای زبر در سراسر دنیا یافت می شوند.
مهمترین ذخایر سنگ قمر در سریلانکا و هند قرار دارند.
دیگر منابع قابل توجه در استرالیا، برزیل، آلمان، هند، میانمار(برمه)، ماداگاسکار، مکزیک، نروژ، سوییس، تانزانیا و ایالات متحده قرار دارنند.
سنگ قمر سریلانکا به خاطر مواد آبی رنگ زیبای خود مشهور هستند اما سنگ قمر آبی شدیدا رو به کمیاب شدن قرار دارد.
هند نیز به خاطر تولید «سنگ قمر رنگین کمانی» خود مشهور است.
کوه های آدولای سوییس جذاب ترین معادن تاریخی سنگ قمر را دارا هستند.

 

خرید و تشخیص ارزش سنگ قمر :

رنگ سنگ قمر

سنگ قمر معمولا بی رنگ است اما در گستره ی رنگی وسیعی از خاکستری، قهوه ای موکا، زرد، نارنجی، سبز، صورتی، آبی و سفید یافت می شود.
این سنگ را الب می توان به رنگ سفید تا سفید متمایل به ابی درخشان مشاهده نمود اما دیگر درخشش ها به رنگ نقره ای و آبی-نارنجی قابل مشاهده هستند.
سنگ قمر سریلانکا با درخشش کمرنگ آبی بر روی بدنه ی تقریبا شفاف خود در زمره ی ارزشمندترین ها قراردارند.
سنگ قمر هند نورهای ابرمانند به رنگ های قهوه ای بژ، سبز، نارنجی یا قهوه ای ساده دارند که بسیار ارزشمند هستند.
رنگ های کمیاب تر آبی، هلویی، دودی، شامپاینی، سیاه و قرمز هستند.

وضوح و درخشندگی سنگ قمر

سنگ قمر اغلب با وضوح تراشفاف مشاهده می شود.
گونه های شفاف معمولا غیر رایج هستند اما ناموجود نمی باشند.
سنگ قمر شفاف ارزشمندترین گونه شناخته می شود.
سنگ قمر پس از برش و صیقل خوردن درخشندگی جذاب شیشه ای تا مرواریدی دارد.
برخی از سنگ قمرها درخشندگی متغیر دارند.
در دنیای تجارت به این نوع سنگ ها، «سنگ قمر چشم گربه ای» گفته می شود.
دیگر گونه های کمیاب سنگ قمر آثار ستاره ای دارند.
به این مورد «سنگ قمر ستاره ای» می گویند. سنگ قمر ستاره ای و چشم گربه ای به شدت کمیاب و محبوب هستند.

برش و شکل سنگ قمر

سنگ قمر را تقریبا همیشه به دلیل افزایش درخشش شیری رنگ به صورت کوبوشون برش می دهند.
جهت برش در سنگ قرمز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وزن مناسب سنگ در هنگام انعکاس نور راس اهمیت دارد و به همین خاطر بیشتر سنگ قمرها به شکل گنبدی برش می خورند.
برش دهندگان باید محور بلور را دقیقا در قله ی سنگ قرار داده تا به جهت درست دست یابند و به این ترتیب آثار شیلر به حداکثر می رسد.
سنگ قمر معمولا به این خاطر که اشکال بیضی بیشترین وزن قیراطی را در خود نگه می ددارند به شکل بیضی برش می خورند.
برخی سنگ های شفاف ممکن است پخ دار باشند اما سنگ قمر پخ دار بسیار کمیاب است.

پردازش سنگ قمر

سنگ قمر معمولا به هیچ شیوه ای پردازش نمی شود، اما گزارش هایی از پوشش بهبود رنگ سنگ قمر آبی مشاهده شده است.

 

خواص گوهرشناختی سنگ قمر:

فرمول شیمیایی: KalSi3O8 سیلیکات آلومینیوم پتاسیم
ساختار بلوری: بلورش چیلیپایی، منشوری
رنگ: بی رنگ، زرد، قهوه ای، نارنجی، درخشش کم رنگ
سختی: ۶ تا ۶.۵ در سنجه ی موس
شاخصه ی انکساری: ۱.۵۱۸ تا ۱.۵۲۶
تراکم: ۲.۵۶ تا ۲.۵۹
کلیواژ: عالی
شفافیت: شفاف تا تراشفاف
انکسار مضاعف یا شکست نور: ۰.۰۰۸-
درخشندگی: شیشه ای تا مرواریدی
فلورسنس: ضعیف، آبی، نارنجی

سنگ های جواهر مشابه و مرتبط با سنگ قمر

سنگ قمر به گروه بزرگ مواد معدنی فلدسپار، فراوان ترین مواد معدنی در کره ی زمین تعلق دارد.
فلدسپارها حدودا ۶۰٪ پوسته ی زمین را تشکیل میدهند، که یعنی سنگ های جواهر و مواد معدنی مرتبط با سنگ قمر به وفور یافت می شود.
سنگ های جواهر کوارتز دومین گروه سنگ های جواهر فراوان پس از گروه فلدسپار هستند.
فلدسپارها معمولا به دو گروه اصلی سنگ جواهر یعنی فلدسپار پتاسیم و فلدسپار پلاگیوکلاز تقسیم می شوند.
همه ی گونه های سنگ قمر فلدسپار پتاسیم هستند.
دیگر سنگ های جواهر فلدسپار پتاسیم شامل آمازونیت و اورتوکلاز می شوند.
همچنین سنگ های جواهری مانند «سنگ قمر رنگین کمانی» هستند که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به سنگ قمر دارند.
سنگ قمر رنگین کمانی در واقع سنگ قمر نبوده و گونه ای از فلدسپار پلاگیوکلاز لابرادوریت می باشد.
به همین دلیل برخی مواقع از آن با عنوان «لابرادوریت با تلالو آبی» یاد می شود.
مشهورترین سنگ های جواهر و نام های تجاری مرتبط یا مشابه
سنگ قمر ستاره ای، سنگ قمر چشم گربه ای، سنگ قمر رنگین کمانی و سنگ خورشید از مشهورترین نام های تجاری استفاده شده برای سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه هستند.

نام های تجاری و سنگ های جواهر کمتر شناخته شده:

ارتوکلاز، آمازونیت، لابرادوریت، آندزین، آندزین-لابرادوریت و اولیگوکلاز از نام های تجاری کمتر شناخته شده برای سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه کمتر شناخته شده هستند.

 
خواص درمانی و ویژگی های متافیزیکال و افسانه ای سنگ جواهر سنگ قمر

سنگ های جواهر کمی وجود دارند که به اندازه ی سنگ قمر دارای روایت و افسانه های این چنینی باشند.
سنگ قمر برای قرن ها توسط فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گرفت.
بر طبق افسانه های هندو، سنگ قمر از شعاع نور ماه شکل گرفت، زمانی باور بر این بود که اگر یکی از آنها را در طول ماه کامل در دهان نگه دارید، می توانید آینده را ببینید.
در هند، سنگ قمر سنگ مقدسی محسوب شده و عموما معتقد بر این هستند که برای کسی که آن را می پوشد خوش شانسی به همراه خواهد آورد.
در کشورهای عربی، زنان سنگ قمر را به لباس های زیر خود می دوختند زیرا بر این عقیده بودند که سبب باورروی خواهد شد.
در روم باستان، سنگ قمر با ماه ارتباط داشت. باور بر این بود که این سنگ از قطرات نور ماه شکل می گرفته است.
باور بر این بود که سنگ های جواهر خواص مرتبط با ماه از جمله افسانه ی عشق، زنان، صمیمیت، رویا، احساسات و عشق را در خود دارد.
سنگ قمر در میان عشاق از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا عقیده بر این است که افکار عاطفی و اشتیاق را بر می انگیزد.
عقیده بر این است که افرادی که این سنگ را داشته باشند قادر به پیشگویی آینده ی خود به عنوان یک زوج هستند.

سنگ قمر سنگ ماه تولد متولدین ماه ژوئن بوده و با نماد زودیاک برج حوت مرتبط می باشد.
در عهد عتیق، و قرون وسطی مردم بر این باور بودند که کهکشان در سنگ های جواهر بازتاب می شود.
جنبش مبهم اعتقادات باستانی را زنده کرد و صنعت سنگ جواهر از آن به عنوان ابزار بازاریابی برای پیشبرد برخی سنگ های جواهر استفاده نمود.
قدرت های درمانی سنگ های جواهر همچنان یک مسئله ی جدال آمیز باقی مانده است، اما برای قرن ها توسط شفا دهندگان، جادوگران و مداواگران فرهنگ ها و تمدن های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
مادامی که آثار خود را بر جای می گذارد، حقیقت یا خرافات بودن این افسانه ها اهمیت چندانی نخواهد داشت.
بهترین مورد استفاده از سنگ های جواهر قرار دادن مستقیم این سنگ به طور مستقیم بر روی پوست، به خصوص بخش آسیب دیده ی بدن است.
سنگ قمر از نظر فیزیکی درد های مرتبط با سر و کمردرد عضلانی را کاهش می دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پلمپ دفاتر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شرکت‌ها و تاجران با شروع فعالیت تجاری خود باید آن را انجام دهند. این دفاتر برای ثبت حساب و کتاب‌های مالی و همچنین امور مالیاتی کاربرد دارند. پلمپ دفاتر برای شرکت‌ها، موسسات و تاجران اجباری است. پلمپ دفاتر در نتیجه این اشخاص موظف هستند هر سال، دفاتر خود را پیش از پایان سال مالی پلمپ کنند، حتی اگر در طول سال هیچ فعالیتی نداشته یا میزان فعالیت آن‌ها محدود باشد. در غیر این صورت، مشمول جریمه‌های مالیاتی خواهند شد. پس اگر شما هم در قالب شرکت یا تاجر فعالیت می‌کنید قبل از اتمام سال، درخواست پلمپ دفاتر تجاری و قانونی را بدهید.

پلمپ دفاتر روزنامه و کل

پلمپ دفاتر فقط برای امور مالی انجام نمی‌شود. این دفاتر در واقع دو کاربرد اصلی و مهم دارند:

  • اصلی‌ترین کاربرد پلمپ دفاتر، در امور مالیاتی است. در واقع پس از اتمام سال مالی، دفاتر تکمیل شده هر سال توسط اداره مالیات بررسی خواهند شد. در نتیجه اگر در زمان مقرر درخواست پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ را نداده باشید یا دفاتر خود را تکمیل نکنید، مشمول جریمه مالیاتی می‌شوید. 
  • کاربرد دیگر پلمپ، برای دریافت کارت بازرگانی است. در واقع این دفاتر یکی از مدارکی هستند که برای اخذ کارت بازرگانی نیاز دارید.
  • انواع دفاتر

    ثبت دفاتر پلمپ باید در موعد مقرر انجام شود. این دفاتر شامل دفتر روزنامه و دفتر کل هستند:

    ۱. دفتر روزنامه
    دفتر روزنامه، دفتری است که تاجر موظف است کلیه معاملات و مراودات مالی خود را به‌صورت روزانه در آن ثبت کند. این مراودات تجاری شامل داد و ستد اوراق تجاری، خرید و فروش، واردات و صادرات و… است. در دفتر روزنامه تمامی رویدادهای مالی به ترتیب تاریخ و با جزئیات، به صورت روزانه ثبت می‌شوند. البته تاخیر در ثبت معاملات تا ۷ روز اشکالی ندارد.

    ۲. دفتر کل
    دفتر کل، دفتری است که تاجر باید تمامی معاملات خود را هفته‌ای یک بار از دفتر روزنامه استخراج کرده و در این دفتر وارد کند. مندرجات دفتر کل و دفتر روزنامه باید با هم مطابقت داشته باشند.

    شرکت‌ها و تاجران می‌توانند با توجه به میزان فعالیت خود، از دفاتر روزنامه و کل ۵۰ برگ، ۱۰۰ برگ یا ۲۰۰ برگ استفاده کنند.

  • مشکلات انجام ندادن پلمپ دفاتر

    ثبت پلمپ، نشان دهنده شفافیت مالی شماست. اداره مالیات بر مبنای درآمدهای شما، مالیات بر درآمد را تعیین می‌کند. مبنای مشخص کردن این درآمدها، پلمپ دفاتر قانونی است. اگر دفاتر پلمپ نشوند، امکان تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین دریافت کارت بازرگانی وجود ندارد.

    بنابراین اگر این کار را به صورت صحیح انجام ندهید علاوه‌بر اینکه امکان پلمپ دفتر را پس از پایان سال مالی ندارید، مشمول جریمه‌های مالیاتی نیز خواهید شد. ضمن اینکه پس از ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ و تنظیم و تحریر آن، امکان برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد.

    اگر در قالب شرکت و موسسه یا به عنوان تاجر فعالیت می‌کنید باید پلمپ دفاتر روزنامه و کل را قبل از شروع سال مالی در سایت اداره ثبت شرکت انجام دهید. پس از دریافت دفاتر قانونی، آن‌ها را بر مبنای اسناد مالی خود تکمیل کرده و در محلی مطمئن نگهداری کنید. هرگونه خط خوردگی، خراشیدگی، پارگی یا خیس شدن، مشکل‌زا خواهد بود. 

  • نکات مهم  

    برای پلمب دفاتر و همچنین تکمیل آن‌ها باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. برخی از مهم‌ترین نکات، شامل موارد زیر است:

    • درخواست پلمپ را باید در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت کنید. این دفاتر پس از شماره‌گذاری، درج مهر اداره ثبت شرکت، شماره ثبت شرکت و … اصطلاحا پلمب می‌شوند و پس از پرداخت، توسط پست برای شما ارسال خواهند شد.
    • نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که پس از ثبت نام دفاتر قانونی و دریافت آن‌ها باید دفاتر را به صورت صحیح تنظیم کنید و هرگونه قلم خوردگی یا اشتباه در تنظیم آن می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. 
    • در صورت عدم پلمپ دفاتر تجاری تا پایان سال مالی مشمول جریمه‌های مالیاتی خواهید شد. در نتیجه پیش از اتمام سال مالی درخواست پلمب را دهید.
    • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که امکان پلمپ کردن دفاتر سال‌های گذشته وجود ندارد و شما فقط می‌توانید برای دفاتر سال جاری و سال آینده درخواست پلمپ دهید.
    • دفاتر تجاری برای تمامی اشخاصی است که به عنوان تاجر شناخته می‌شوند. این اشخاص می‌توانند حقیقی یا حقوقی باشند. اشخاص حقوقی علاوه بر شرکت‌ها، شامل موسسات غیرتجاری نیز هستند.

پلمپ دفاتر شرکت تازه تاسیس

شرکت‌های تازه تاسیس پس از ثبت، ملزم هستند که ثبت درخواست دفاتر قانونی و پلمپ را انجام داده و آن را تکمیل کنند. 

شرکت‌هایی که از طریق پنجره واحد تاسیس می‌شوند، پس از اتمام مراحل ثبت، دریافت پیش‌نویس آگهی و پرداخت روزنامه‌ها باید بلافاصله برای پلمپ به باجه مرتبط مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. در این مرحله کارشناس پلمپ دفتر، ثبت نام دفاتر قانونی را انجام می‌دهد.

اداره ثبت شرکتها مراحل پلمپ را از طریق سامانه نیز امکان پذیر کرده است. شرکت‌هایی که از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌اند، در مهلت قانونی ملزم به پلمپ کردن دفاتر تا پایان سال مالی هستند. به همین منظور باید درخواست خود را در سایت پلمپ دفاتر قانونی ثبت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اسکاپولیت سنگ جواهر کمیابی است که نامش را از واژه skapos به معنی ساقه یا ترکه گرفته و دلیلش نیز شکل ستونی بلورهای این سنگ است. خواص عقیق یمنی معمول ترین رنگ اسکاپولیت زرد عسلی است اما می تواند بنفش، نارنجی، صورتی، قهوه ای، خاکستری یا بی رنگ هم باشد.
درخشش شیشه ای آن باعث شده که سنگ جواهر محبوبی باشد. از اسکاپولیت با نام ورنریت نیز یاد می کنند که برگرفته از نام کاشف آن است.
سایر گونه های اسکاپولیت شامل میزونیت، دیپیر، ماریالیت و میونیت هستند. اسکاپولیت جواهر بسیار کمیاب است و بسیاری از مجموعه داران به دنبال آن هستند.
به دلیل کمیاب بودن نمونه جواهری آن، شهرت این سنگ زیاد نیست.
همچنین سختی و مقاومت کافی را ندارد که در جواهرات استفاده شود بنابراین در دسته سنگ های مجموعه داران قرار می گیرد.

انواع اسکاپولیت

در بعضی موارد بسیار نادر، اسکاپولیت تاثیرات چشم گربه یا درخشندگی متغیر را نشان می دهد.
اسکاپولیت چشم گربه ای بسیار کمیاب و ارزشمند است.
نوع دیگر اسکاپولیت ارزشمند را به نام اسکاپولیت رنگین کمان می شناسند که حاوی ناسرگی های رنگین کمانی است.
اسکاپولیت برای اولین بار در شمال برمه در سال 1913 با بلورهای سفید، صورتی و بنفش کشف شد.
در سال 1920 اسکاپولیت زرد در ماداگاسکار و ده سال بعد در برزیل دیده شد.
این کشفیات در موزامبیک، کنیا و تانزانیا ادامه پیدا کرد.
نوع بنفش اسکاپولیت از تانزانیا در سال 1975 استخراج شد که به آن petschite می گویند.

شناسایی اسکاپولیت

اسکاپولیت را معمولا با توپاز طلایی، بریل طلایی، بریل زرد و تورمالین اشتباه می گیرند اما این سنگ های جواهر سخت تر از اسکاپولیت هستند.
با آزمایش میزان مقاومت و سختی آن می توان به راحتی آنرا شناسایی کرد.
اسکاپولیت چشم گربه ای بسیار شاخص است و با چشم غیرمسلح می توان آنرا از سایر سنگ های جواهر تمییز داد.
اسکاپولیت ارتباط نزدیکی با دیوپسید و کریسولیت که اولوین یا پریدوت نامیده می شوند، دارد.
تشخیص این مواد نیاز به مواد پیشرفته آزمایشی دارد مانند ازمایش شب نمایی، ترکیب، چگالی، شاخص های انکسار و شکل بلورها

اسکاپولیت: خاستگاه و منابع

اسکاپولیت جواهر بسیار کمیاب است اما در مناطق مختلفی از جهان پیدا می شود. تانزایا بهترین مواد را تولید می کند.
سایر منابع برزیل، برمه، کانادا، ایتالیا، کنیا، ماداگاسکار، مکزیک، نامیبیا، نروژ و آمریکا هستند.
در کانادا نمونه چند رنگ اسکاپولیت یافت شده است.
با وجود اینکه مواد مات هستند نمونه چند رنگ وقتی به صورت کوژ برش داده شود، جواهر فوق العاده ای را می سازد.

 

نام های تجاری و روابط معدنی مشهور:

دیوپسید، فلداسپار پلاجیوکلاس، اویلوین، پریدوت، اسکاپولیت تانزانیایی بنفش، اسکاپولیت چشم گربه ای، اسکاپولیت بنفش، رنگین کمانی و صورتی

نام های تجاری و روابط معدنی نه چندان مشهور:

ورنریت، ماه سنگ صورتی، اسکاپولیت چشم گربه ای ارغوانی، اسکاپولیت چشم گربه ای بنفش، اسکاپولیت چشم گربه ای صورتی، میزونیت، دیپیر، ماریالیت و میونیت نام های تجاری نه چندان مشهور هستند.

 

افسانه ها و باورهای قدیمی درباره قدرت متافیزیکی اسکاپولیت

اسکاپولیت سنگ جواهر زیاد سرشناسی نیست و مانند سنگ های جواهر مشهور افسانه های زیادی در موردش وجود ندارد.
سنگ ماه تولد خاصی نیست و نماد برج خاصی محسوب نمی شود.
با این حال انرژی بسیار زیادی هم برای مشکلات ذهنی و هم فیزیکی دارد.
علتش نیز تنوع رنگی این سنگ است. هر کدام از رنگ ها نوع خاصی از انرژی را منتشر می کنند.
به طور کلی اسکاپولیت می تواند راهکاری برای مشکلات گذشته و حال باشد.

به همین دلیل است که آنرا سنگ مشکل گشا می دانند.
همچنین به آن سنگ موفقیت نیز می گویند زیرا به ایجاد تغییر و انگیزه و هدف در زندگی کمک می کند.
در باورهای هندو اسکاپولیت با تعادل جریان انرژی در چاکراه قلب در ارتباط است و از تصمیم گیری، عواطف و عشق حمایت می کند.
از نظر فیزیکی به درمان آب مروارید چشم کمک می کند.

گفته می شود که درد شانه ها، گردن، سر و قفسه سینه را درمان می کند.
اسکاپولیت رنگین کمان ناسرگی های ماگنتیت دارد که در جواهرات التیام بخش قابل استفاده است.
ماگنتیت عضوی از خانواده لعل بدخشان است و گفته می شود که ویژگی های مغناطیسی دارد.
تکذیب نامه: افسانه ها و باورهای قدیمی در مورد انرژی های سنگ را نمی توان به عنوان توصیه تایید شده درنظر گرفت.
این اطلاعات صرفا از منابع مختلف جمع آوری شده اند و تصویرگران پویا اندیش تضمینی برای صحت آنها ندارد.

اسکاپولیت و ایده های طراحی جواهرات

اسکاپولیت بسیار کمیاب است و خیلی ها اسمش را تابحال نشنیده اند.
این سنگی نیست که در جواهر فروشی پیدا شود بنابراین تقاضایی برای جواهرش نیز وجود ندارد.
با این حال به دلیل جذابیت رنگ هایش به ویژه رنگ زرد عسلی آنرا در بعضی طرح های بسیار خاص جواهرات می توان دید.
معمولا چنین جواهراتی برای افراد مجموعه دار ساخته می شود.

در صورتی که از اسکاپولیت در جواهرات استفاده شود بهتر است فقط به گوشواره، دکمه، آویز یا دکمه سرآستین محدود باشد زیرا دوام زیادی ندارد.
اسکاپولیت درخشندگی فوق العاده ای دارد بنابراین با فلزات گرانبهای طلایی یا سفید ترکیب فوق العاده ای می سازد.
اسکاپولیت چشم گربه ای برای ساخت گوشواره های کوژ شکل مناسب است اما برای انگشتر مناسب نیست.
نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه شان بخرید نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی نیست اندازه به وزن متفاوتی دارند.
بعضی سنگ ها بزرگتر و بعضی کوچکتر از الماس از نظر وزنی هستند.

پدر گوهرتراشی، باز گری و طراح جواهرات برنادین جانسون مجموعه ای از دکمه های سرآستین پروانه ای شکل را طراحی کرده و در موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس نگهداری می کنند.
یکی از این پروانه ها به نام نینجا از اسکاپولیت تانزانیایی بنفش ساخته شده است.

 

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

تمیز کردن و نگهداری از سنگ جواهر اسکاپولیت

مقاومت 5.5 تا 6 اسکاپولیت بدین معنی است که باید با دقت از آن استفاده کرد تا زیبایی اش حفظ شود.
از آنجا که گردوغبار خانگی حاوی کوارتز با میزان سختی 7 است، این گردوغبار به سادگی بر روی جواهر خراش ایجاد می کنند.
بهترین روش برای تمیز کردن اسکاپولیت استفاده از اب و صابون و یک پارچه نرم است پس از تمیز کردن به دقت باقیمانده صابون را پاک کنید.
اسکاپولیت را در معرض تغییر شدید دمایی قرار ندهید.

مانند بسیاری از سنگ های جواهر شوینده های فراصوتی و بخارشو گزینه های خوبی نیستند.
همیشه قبل از ورزش یا انجام کارهای شدید فیزیکی جواهرات را درآورید.
اسکاپولیت به سادگی در تماس با مواد سخت تر خراشیده می شود بنابراین باید به دور از سایر جواهرات درون پارچه ای نرم داخل جعبه جواهرات نگهداری شود.



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یک کلاهک است که کاملا شبیه به تاج دندان ساخته می شود تا روی دندان قرار گرفته و نقش تاج را به عهده بگیرد. به طور کلی دندان از دو بخش تاج و ریشه تشکیل شده است. تاج همان بخش سفید رنگ دندان است که بیرون از لثه قرار دارد و با آن غذا میجویم. بهترین دندانپزشکان در رشت  هنگامی که در اثر پوسیدگی یا شکستگی تاج صدمه می بیند، در صورتی که آسیب وارد شده فراتر از حدی باشد که بتوان آن را با مواد پر کننده ترمیم کرد، دندان روکش می شود تا بتوانید همچنان از آن استفاده کنید و از طرفی جلوی شکستن و فروپاشی آن گرفته شود.

چرا دندان شیری نیاز به روکش پیدا می کند؟

دلایل نیاز به روکش کردن دندان شیری متعدد است. به طور کلی هنگامی توصیه می شود دندان شیری ترمیم یا روکش شود که آسیب گسترده ای دیده باشد، مثلا پوسیدگی گسترده، ترک خوردگی و یا شکستگی دارد.

در مواردی که پوسیدگی گسترده است، صرفا پر کردن دندان کافی نیست چون پشتیبانی دندان ضعیف است و احتمال شکستن یا جدا شدن پرکردگی و یا شکستن خود دندان زیاد است. در این موارد روکش، ترمیم مطمئن تر و بادوام تری است و تا زمانی که دندان شیری بیفتد، دوام می آورد.

چرا باید دندان شیری ترمیم و روکش شود در حالی که قرار است بیفتد؟

 

حفظ دندان شیری تا زمانی که نوبت به افتادن آن می رسد به چند دلیل اهمیت دارد و نیاز به ترمیم را ایجاب می کند:

  • مینای دندانهای شیری نازک تر از دندانهای دائمی هستند. پوسیدگی به سادگی بین دندانها گسترش می یابد. روکش نه تنها برای نجات خود دندان صدمه دیده است بلکه برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی و عفونت به نواحی دیگر دهان است.
  • روکش دندان شیری برای برگرداندن عملکرد، شکل و اندازه به دندان آسیب دیده صورت می گیرد. از آنجایی که یکی از مهمترین عملکردهای دندان حفظ فاصله در قوس دندانی و نگه داشتن جا برای دندان دائمی زیر آن و هدایت دندان است، روکش کردن باعث می شود این عملکرد حفظ شود و مشکلات بعدی ناشی از زود افتادن دندان شیری به وجود نیاید.
  • ترمیم کردن و حفظ دندان شیری باعث می شود رشد عضلات و استخوان فک کودک، روند طبیعی خود را طی کند.
  • دندان شیری برای جویدن غذا مهم است و بدون آن بخشی از فرآیند جویدن غذا با اختلال مواجه می شود.
  • روکش با پوشاندن دندان از فروپاشی دندان و عمیق تر شدن پوسیدگی جلوگیری می کند بنابراین احتمال دندان درد، عفونت لثه و مشکلات دیگر را کاهش می دهد.

 

انواع روکش دندانهای شیری

برای ترمیم و روکش کردن دندانهای شیری به طور کلی چهار نوع روکش وجود دارد. هر نوع روکش معایب و مزایای خود را دارد.

روکش استیل پیش ساخته

  • قدیمی ترین انواع روکش است که هنوز نیز کاربرد زیادی در دندانپزشکی اطفال دارد. برای دندانهای آسیاب بزرگ گزینه ای عالی است چرا که مقاوم به رطوبت و محکم و بادوام است.
  • همچنین در موارد پوسیدگی بین دندانی مفید است.
  • جایگذاری آن ساده است و تنها در یک جلسه درمان تمام می شود.
  • مقرون به صرفه است (ارزانترین نوع روکش دندان است)

روکش رزین کامپوزیت (اسید خراشی شده)

  • یک پوسته پر شده با رزین کامپوزیت است که همرنگ دندان می باشد بنابراین زیبایی لبخند را حفظ می کند.
  • بیشتر برای دندانهای جلویی که تحت فشار نیستند اما زیبایی آنها مهم است استفاده می شود.
  • هزینه آن در حد متوسط است.

روکش سرامیکی فلزی

  • این روکشها از اسکلت استیل یا نیکل با یک لایه پوشش سرامیک همرنگ دندان ساخته می شوند که هم زیبایی سرامیک را داشته باشند و هم استحکام فلز را.
  • با دوام و محکم هستند.
  • به دلیل رنگ سفید، برای دندانهای جلویی که زیبایی آنها مهم است، مناسبند.
  • به دلیل استحکام مناسب، میتوان برای دندانهای عقبی هم از آنها استفاده کرد.
  • در مقابل رطوبت مقاومند.
  • نیاز به تراشیدن دندان در این نوع روکش بیشتر از روکشهای دیگر است بنابراین تهاجمی تر است.

روکش تمام سرامیک یا زیرکونیا

 

از سرامیک همرنگ دندان ساخته می شوند و هیچ بخش فلزی ندارند بنابراین برای کسانی که به فلز آلرژی دارند مناسب است.

روکش زیرکونیا همانند روکش استیل، برای کودکان به صورت پیش ساخته قابل تهیه هستند.

از نظر استحکام و دوام از مینای دندان طبیعی محکم تر هستند بنابراین عمر زیادی دارند اما ممکن است برای دندانهای مقابل ساینده باشند.

از نظر زیبایی بیشترین شباهت را به دندان طبیعی دارند.

روکش دندان پلی کربنات

این روکش دندان بیشتر برای  دندانهای جلویی استفاده می شود و ارزانتر است اما چون دوام کمی دارد بیشتر یک ترمیم موقتی محسوب می شود و در مواردی استفاده می شود که لازم نیست مدت زمان طولانی روکش عمر کند.

مراحل روکش کردن دندان شیری چیست؟

  • ابتدا دکتر دهان کودک در اطراف دندانی که قرار است روکش شود را بی حس می کند تا هیچ دردی احساس نشود.
  • یک صفحه لاستیکی به نام رابر دم، روی دهان کشیده می شود و محل دندان مورد نظر سوراخ می شود تا دندان از آن بیرون بزند و دکتر بتواند روی آن کار کند. این کار برای این است که دندان از محیط دهان ایزوله شود و آلودگی های دهان به دندان نرسد. از طرفی چیزی تصادفا داخل دهان نیفتد.
  • با دریل دندانپزشکی، بخشهای پوسیده دندان تراشیده شده و برداشته می شوند و دندان پاکسازی و تمیز می شود.
  • دندان شکل دهی می شود تا برای قرارگیری روکش، آماده شود.
  • در روکش دندانهای شیری، اغلب درمان ظرف یک جلسه تمام می شود. روکش اگر از قبل آماده شده باشد روی دندان چسبانده می شود و اگر قرار است آماده شود در صورت مجهز بودن کلینیک به دستگاههای تراش دیجیتالی، فورا ترمیم ساخته شده و در همان جلسه روی دندان قرار می گیرد.

نحوه مراقبت از دندان شیری روکش شده چگونه است؟

  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانند همیشه دست کم دو بار در روز باید انجام شود تا از پوسیدگی دندان و عفونت لثه جلوگیری شود.
  • مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید و کودک را به دفعات بیشتر نزد دندانپزشک ببرید.
  • اگر کودک در جویدن یا گاز گرفتن مشکل دارد با دکتر تماس بگیرید. ممکن است روکش نیاز به تنظیم داشته باشد.
  • بعد از خوردن یا نوشیدنی هر چیزی به خصوص غذاهای اسیدی، حتما دهان شستشو داده شود تا محیط اسیدی دهان سریعتر خنثی شود.
  • هنگام فعالیتهای ورزشی برخوردی از محافظ دهان ورزشی استفاده شود.

پس از روکش کردن دندان شیری چه مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید؟

  • حساسیت دندان: ممکن است دندان به دمای سرد یا داغ حساس شود. با خمیر دندان مخصوص دندانهای حساس میتوان این مشکل را تخفیف داد.
  • لب پر شدن روکش: این مشکل بیشتر در مورد روکشهای تمام سرامیکی یا کامپوزیتی دیده می شود. اگر لب پر شدگی کوچک باشد ممکن است بتوان آن را با رزین کامپوزیت ترمیم کرد. در غیر این صورت باید روکش تعویض شود.
  • شل شدن روکش: ممکن است روکش لق شود و امکان نفوذ باکتریها به زیر آن و ایجاد پوسیدگی دندان فراهم شود. اگر روکش دندان لق شده است باید هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • در آمدن روکش: این اتفاق بیشتر به دلیل پوسیدگی دندان و یا از بین رفتن چسب دندان روی می دهد. اگر روکش دندان شیری در آمده است آن را تمیز کنید و با خود نزد دندانپزشک ببرید. ممکن است زمان زیادی تا بیرون زدن دندان دائمی نمانده باشد و نیازی به روکش کردن مجدد نباشد و یا گاهی نیز، میتوان از همان روکش دوباره استفاده کرد.

 

شرایط کودک پس از روکش کردن دندان چگونه خواهد بود؟

پس از روکش کردن دندان شیری، تا زمانی که دهان هنوز بی حس است نباید هیچ خوراکی یا آشامیدنی به کودک بدهید چون ممکن است لب یا گونه یا زبان خود را گاز بگیرد و به آنها صدمه بزند چون متوجه شدت فشاری که وارد می کند نیست. توجه داشته باشید که کودک را از جویدن، گاز گرفتن یا مکیدن منع کنید تا زمانی که بی حسی کاملا برطرف شود.

آیا روکش کردن دندان شیری درد دارد؟

طبیعی است که به دلیل تحریک بافتها، تا ۲۴ ساعت کمی ناراحتی یا درد تجربه شود. با مسکن های معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن درد برطرف می شود.

در صورتی که پس از ۲۴ ساعت درد برطرف نشد، با دکتر تماس بگیرید.

تا چه زمانی روکش باید روی دندان شیری بماند؟

روکش تا زمانی که دندان شیری در جای خود ثابت و استوار است، روی آن می ماند. اما زمانی که دندان دائمی زیر آن شروع به بیرون زدن کند، دندان شیری لق می شود و همراه با آن روکش نیز در می آید. به طور کلی معمولا دندانهای شیری عقبی حدود دوازده سالگی می افتند.



:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پس از ثبت شرکت، این امکان فراهم خواهد شد تا هیئت مدیره شرکت تشکیل شود. هیئت مدیره به عنوان یکی از ارکان اصلی شرکت ها و موسسات غیر تجاری به گروهی از مدیران اطلاق می گردد که تعداد آنها را قانون گذار تعیین نموده است و مسئولیت راهبردی و اداره امور شرکت را برای مدت محدود یا نامحدود (بر اساس نوع شرکت و اساسنامه تنظیم شده) برعهده دارند. ثبت افزایش سرمایه شرکت برای هر جلسه هیئت مدیره باید یک صورتجلسه تنظیم و به امضاء اکثریت مدیران جلسه (طبق اساسنامه عمل شود و حتماً دستورات جلسه هئیت مدیره رعایت شود) برسد. پرداختن به ثبت صورتجلسه هیئت مدیره امری مهم تلقی می شود.

اعضای هیات مدیره 

هیات مدیره که لایحه اصلاح قانون تجارت به مسامحه آن را مکرراَ "مدیران" نیز می نامد، رکن اداره کننده شرکت سهامی بوده و دارای اعضای اصلی و علی البدل می باشد و تعداد آنها را اساسنامه تعیین می کند؛ ولی به تصریح عبارت اخیر ماده 107 لایحه مزبور، عده اعضای (اصلی) هیات مدیره در شرکت سهامی عام، نباید از پنج نفر کمتر باشد.

در باره تعدا نفرات اعضای شرکت سهامی خاص، لایحه اصلاح قانون تجارت بیانی ندارد. لیکن با اعتناء بر این امر که هیات مدیره هر شرکت سهامی باید یک رئیس و یک نایب رییس داشته باشد، باید گفت که عده اعضای اصلی هیات مدیره شرکت سهامی خاص نباید از دو نفر کمتر باشد.

عضویت شخص حقوقی در هیات مدیره

اعضای هیات مدیره شرکت سهامی از بین سهامداران انتخاب می شوند.شخص حقوقی نیز می تواند سهامدار شرکت باشد. طبق ماده 110 لایحه اصلاح قانون تجارت، اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود. در این صورت به بیان ماده 110، شخص حقوقی همان مسوولیت های مدنی شخص حقیقی را داشته و باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی کند. چنین نماینده ای به تصریح ماده ی مذکور،مشمول همان شرایط و تعهدات و مسوولیت های مدنی و جزایی عضو هیات مدیره و از جهت مدنی با شخص حقوقی،که او را به نمایندگی تعیین نموده است "مسوولیت تضامنی" خواهد داشت.

موارد و ترتیب جانشینی اعضای علی البدل

در صورتی که بر اثر فوت یا استعفا یا سلب شرایط از یک یا چند نفر از اعضای اصلی هیات مدیره، تعداد آن ها از حداقل مقرر کمتر شود، اعضای علی البدل به ترتیب تعیین شده در اساسنامه، والا به ترتیب مقرر توسط مجمع عمومی عادی، جای آنان را خواهند گرفت و در صورتی که عضو علی البدل تعیین نشده باشد یا تعداد آن کافی برای تصدی محل های خالی در هیات مدیره نباشد، اعضای باقیمانده هیات مدیره باید بلافاصله مجمع عمومی عادی را جهت تکمیل اعضای هیات مدیره دعوت نمایند. هرگاه اعضای مزبور از دعوت مجمع عمومی خودداری کند، هر ذی نفع حق دارد از بازرس یا بازرسان شرکت بخواهد که به دعوت مجمع عمومی عادی جهت تکمیل اعضای هیات مدیره با رعایت تشریفات لازم اقدام کنند و بازرس یا بازرسان مکلف به انجام چنین درخواستی می باشند. در صورتی که سمت تمام یا بعضی از اعضای هیات مدیره طی مدتی زاید بر شش ماه بلاتصدی بماند، هر ذی نفع می تواند انحلال شرکت را از دادگاه درخواست نماید.

نمونه صورتجلسه مجمع عمومی سالیانه یا عادی بطور فوق العاده برای انتخاب مدیران و بازرسین روزنامه و تصویب تراز در شرکت های سهامی خاص

بسمه تعالی

نام شرکت: .............................

شماره ثبت شرکت: .................                         سرمایه ثبت شده: .....................

صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه (یا عادی بطور فوق العاده) شرکت .............. سهامی خاص ثبت شده به شماره ..................... در تاریخ ................. ساعت .................... با حضور کلیه / اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت (اگر جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.

الف: در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:

1- خانم / آقای ................................ به سمت رییس جلسه

2- خانم / آقای ............................... به سمت ناظر جلسه

3- خانم / آقای ............................. به سمت ناظر جلسه

4- خانم / آقای ............................. به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: در خصوص دستور جلسه 1- انتخاب مدیران 2- انتخاب بازرسین 3- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار 4- تصویب ترازنامه حساب سود و زیان به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.

ب-1- اعضای هیات مدیره عبارتند از خانم / آقای ............... خانم / آقای ................. خانم / آقای ............... برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند. مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت می تواند رئیس هیات مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.

ب- 2- با رعایت ماده 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم / آقای ................. به سمت بازرس اصلی خانم / آقای.......... به سمت بازرس علی البدل برای مدت یک سال مالی انتخاب شدند.

ب- 3- روزنامه کثیرالانتشار .................... جهت نشر آگهی های شرکت انتخاب شد.

ب- 4- پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت منتهی به سال ............. مورد تصویب قرار گرفت.

ح: به خانم / آقای...................احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضاء هیات رییسه: رئیس جلسه .......................... ناظر جلسه .......................... منشی جلسه .................................

امضاء اعضای هیات مدیره:

1- .................................... 2- ................................ 3- ...................................4- ................................

امضاء بازرسین:

بازرس اصلی                                                بازرس علی البدل

نمونه صورتجلسه در خصوص کاهش / افزایش تعداد اعضای هیات مدیره در شرکت های با مسئولیت محدود

بسمه تعالی

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ........................ و شناسه ملی ................... با مسئولیت محدود به شماره ثبت ...................... مورخ .......................... ساعت ...................... با حضور کلیه / اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت تشکیل گردید و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

آقای / خانم ................................... دارنده ............................ ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ................................... دارنده ............................ ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ................................... دارنده ............................ ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ................................... دارنده ............................ ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ................................... دارنده ............................ ریال سهم الشرکه

دستور جلسه:  کاهش / افزایش تعداد مدیران و اصلاح ماده اساسنامه

تعداد اعضای هیات مدیره به ......... نفر کاهش / افزایش یافت و ماده مربوطه اساسنامه اصلاح گردید.

به آقای / خانم .................... احدی از شرکاء وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

انتخاب هیات مدیره و مدت مدیریت

انتخاب هیات مدیره در صلاحیت مجمع عمومی عادی است.ولی اولین هیات مدیره را در بدو تاسیس شرکت، مجمع عمومی موسس انتخاب می کند. چون در شرکت سهامی خاص، تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست، لذا هر گاه در شرکت مزبور مجمع مذکور تشکیل نشود اولین هیات مدیره توسط سهامداران انتخاب می شود. اعضای هیات مدیره را اعم از اصلی و علی البدل، مجمع عمومی عادی از بین سهامداران و مجمع عمومی موسس از بین خریداران سهام انتخاب می نمایند. انتخاب با اکثریت نسبی به عمل می آید.

در مورد انتخاب اعضای هیات مدیره، تعداد آراء هر رای دهنده در عدد مدیرانی که باید انتخاب شوند،ضرب می شود و حق رای هر رای دهنده، برابر حاصلضرب مذکور خواهد بود.رای دهنده می تواند آراء خود را به یک نفر بدهد یا آن را بین دو یا چند نفری که مایل باشد تقسیم کند. مدت مدیریت در اساسنامه تعیین می شود. لیکن،به تصریح قانون این مدت نباید از دو سال تجاوز کند. اعضای هیات مدیره پس از انتخاب شدن باید کتباَ قبول سمت نمایند.قبول سمت به خودی خود دلیل بر این است که مدیر،با علم به تکالیف و مسوولیت های سمت خود، عهده دار آن گردیده است.

کلیه اعمال و اقدامات مدیران شرکت سهامی در مقابل اشخاص ثالث نافذ و معتبر است و نمی توان به عذر عدم اجرای تشریفات مربوط به طرز انتخاب آنها اعمال و اقدامات آنان را غیر معتبر دانست. یادآوری می شود در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی عادی متضمن انتخاب اعضای هیات مدیره است، باید یک نسخه از صورتجلسه مجمع جهت ثبت به مرجع ثبت ارسال گردد (مستنداَ به ماده 106 لایحه اصلاح قانون تجارت).

عزل هیات مدیره

هیات مدیره کلاَ یا بعضاَ قابل عزل می باشد. عزل هیات مدیره کلاَ یا عزل احد یا تعدادی از اعضای آن، حتی اگر به وسیله مجمع عمومی موسس انتخاب شده باشند در صلاحیت مجمع عمومی عادی است. در موردی دادگاه نیز می تواند به عزل هر یک از اعضای هیات مدیره اقدام کند. توضیح این که به موجب قانون برخی از اشخاص از عضویت در هیات مدیره ممنوع هستند. حال اگر از اشخاص ممنوع کسی به عضویت هیات مدیره انتخاب شود یا شخصی پس از انتخاب شدن به علت تحقق شرایط، مشمول ممنوعیت مزبور گردد، دادگاه به تقاضای هر ذی نفع حکم عزل وی را صادر می کند.

انتخاب مجدد اعضای هیات مدیره

بر اساس ماده ی 109 لایحه اصلاح قانون تجارت،انتخاب مجدد مدیران بلامانع است.یعنی هر یک از اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره می تواند به طور مکرر و متوالی به عضویت اصلی و علی البدل یا بالعکس انتخاب شود.اگر خدمات و مدیریت عضو هیات مدیره موجبات رضایت سهامداران را فراهم آورده و خود وی مجدداَ داوطلب عضویت هیات مدیره شود و ممنوعیت قانونی نیز برای این امر وجود نداشته باشد در چنین حالتی که "مقتضی موجود و موانع مفقود است"، قانون منطقاَ انتخاب مجدد وی را به عضویت مزبور بلامانع اعلام کرده است (ولی این امر متاسفانه ممکن است در مواردی تالی دیگری داشته و عملاَ فرد یا افرادی را به مدیران مادام العمر شرکت تبدیل کند).

تنظیم و ثبت صورتجلسات هیات مدیره

دعوت و ریاست جلسات هیات مدیره بر عهده رئیس هیات مدیره و در غیاب او،بر عهده نایب رئیس هیات مدیره می باشد. رسمیت جلسات با حضور بیش از نصف اعضای هیات مدیره حاصل می شود. تصمیمات باید در جلسه رسمی با اکثریت مطلق آراء حاضران در جلسه اتخاذ گردد، مگر آن که در اساسنامه اکثریت بیشتری پیش بینی شده باشد. ترتیب دعوت و تشکیل جلسات هیات مدیره را اساسنامه تعیین می کند. ولی در هر حال عده ای از اعضای هیات مدیره که دست کم یک سوم اعضای هیات مدیره را تشکیل دهند، می توانند با ذکر دستور جلسه، هیات مدیره را دعوت نمایند؛ مشروط بر این که حداقل یک ماه از تاریخ تشکیل آخرین جلسه هیات مدیره گذشته باشد.

برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه ای تنظیم شود. این صورتجلسه باید لااقل به امضای اکثریت حاضران در جلسه برسد. در تمام صورتجلسه های هیات مدیره باید نام مدیرانی که در جلسه حضور دارند و یا غایب می باشند و نیز خلاصه ای از مذاکرات و همچنین تصمیمات متخذ در جلسه با قید تاریخ آن ذکر گردد. نظر هر یک از مدیران حاضر در جلسه که با تمام یا بعضی از تصمیمات مندرج در صورتجلسه مخالف باشد باید در صورتجلسه نوشته شود.



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اطلاعاتی درباره سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ یک سنگ قیمتی بسیار با کیفیت از هیدروکسید اکسید آلومینیوم است که
یکی از سه عنصر اصلی بوکسیت (هیدروکسید آلومینیم اهن دار) است که به طور گسترده ای برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.خواص لاجورد درطب سنتی دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ بسیار نادر است و نام آن نشان می دهد که دارای توانایی منحصر به فرد برای تغییر رنگ در شرایط مختلف نوری است.
در زیر نور طبیعی، بیشتر سبز با تلالوهای زرد به نظر می رسد و در نور لامپ رشته ای اغلب به رنگ صورتی یا ارغوانی دیده می شود.
هنگامی که در معرض نور شمع قرار می گیرد، به رنگ نارنجی مایل به صورتی تا رنگ قرمز تمشکی دیده می شود.

هنگامی که دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ برای اولین بار در بازار جواهرات بین المللی، تحت نام تجاری
زولتانیت (Zultanite) و پس از آن توسط یک شرکت ترکیه ای با نام تجاری Csarite به بازار عرضه شد.
این نام در یک دوره کوتاه مدت مورد استفاده قرار گرفت.
هرچند سنگ های مارک دار هنوز هم در دسترس هستند، اما معمولا قیمت بسیار بالایی دارند.
از آنجایی که این نام یا برند تجاری هرگز به طور رسمی در صنعت جواهر شناخته نشده است، دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ اغلب توسط نام معدنی آن یعنی diaspore شناخته می شود.

تشخیص سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ را می توان به راحتی از دیگر سنگ های قیمتی مشابه به دلیل وجود قابلیت پلوچروئیزم یا چند رنگی (pleochroism) و تغییر رنگ آن تشخیص داد.
فقط چند نوع از سنگ های قیمتی شناخته شده وجود دارند که دارای قابلیت تغییر رنگ هستند مانند الکساندریت (کریزوبریل)، یاقوت کبود، آندزین و گارنت.
در موارد بسیار نادر، برخی از دیاسپورها ممکن است اثر چشم گربه ای (پدیده شاتویانسی) را نیز از خود نشان دهند.
این جواهرات تحت عنوان “دیاسپور چشم گربه ای” نامیده می شوند.
شدت تغییر رنگ معمولا در سنگ های دیاسپور کوچک ضعیف است، اما در نمونه های بزرگتر، تغییر رنگ می تواند بسیار برجسته باشد.
علاوه بر قابلیت تغییر رنگ، دیاسپور دارای قابلیت پلوچروئیزم نیز هست.

پدیده پلوچروئیزم یا چند رنگی، توانایی نمایش رنگ های مختلف بسته به زاویه دید است و با قابلیت تغییر رنگ تفاوت دارد.
یک سنگ دارای پدیده چند رنگی می توان بنفش-آبی، سبز یا صورتی روشن تا قرمز تیره دیده شود.
همچنین سختی و دوام بسیار عالی دیاسپور می تواند به تشخیص این سنگ از هر گونه سنگ مشابه دیگر کمک کند.
دیاسپور یک درخشندگی مانند مروارید دارد که پیدا کردن نمونه ای مشابه با آن بسیار دشوار است.
علاوه بر این شکنندگی آن مانند الماس و توپاز است که یکی از ویژگی های متمایز آن به شمار می رود.
سنگ اسپودومن اغلب با دیاسپور اشتباه گرفته می شود، اما خواص تغییر رنگ دیاسپور را ندارد.

 

منابع اصلی سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور در واقع در کوه های اورال روسیه در سال 1801 کشف شد، اما تا اوایل دهه 1980، به عنوان سنگ قیمتی شناخته نشده بود.
این سنگ اخیرا در سطح تجاری به کار می رود و اگرچه می توان آن را در مکان های مختلف در سراسر جهان یافت، اما تنها منبع اصلی تجاری آن موگلا در ترکیه است.
سایر ذخایر کوچکتر اما قابل توجه در مناطقی از جمله کوه اورال روسیه و عمدتا معدن سارانوسکی در سارانی و نیز در معادن وسلز و انچوانینگ آفریقا قرار دارد.
علیرغم اینکه کریستال دیاسپور در چستر، ماساچوست (ایالات متحده آمریکا) کشف شد، اما ارزش تجاری نداشتند.
منابع قابل توجه دیگر عبارتند از نیوزیلند، برزیل، آرژانتین، انگلستان، چین، آریزونا و پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا).

رنگ سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

خاصیت تغییر رنگ دیاسپور ناشی از منگنز است. اکثر نمونه های این سنگ در نور طبیعی یا فلورسنت، به رنگ زیتونی روشن یا سبز کیوی هستند.
در زیر نور لامپ رشته ای، بیشتر به رنگ ارغوانی تغییر می کنند.
هنگامی که در معرض نور ضعیف مانند شمع قرار می گیرند، نارنجی مایل به صورتی تا قرمز تمشکی دیده می شوند.
ترکیب منابع نور می تواند به ترکیب رنگ ها منجر شود.
دياسپور نيز دارای پدیده پلوچروئیزم یا چند رنگی است (pleochroism) و بسته به زاویه دید می تواند بنفش-آبی، سبز روشن یا صورتی تا قرمز تیره باشد.
میزان تغییر رنگ در سنگ های کوچکتر کمتر از سنگهای بزرگتر است، هر چند همیشه استثنا وجود دارد.

وضوح و درخشندگی سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ بسیار جذاب و شیشه ای است و درخششی همچون مروارید دارد.
نمونه های با کیفیت بالا دارای شفافیت عالی هستند، اما ناخالصی در آنها بسیار رایج است.
نمونه های بدون ناخالصی قابل مشاهده با چشم، بسیار نادر هستند، به ویژه در سنگ های بزرگتر.
بعضی از دیاسپور ها نیمه شفاف هستند اما سنگ های تراش خورده با درجه بالا و چند وجهی، بسیار واضح و شفاف هستند.

تراش و شکلدهی سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ اغلب به شکل سنتی، مانند بیضی و مستطیلی تراش داده می شود.
دیاسپور چشم گربه ای، نوعی سنگ براق و صیقلی نادر است و همیشه به صورت گنبدی یا دامله تراشیده می شود.
از آنجا که دیاسپور با کیفیت بسیار نادر است، شکل های فانتزی و سنگ های کالیبره شده قیمت بسیار بالایی دارند.
سنگ های قیمتی بیش از 3 قیراط نادر هستند و هزینه فوق العاده بالایی دارند

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

بهبود دهی سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ همانند بسیاری از سنگ های قیمتی به هیچ وجه بهبوددهی نمی شود
و از جمله سنگهای قیمتی است که به طور کامل بدون بهبوددهی، از معدن به بازار عرضه می شود و به فروش می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در کوتاه مدت

بعد از کامپوزیت دندان، به دو دسته مراقبت نیاز است که یکی از آن ها مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در کوتاه مدت می باشد. دندانپزشک زن در رشت در صورتی که مراقبت های اولیه به خوبی انجام شود، شکل و ظاهر کامپوزیت بهتر حفظ می شود و زمان بیشتری ماندگاری پیدا خواهد کرد.

  • یکی از این مراقبت ها، مربوط به ونیر است. در حقیقت ونیر به نوعی از روکش  گفته می شود که بر روی دندان هایی که نیاز به کامپوزیت دارند، قرار می گیرند تا شکل دندان ها را عوض کند. پس در مرحله اول، نوع ونیر انتخاب شده به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در دوره کوتاه مدت کمک زیادی می کند.
  • اما دندانپزشک ونیر را در برخی از نواحی باید به کار ببرد که برای خوردن و یا گاز گرفتن غذا از دندان ها کمتر استفاده می شود.
  • یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان مربوط به بی حسی می شود. حتماً شما هم اطلاع دارید که کامپوزیت دندان بیمار با بی حسی باید انجام شود و  تا قبل از آن که قسمت بی حسی به طور کامل از بین برود، بیمار وظیفه دارد تا احتیاط های لازم مانند جویدن و یا گاز گرفتن غذا را انجام دهد تا کامپوزیت دندان وی دچار مشکل نشود.
  • از مراقبت های بعد از آن در زمان کوتاه مدت به متد و اجرای صحیح کامپوزیت باید اشاره کرد. در مرحله اول دندان بیمار باید کاملاً  خشک شود و به هیچ عنوان ذرات آب دهان بر روی دندان باقی نماند که توسط دندانپزشک و با ابزارهای مخصوص انجام می شود.
  • سپس قرار دادن کامپوزیت شروع و طی مراحلی انجام می شود. اما با اتمام کار، یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان نیز وجود دارد که مربوط به معاینه‌ های اولیه می شود تا در صورت بروز مشکل و یا شکل نامناسب، بررسی های لازم انجام و اصلاحات صورت گیرد.
  • در صورتی که بیمار دندان های خود را کامپوزیت کرده باشد، به هیچ عنوان در مراقبت های کوتاه مدت، نباید دندان ها را روی هم فشار دهد و یا دندان قروچه کند.
  • فرد بر خلاف این که از مسواک و نخ دندان همیشه استفاده می کند، به مدت یک شبانه روز در استفاده از آنها جداً پرهیز کند.
  • مصرف مایعات سرد و خودداری از نوشیدن مایعات ولرم و یا داغ نیز به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در مراحل اولیه کمک بزرگی می کند.
  • یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان، استفاده نکردن از هر گونه مواد سفید کننده برای دندان ها می باشد و یا در روزهای اولیه نوشیدن الکل به هیچ عنوان توصیه نمی شود و در زمان های بعد نیز به مراتب کمتر باید نوشیده شود. همچنین، در روزهای اولیه به هیچ عنوان غذاهایی مانند استیک و یا شنسل مصرف نشود.

مراقبت های بعد از کامپوزیت در بلند مدت

بر خلاف تصور عده ای که فکر می کنند، مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان تنها به مراحل ابتدایی و اولیه نیاز دارد، باید گفت که مراقبت های بعد از کامپوزیت در بلند مدت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد تا سالم و بی عیب و نقص باقی بماند.

  • یکی از مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان طرز به کار بردن صحیح از نخ دندان و مسواک می باشد، البته استفاده مرتب از این وسایل را بعد از هر وعده غذایی نباید فراموش کرد. ضمن آن که غذا و یا نوشیدنی های مناسب و سالم باید مصرف کرد و غذا و یا نوشیدنی هایی که دارای رنگ های غیره مجاز و یا رنگ طبیعی مانند چای، قهوه و غیره هستند را به مراتب کمتر باید مصرف کرد.
  • افرادی که دارای کامپوزیت دندان هستند از سیگار، قلیان و یا مواد مخدر کمتر باید استفاده کنند، به دلیل آن که کامپوزیت از رنگ طبیعی خود خارج و رفته رفته زرد و بد رنگ می شود. در برخی از موارد افراد زیادی مشاهده شده اند که برای دندان های خود از ابزارهای نادرستی مانند ناخن، خلال دندان و یا غیره استفاده می کنند که به کامپوزیت دندان آسیب جدی وارد می شود.
  • از مراقبت های لازم بعد از کامپوزیت دندان به این مورد نیز باید اشاره کرد که با این مدل دندان پسته، تخمه و یا از این قبیل موارد که دارای جنس سفت و سختی هستند را نباید شکست.
  • به هیچ عنوان از مسواک های برقی استفاده نشود، به دلیل آن که این نوع مسواک به دندان ها فشار زیادی وارد می کند.
  • انجام ورزش هایی از قبیل بسکتبال، فوتبال، کشتی و یا غیره که با صورت ارتباط مستقیمی دارد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود و یا اگر این نوع ورزش ها را انجام می دهید باید خیلی مراقب باشید تا توپ و یا ضربه ای به دندان ها و صورت شما برخورد نکند.
  • اگر از دهانشویه استفاده می کنید باید مدل هایی که فاقد الکل هستند را مصرف کنید.
  • در مراقبت های بعد از آن، از مصرف قند، شکلات های سفت، آب نبات و یا از جویدن چیزهای چسبناک مانند آدامس و غیره جداً خودداری شود.
  • در نوشابه های گازدار و یا آب میوه های غیره طبیعی، نوعی اسید وجود دارد که با نوشیدن آن به کامپوزیت دندان ها آسیب جدی وارد می شود مصرف آنها را کاهش دهید و یا در صورت امکان خودداری کنید.
  • از خوردن نان خشک دوری کنید.
  • در صورتی که خواهان نگهداری طولانی مدت دندان های کامپوزیت خود هستید، مصرف سبزیجات سفت مانند هویج، کلم و یا غیره را کنار بگذارید.
  • مصرف به مقدار کم پفک و یا تنقلاتی که با رنگ های مضر تولید شده اند، در مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان حرف اول را می زند.


:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ثبت شرکت در تهران که بزرگ ترین شهر و پایتخت ایران است می تواند موقعیت بسیار خوبی برای تجارت و کسب و کار باشد. ثبت تغییرات شرکت این بزرگی و موقعیت ویژه ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و جغرافیایی و تمرکز امکانات در آن باعث شده است تا بسیاری از افراد برای کار و... به تهران مهاجرت نمایند به طوری که امروزه این شهر، یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به شمار می آید.

ثبت شرکت در تهران هم قوانین و شرایط خاص خود را دارد که در این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.

حجم تجارت در تهران، به استناد آمارهای رسمی (مرکز آمار ایران،بانک مرکزی،صندوق بین المللی پول،بانک جهانی) در دهه های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است که این افزایش نیاز به توسعه تشکیلات تجاری و ایجاد شرکت های بازرگانی را تشدید نموده است.

امروزه، شرکت ها که خود دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای می باشند،برای تولید و استفاده از منابع طبیعی و صنعتی و حمل و نقل و تاسیس موسسات بزرگ تولیدی و صنعتی که سرمایه های کلان و اجتماع کارگران را ایجاب می نماید،پا به عرصه ی تجاری گذاشته و نفوذ بسیاری در سیاست اقتصادی پیدا کرده اند.

انواع دسته بندی شرکت های تجاری

طبق ماده ی 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های تجاری بر 7 قسم است:

  • شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه و سهام آن بین صاحبان شرکت تقسیم شده است. هر کدام از مسئولان به مقدار سهام خریداری شده مسئولیت دارند.

  • شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها معمولا متشکل از دو شریک است که در امور تجاری فعالیت می کنند وهر یک از آن ها دقیقا به مقدار سرمایه ای که دارند ، تعهد و مسئولیت دارند.

  • شرکت تضامنی

به شرکت هایی که تحت اسمی مخصوص کار های تجاری بین دو یا چند شریک با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود، شرکت تضامنی می گویند. در این نوع از شرکت ها، اگر دارایی شرکت برای پرداخت بدهی ها کافی نباشد، شرکا مسئول پرداخت هستند.

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی از چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود تشکیل میشود.

  • شرکت مختلط سهامی

ترکیبی از شرکت های تضامنی و سهامی است. نسبت به شرکا یا شریک ضامن مقرارت شرکت تضامنی، نسبت به شرکا سهامی مقررات شرکت سهامی جاری است و در مواردی که با یکدیگر ارتباط دارند مقررات مخصوصی قرار دارند.

  • شرکت نسبی

شرکتی است که برای تشکیل ان حداقل به دو شریک نیاز داریم، مسئولیت شریک ها به نسبت سرمایه ای است که با خود به شرکت آورده اند.

  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

برای ثبت کردن این نوع شرکت، صورت تشکیل آن ها و سهم شرکا لازم است. این نوع شرکت ها از جهت نوع فعالیت ها و از جهت اعضا به دو قسمت تقسیم می شود.

مراجع ثبت شرکت تهران و حومه

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران و یازده مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری زیرمجموعه آن ،وظیفه ثبت شرکت ها و تغییرات شرکت ها را در این استان به عهده دارد.این مراجع ثبتی عبارت است از:

_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری قدس
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پیشوا
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پردیس
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دماوند
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رباط کریم
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رود هن
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پاکدشت
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری قرچک
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شهریار
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری فیروزکوه
_ مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ورامین

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به موجب مواد 6 و 11 و 12 قانون تجارت،دفاتر تجاری(به استثنای دفتر کپیه) را امضاء و پلمپ می نماید.نهایت این که دفاتر تجاری آن دسته از تجار حقیقی که در تهران تجارتخانه دارند یا شرکت هایی که مرکز اصلی آن ها در این شهر واقع است،در اداره نامبرده امضاء و پلمپ می شوند.

درباره شرکت های خارجی نیز که در کشور اصلی،شرکت قانونی شناخته شده اند و در ایران به وسیله شعبه خود فعالیت تجاری می کنند،امضاء دفاتر تجاری آن ها و پلمپ این دفاتر در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام می شود.شرکت های ایرانی که مرکز اصلی آن ها در شهرستان ها است و نیز تجار حقیقی که در آن شهرستان ها تجارتخانه دارند،دفاتر خود را در اداره ثبت محل به امضاء پلمپ آن اداره می رسانند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری:

_ کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
_ پذیره نویسی سهام برای شرکت های سهامی عام
_ گواهی واریز حداقل 35% سرمایه اولیه برای شرکت های سهامی خاص
_ ارائه مجوز برای شرکت ها و موسساتی که فعالیتشان به مجوز نیاز دارد.
_ ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد (متقاضیان ثبت تعاونی و موسسات غیر تجاری از این مورد استثنا می باشند).
_ ارائه ی مدارک تحصیلی مرتبط برای شرکت هایی که موضوع آنان تخصصی است.
_ ارائه ی مدرک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت های با عنوان مهندسی

بهمراه داشتن تمام این مدارک برای اقدام به ثبت شرکت تهران لازم و ضروری است. پیشنهاد می شود به همراه خود، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه را هم داشته باشید تا در موقع نیاز، بتوانید آنها را هم ارائه دهید. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت در تهران:

برای ثبت تغییرات شرکت تهران هم می توانید با در دست داشتن مدارک زیر، اقدام نمایید:

_ یک نسخه صورتجلسه مورد نظر که به امضاء حاضرین در مجمع رسیده باشد.
_ کپی برابر اصل مدارک شناسایی
_ ارائه فیش واریزی ( در مواردی که افزایش سرمایه جزء دستورات صورتجلسه می باشد)
_ مفاصاحساب مالیاتی برای نقل و انتقال سهام و یا سهم الشرکه

بهتر است این مدارک را همانند دیگر درخواست ها، کامل بهمراه ببرید تا در صورت در نوبت قرار گرفتن درخواست شما، بیش از اندازه عقب نمانید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران:

برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران، باید شرایط و مدارک لازم را رعایت نمایید. این مدارک عبارت اند از:

  • حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس
  • حداقل سرمایه 1.000.000 ریال
  • حداقل 35 % سرمایه نقداَ پرداخت شود.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • 1.000.000 ریال سرمایه اولیه
  • تعهد یا پرداخت کل سرمایه


:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

شفافیت و درخشش لاجورد

سنگ لاجورد سنگی مات است که دارای مقادیر پیریت و کلسیت است . امیر نکویی وقتی که این سنگ پولیش می شود ، درخشش شیشه ای و یا روغنی به خود میگیرد .

برش و شکل لاجورد

این سنک در اشکال و برش های مختلفی می آید .
بیشتر به صورت منحنی برای استفاده در انگشتر ، دستبند ، گردنبند و یا به صورت گلدان یا مجسمه حکاکی شده ظاهر می شود.
از دیگر اشکال رایج آن می توان به گرد ، کروی و بیضی و اشک اشاره کرد .

فرآوری لاجورد

این سنگ عموما مورد عملیات و فراوری قرار نمی گیرد.
بااین وجود برای ایجاد رنگ آبی بهتر برخی از آنها را رنگ می کنند .
برای استحکام و دوام بیشتر انواع رنگ شده آنها را با موم یا پلاستیک می پوشانند .
لاجورد را می توان در انواع مصنوعی به نام لاجورد گیلسون Gilson Lapiz و یا جاسپر رنگ شده را به نام لاجورد سوییسی Swiss Lapis پیداکرد.

خواص سنگ شناسی لاجورد

فرمول شیمیایی : Na6Ca2[S،SO4،Cl2)2lAl6Si6O24] سیلیکات آلومینیوم کلسیم سدیوم
ساختار کریستالی : مکعب و متراکم
رنگ : سبزآبی – آبی -بنفش
سختی : 5-6
ضریب شکست : تقریبا 1.5
تراکم ( دانسیته ) : 2.5-3
کلیواژ یا برگوارگی(تمایل سنگ برای شکستگی در امتداد یک جهت ترجیحی در سطوح موازی ) : نامشخص
شفافیت : مات
شکست نور : ندارد
درخشش :شیشه ای
حالت فلورسانس : قوی : سفید ، نارنجی ، مسی

سنگ ها مشابه یا مرتبط به لاجورد

این سنگ به دلیل مجاورتش با تعداد زیادی عناصر دیگر مثل کلسیت ، پیریت ، سودالیت و هاینیت ، با سنگ های زیادی در ارتباط است .
این سنگ از لحاظ ظاهری به سودالیت ، آزوریت ، فیروزه ، پیترسیت ، کارویت و عقیق مشابهت دارد .

اسطوره شناسی ، متافیزیک و خواص درمانی کریستال لاجورد

لاجورد در تاریخ سنگ شناسی ازجمله پیشکسوتان سنگها به شمار می آید به طوریکه در دوره های پیش از تاریخ از آن در زیورالات استفاده می کردند .
در قرون میانی ، از محبوبیت زیادی برخوردار شد و از آن به عنوان رنگدانه برای تولید رنگ اولترامارین در نقاشی و رنگرزی پارچه ها استفاده شد .
بسیاری از کاخ ها ، کلیساها و مساجد اروپا و خاورمیانه ، ستونها و دیوارهایشان به سنگ لاجورد مزین است .

برای مردم سراسر دنیا لاجورد ، سنگ صداقت و دوستی است و رنگ آبی آن باعث ایجاد هماهنگی و تعادل در روابط می شود .
مورخان باور دارن که ارتباط فی مابین این سنگ و عقاید انسانی 6500 سال قدمت دارد .
این سنگ در میان تمدن های مصر باستان ، بین النهرین ، چین ، یونان و روم بسیار ارزشمند بوده است .

در دوران باستان مانند قرون میانه مردم بر این باور بودند که انعکاس جهان در سنگ ها قابل مشاهده است .
سنگ لاجورد نماد سیاره مشتری است .
قدرت درمانی سنگ ها همواره مساله ای بحث برانگیز در میان اقوام مختلف بوده و تا زمانیکه خواص سنگی به فرد کمک کند نمی توان او را از استفاده از آن منع کرد .

این سنگ برای درمان سردرد ، گلودرد ، واریس ، ناهنجاری های ناباروری و دردهای زمان قاعدگی می تواند مفید باشد .

نکته : تاثیرات درمانی و متافیزیکی ذکر شده به صورت پیشنهاد درمانی در این مقاله تلقی نمی شوند .
تمامی مباحث سنتی ، آیینی و اسطور های بالا برگرفته از منابع متعددی بوده و به عنوان تنها گزینه موجود ذکر نشده اند .
این اطلاعات جایگزین نظر پزشک نیست و در صورت هرگونه عارضه ای به پزشک مراجعه نمایید .
استفاده از سنگ های درمانی هیچ گونه تضمینی در قبال درمان قطعی بیماری ها ندارد و نمیتواند تحت هیچ شرایط قابل اطمینان باشد .

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

ایده هایی برای طراحی زیورالات بااستفاده از لاجورد

برای هزاران سال ، سنگ لاجورد به خاطر رنگ آبی خاصش از جمله گنجینه های ارزشمند به شمار رفته است .
این سنگ به راحتی پولیش می شود و می تواند هم توسط آقایان (دکمه سردست و سنجاق کروات وحلقه ) و بانوان استفاده شود .
برش آن هم به صورت منحنی ، هم مهره ای و هم قطعات کوچک می باشد .
کاربرد این سنگ فقط به صورت برای استفاده در زیورالات نبوده و به همراه حکاکی بر روی آن برای لوازم کاربردی و تزیینی هم مورد استفاده قرار گرفته است .

برخلاف قیمت ارزان آن ، می توانیم آنرا در طراحی زیور آلات بر روی طلا و به همراه الماس در خط طراحی طراحان بسیار جدید ببینیم .
امروزه آنرا برای استفاده در سنجاق سینه و مجسمه حکاکی میکنند زیرا هم از لحاظ قیمت قابل خرید است و هم در قطعات بزرگ در دسترس است .
سنگ لاجورد سنگی است که در همه دوران ها از آن استفاده شده و می شود (خصوصا در کنار نقره آلات )



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در کشور ما خصوصاَ طی چند دهه اخیر تشکیل شرکت های تجاری اعم از خصوصی،عمومی،تعاونی و دولتی رشد چشمگیری داشته است. تغییر آدرس شرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون شرکت تجاری به اقسام مختلف در کشور ما فعال می باشند و اگر افراد ذی نفع در هر یک از این شرکت ها در نظر گرفته شود،طیف وسیعی از افراد با حقوق شرکت های تجاری ارتباط مستقیم دارند.


به موجب ماده ی 195 قانون تجارت« ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانونی ثبت شرکت ها است » بنابراین ثبت شرکت ها الزامی می باشد و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد.
در دوران کنونی،نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از حالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلاَ ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت داشت و از طریق فرم مربوطه،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می داد و این اسامی فقط در اداره ثبت تهران مورد بررسی قرار می گرفت،سپس متقاضی مراجعه می نمود و به صورت دستی،مدارک،صورت جلسات و اساسنامه را ارایه می داد تا توسط کارشناس ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم،شرکت به ثبت رسد ولی در حالت فعلی نحوه ی ثبت شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها به کلی متحول شده است.
در ذیل به توضیح نحوه ی ثبت شرکت و نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها می پردازیم.شایان ذکر است،شما سروران ارجمند جهت ثبت شرکت می توانید از متخصصان کارآزموده ی ما در موسسه ی حقوقی فکر برتر کمک بگیرید.همکاران ما در این مرکز می توانند از طریق مشاوره تخصصی رایگان شما را راهنمایی کنند.
نحوه ی ثبت شرکت
امروزه با مکانیزه شدن فرایند ثبت شرکت ها ،دیگر کمتر نیازی به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت شرکت هاست.در واقع این  سامانه  نقش تسریع در ثبت شرکت ها رابر عهده  دارد که راه را برای  خدمات  دهی بهتر به متقاضیان ثبت گشوده است. مسلماً با ارایه ی این  خدمات در فضای مجازی ،مراجعات به سازمان ها  به طور چشم گیری کاهش یافته و به مانند گذشته دیگر نیازی به حضور ارباب رجوع به اداره ی ثبت شرکت ها نمی باشد.
در این راستا،علاوه بر ثبت شرکت،ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و افراد می توانند به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت نمایند. کافیست متقاضیان با ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها، فرم مربوطه را تکمیل کنند.متقاضیان می توانند پس از ورود اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و دریافت کد رهگیری ،بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت ،تصمیمات اخذ شده را دنبال نموده و از محتوای آن مطلع شوند.
شایان ذکر است، ازین طریق امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و آخرین وضعیت صورت جلسه ی ابرازی ، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی نیز به راحتی امکان پذیر شده است.
با تکمیل اطلاعات در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد  ، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند.پس از تایید نام شرکت ، باید مدارک شرکت اعم از(گواهی عدم سوء پیشینه ،کپی برابر با اصل مدارک شناسایی اعضا) تحویل اداره ی محترم ثبت شرکت ها گردد.
نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها
بمنظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست و در پاکت های مخصوص اداره ثبت شرکت ها به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنید.پس از ارسال پستی،شماره مرسوله از طریق سامانه وارد پرونده می شود.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/


این روش ،روشی آسان، مطمئن ،کم هزینه است که در وقت متقاضیان نیز صرفه جویی می شود و متقاضیان هم به این روش ،اشتیاق بیشتری نسبت به سایر روش های حضوری پیشین از خود نشان می دهند.همان طور که گفته شد،این در حالی است که قبل از این، شخص متقاضی می بایست در طول ساعات اداری  تمام توان خود را به کار می برد تا بتواند به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند و مدارک خود را تحویل دهد.اما امروزه بدون مراجعه ی حضوری به سازمان، تنها بوسیله ی ارسال مدارک از طریق پست، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان، کاهش اتلاف سوخت و انرژی نیز میسر می شود وارایه ی خدمات برای متقاضیان تسهیل  می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ عقیق کارنلیان چیست؟ (Carnelian)

سنگ عقیق کارنلیان (Carnelian) یکی از انواع رایج کوارتز است که رنگی نارنجی مایل به قرمز دارد. گالری چاو کارنلیان یک شکلی از سنگ کلسدونی است که یکی از زیر مجموعه های کوارتز است. این می تواند در بسیاری از مناطق مانند برزیل ، هند و اروگوئه یافت شود.

این سنگ در طیف رنگ های نارجی و قرمز کم رنگ و پر رنگ نیز وجود دارد.

خواص سنگ عقیق کارنلیان

خواص سنگ عقیق کارنلیان زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مطلب ما برای شما چند مورد از بهترین خواص سنگ عقیق کارنلیان را بیان کرده ایم:

  1. سنگ عقیق کارنلیان شما را قادر می سازد تا بتوانید اهداف خود را آشکار سازید.
  2. حمایت از انرژی های جسمانی و فیزیکی
  3. سنگ عقیق کارنلیان شما را سرشار اعتماد به نفس و شجاعت درونی می کند

سنگ عقیق کارنلیان انرژی فیزیکی و جسمانی شما را بالا برده و شجاعت ، استقامت شما را تقویت می کند. این سنگ به خصوص برای یکپارچه کردن سه چاکرای اولیه و در بالا بردن خلاقیت و اراده شما بسیار مفید و موثر است. سنگ عقیق کارنلیان همچنین سنگ شادابی جنسی و فیزیکی محسوب می شود. این سنگ می تواند به افراد کمک کند تا بتوانند تصمیم گیری کنند و همچنین بتوانند بر اساس عقیده عمل کنند یا با اعتماد به نفس به پیش بروند.

عقیق کارنلیان واقعا یک (سنگ قدرت) محسوب می شود.

 

کارنلیان سنگی برای شروع جدید

اگر شما یک کار پر مخاطره را شروع کردید و از این ریسکی که انجام دادید احساس خطر می کنید و در وضعیت نامعلومی قرار گرفته اید، سنگ عقیق کارنلیان می تواند عقیده و افکار شما را تقویت کرده و شما را با شور و اشتیاق درونی خود هم آهنگ کند.

سنگ عقیق کارنلیان یک سنگ پرکاربرد است و به شما کمک می کند تا تغییرات را بپذیرید و بیشترین دوره تحول را در زندگی خود ایجاد کنید .

کارنلیان سنگی برای شادابی فیزیکی

سنگ عقیق کارنلیان یکی‌ از بهترین سنگ ها برای افزایش انرژی و شادابی فیزیکی انسان است. این سنگ سه چاکرای اولیه را که مسئول تندرستی فیزیکی بدنمان هستند؟ فعال و تقویت می کند.

اگر شما نسبت به بدنتان غافل و بی اهمیت می باشید و ترجیح می دهید تا در دنیای روحی و روانی زندگی کنید، سنگ عقیق کارنلیان به شما کمک می کند تا این گرایش را متعادل کنید.

سنگ عقیق کارنلیان همچنین شما را به خود مراقبتیِ فیزیکی ترغیب می کند.

این سنگ را با سنگ آمیتیست ترکیب کرده تا بر تسویه کردن بدن و از بین بردن عادت های فیزیکی منفی و اعتیاد تمرکز کنید.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

چگونه از سنگ عقیق کارنلیان برای سلامتی استفاده کنیم؟

برای خواص فیزیکی و پر انرژی این سنگ ، کارنلیان بهترین سنگ برای بدن است.شما می توانید از این سنگ به عنوان بخشی از مداوا کردن چاکرا با قرار دادن آن بر روی چاکرای دوم (چاکرا ساکرال) استفاده کنید.

استفاده از سنگ کارنلیان در تفکر و تامل کردن می تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را آشکار سازید و اینکه بهترین مسیر را برای رسیدن به آن انتخاب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مطابق ماده ی 20 قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری،هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط،رنگ ها و یا بدون آن،به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد،طرح صنعتی است. ثبت شرکت در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه ی فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی باشد.

پس از ثبت طرح صنعتی،مالک طرح مکلف است هر نوع تغییر راجع به اسم،نشانی،تابعیت و اقامتگاه یا اعطاء اجازه بهره برداری از طرح یا انتقال و یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده را کتباَ و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید.اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون خواهد بود.بر این اساس،چنانچه در طبقه بندی بین المللی طرح صنعتی ثبت شده تغییراتی به وجود آید،مالک طرح صنعتی می تواند از مرجع ثبت درخواست کند که تغییرات مذکور در گواهی نامه طرح صنعتی اعمال شود.
وفق ماده 94 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات،در مواردی که مالک طرح اجازه بهره برداری از طرح را به دیگری واگذار کند،مدارک و اسناد رسمی مثبت این اجازه باید جهت ثبت در دفتر مربوط،به مرجع ثبت ارائه شود.در این فرض مرجع ثبت،مفاد مجوز را به صورت محرمانه حفظ،لکن اجازه بهره برداری را ثبت و آگهی می کند.
تبصره-مراتب فسخ یا خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری در صورتی که در چارچوب متن قرارداد و مطابق قوانین و مقررات مربوط باشد،نیز به موجب مقررات این ماده،با انجام تغییرات لازم،قابل ثبت خواهد بود.
هر نوع انتقال گواهی نامه طرح صنعتی باید در مرجع ثبت به ثبت برسد.درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید همراه با مدارک ذیل تسلیم مرجع ثبت گردد.
1-آخرین گواهی نامه معتبر طرح صنعتی
2-سند رسمی حاکی از انتقال
3-مدارک نمایندگی قانونی
4-رسید مربوط به پرداخت هزینه ها
در آگهی تغییر مالکیت ذکر موارد ذیل ضروری است:
1-عنوان طرح
2-تاریخ ثبت انتقال.
3-شماره ثبت طرح در ایران،با ذکر کالا یا کالاهایی که طرح ثبت شده مربوط به آن می باشد.
4-اسم،اقامتگاه و تابعیت مالکان قدیم و جدید
5-اسم و نشانی نماینده قانونی مالک جدید در ایران،در صورت وجود.
بموجب ماده ی 97،مالک طرح صنعتی می تواند با تسلیم درخواست کتبی به مرجع ثبت،از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده معتبر،اعراض حاصل نماید.مدارک ذیل باید به درخواست اعراض منضم گردد:
1-اقرار نامه رسمی مبنی بر اعراض که به امضاء که به امضاء مالک طرح صنعتی رسیده است..
2-اصل گواهی نامه طرح صنعتی ثبت شده.
3-مدارک نمایندگی قانونی،در صورت وجود.
4-رسید مربوط به پرداخت حق ثبت تغییرات.

 

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


تبصره 1-اعراض مالک طرح صنعتی از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده مشروط به این است که بهره برداری از طرح صنعتی،در زمانی که ثبت آن معتبر بوده است،به دیگری واگذار نشده باشد.
تبصره 2-در صورت اعراض،حق ثبت و سایر هزینه های پرداختی به مرجع ثبت،مسترد نخواهد شد.
در صورتی که انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده در خارج از کشور انجام شده باشد،اصل یا رونوشت مصدق سند مربوط که در آن شماره و تاریخ ثبت طرح صنعتی در ایران قید و به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد،دلیل انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری،یا اعراض از مالکیت طرح صنعتیی برای ثبت آن در ایران خواهد بود.
کلیه ی تغییرات و انتقالات یا فسخ و خاتمه و یا اعراض از طرح صنعتی ثبت شده در صفحه مخصوص مربوط به ثبت طرح صنعتی،ثبت و در ظهر گواهی نامه طرح صنعتی درج می گردد و جز در مورد تغییر نشانی،به هزینه ذی نفع تا ظرف 30 روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی می شود.موارد مذکور تا زمانی که به ثبت نرسیده اند،در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نمی باشند.ثبت آن ها منوط به پرداخت هزینه های مقرر در جدول هزینه ها و در صورت لزوم هزینه انتشار آگهی مربوط خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

جلوگیری از بیرون زدن استخوان فک بر اثر کشیدن دندان

توجه و مراقبت از حفره ایجاد شده در دهان بر اثر کشیدن دندان، می تواند مانع بیرون زدگی استخوان فک باشد. اولین قدم بررسی وضعیت حفره توسط متخصص است. در مواردی که متخصص تشخیص دهد وضعیت حفره ایجادی خطر زا است و امکان ترمیم آن وجود ندارد، باید از مواد پر کننده استخوانی و بخیه جراحی استفاده کند. در حالت معمول نیز با قرار دادن گاز روی محل حفره، از بیمار می خواهد که به مدت یک ساعت گاز را در محل مورد نظر ثابت نگه دارد و آن را جابجا یا عوض نکند. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت

در حالت طبیعی برای ترمیم حفره ایجاد شده، لخته خون های ناشی از بافت استخوانی روند درمان را ایجاد می کنند. این لخته خون ها بسیار حساس هستند و در صورت بی توجهی ممکن است از محل خود خارج شوند یا دچار آسیب گردند. در نتیجه هم درد محل کشیدن دندان افزایش می یابد و هم اینکه عصب های استخوانی دیگر پوشیده نخواهند بود. لازم است به خوبی از این حفره مراقبت شود تا لثه مطابق با سایر قسمت ها و به صورت تراز بر روی بافت فک ترمیم یابد.

در روز اول بعد از کشیدن دندان، آب دهان را نباید به بیرون تف کرد، در چنین شرایطی بهتر است آب دهان را قورت داد. بیرون تف کردن آب دهان، احتمال فشار به لخته خونی درون حفره را ایجاد می کند و به آن آسیب می زند.

در مورد بهداشت دهان در این شرایط نیز، محل حفره حتی با مسواک نرم نباید تمیز گردد و به شستن دهان با آب ولرم اکتفا کنید، نقاط دیگر دهان را می توانید مسواک کنید. البته در ۲۴ ساعت اول بعد از کشیدن دندان، شستن دهان و مسواک زدن، نباید انجام شود.

از خوردن خوراکی ها و غذاهای سفت تا ترمیم کامل محل حفره خود داری کنید.

مواردی مانند سیگار کشیدن، استفاده از نی یا فشار آوردن به لب ها نیز می تواند عامل آسیب به بافت حفره دندان باشد.

از مکمل هایی مانند کلسیم و ویتامین D نیز استفاده کنید.

 

 

درمان استخوان فک تحلیل رفته ناشی از بیرون زدگی استخوان فک بعد از کشیدن دندان

وقتی بعد از کشیدن دندان، بیرون زدگی فک اتفاق بیفتد و نتیجه آن منجر به تحلیل فک شود، نیاز است که درمان های پزشکی زیر نظر متخصص انجام شود. رایج ترین درمان در این زمینه استفاده از پیوند استخوانی برای فک می باشد. این درمان همراه با جراحی می باشد که در آن از بافت پیوندی جایگزین استفاده می شود. این مواد پیوندی، قابلیت جذب توسط بافت بدن را دارا می باشند و با گذر زمان به وسیله بافت های استخوانی فک جذب می شوند و فرم فک به حالت طبیعی بر می گردد.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان

اگر نیاز است بلافاصله بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت انجام شود، باید ابتدا پیشگیری های لازم در زمینه بیرون زدگی استخوان فک و تحلیل آن انجام شود. معمولا متخصصین در این شرایط با کمک پودر استخوان، عمل ترمیم را سرعت می بخشند. ممبرین کلاژن نیز دیگر موردی است که باعث جلوگیری از تحلیل استخوان فک می گردد و امکان انجام سریعتر ایمپلنت را فراهم می کند.

در صورتی که فردی دچار تحلیل استخوان در ناحیه فک شده باشد، امکان انجام ایمپلنت دندان بدون ترمیم وجود ندارد. ابتدا با روش های درمانی گفته شده از جمله پیوند استخوانی باید ترمیم فک انجام شود و زمانی که فک به حالت طبیعی خود برگشت، عمل ایمپلنت انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

شرکت هلدینگ، یک شرکت سهامی است که مالکیت سهام شرکت دیگری را در اختیار دارد. یعنی سهام شرکت هلدینگ در برابر شرکت دیگر (زیر مجموعه) بیش از 50% می باشد. این شرکت دارای اسامی متعددی است مانند: شرکت مادر، شرکت اصلی، شرکت دارنده، شرکت مالک، شرکت کنترل کننده و شرکت صاحب سهام. مراحل ثبت شرکت هلدینگ را با هم بررسی می کنیم: ثبت برند تجاری

هلدینگ ها چهار نوع هستند که عبارتند از:

  1. هلدینگ های محصولی یعنی همه شرکت های آن یک نوع محصول تولید می کنند.
  2. هلدینگ هایی که از یک شرکت بزرگ ایجاد شده اند.
  3. هلدینگ های زنجیره تامین یعنی همه شرکت های آن در راستای نیل به یک هدف مشترک فعالیت های گوناگون دارند.
  4. هلدینگ مختلط یعنی از شرکت هایی با فعالیت های مختلف ایجاد شده است.

مراحل دریافت مجوز برای ثبت شرکت هلدینگ:

الف) شروط دریافت موافقت اصولی با ثبت شرکت

متقاضی ابتدا باید درخواست خود را طبق فرم "تقاضای صدور مجوز تأسیس شرکت مادر" به همراه فرم "پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی" تکمیل شده توسط اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل پیشنهادی برای مدیریت نظارت بر  نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کند. سازمان پس از بررسی مدارک اگر کامل باشند و شرایط لازم احراز گردد، موافقت اصولی خود را با تأسیس شرکت ابلاغ می کند.

ب) شروط اعطای جواز تاسیس

در صورت موافقت اصولی، شرکت مستلزم است مدارک اعلام شده توسط سازمان را ظرف مهلت مقرر تکمیل نماید. بعد از تکمیل مدارک مورد نظر سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تأسیس شرکت و ثبت نزد مرجع ثبت شرکتها را صادر خواهد کرد.

ج) شروط اعطای جواز فعالیت پس از صدور جواز تاسیس

بعد از اعلام موافقت با تأسیس شرکت، متقاضی باید طی مهلت مقرر شرکت را نزد مرجع ثبت شرکتها به ثبت رسانده و مدارک مربوطه را به سازمان ارایه دهد. بعد از ثبت نهاد مالی نزد مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری، شرکت مدارک لازم را برای ثبت نزد سازمان ارایه می نماید و در صورت احراز شرایط، مجوز فعالیت برای شرکت صادر می گردد.

مدارک لازم  برای ثبت شرکت هلدینگ:

  1. آگهی تاسیس شرکت مادر
  2. نامه نمایندگی صادر شده از شرکت مادر جهت ثبت شرکت هلدینگ
  3. مدارک شناسایی شامل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره شرکت هلدینگ
  4. مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره شرکت هلدینگ
  5. گواهی عدم سوء پیشینه برای نماینده شرکت مادر و بقیه اعضای هیات مدیره و بازرسین شرکت

مراحل ثبت شرکت هلدینگ به شرح ذیل می باشد:

  1. تکمیل فرم تقاضای تبدیل به شرکت مادر(هلدینگ) به همراه ضمائم
  2. تکمیل پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیات مدیره نهاد مالی
  3. پس از ارسال مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی چنانچه مدارک بی نقص باشد و شرایط لازم احراز شده باشد، سازمان اقدام به صدور مجوز تبدیل می نماید. متقاضی ظرف مقرر باید اقدام به ثبت موضوع شرکت در مرجع ثبت شرکت ها نماید. شرکت مادر یا هلدینگ می تواند در قالب سهامی عام، سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت برسد.

حداقل سرمایه ی مورد نیاز جهت ثبت شرکت هلدینگ:
مطابق مصوبه ی مورخ 15/2/86 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سرمایه شرکت هلدینگ از نوع سهامی خاص پنجاه میلیارد ریال و در شرکت مادر(هلدینگ) از نوع سهامی عام یکصد میلیارد ریال است.

 

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

چند نکته:
_چنانچه قبل از نام اصلی شرکت عبارت "هولدینگ"باشد باید قبل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از سازمان اوراق بهادار و بورس مجوز مربوطه را دریافت کرد.اما اگر این پیشوند وجود نداشته باشد،نیازی نیست که مجوز دریافت شود.
_تعیین موضوع فعالیت شرکت از طریق شرکت های زیر مجموعه و یا در صورت لزوم با تصویب مجمع عمومی توسط خود شرکت است.



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چرا ما نیاز به برندسازی، برندسازی تجاری داریم ؟

وقتی کلمه “نام تجاری” را می شنویم ، اکثر ما به لوگوها ، شعارها و سایر علائم قابل تشخیص فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت یا شخص را بشناسند و شناسایی کنند. ثبت برند تجاری

برندها یکی از مهمترین و ارزشمندترین دارایی هایی هستند که یک شرکت دارد. بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می تواند به شرکت در جذب، حفظ مشتری و وفاداری به نام تجاری کمک کند.

بیشتر بخوانید : ثبت برند و علائم تجاری چگونه انجام می شود ؟ 

تاریخچه برند از کجا می آید؟ 

واژه برند بر گرفته از واژه “Brandr” به معنی سوختن است که اهالی اسکاندیناوی و جوامع مستعمره آنها در دیگر کشورها در عصر ویکینگ در فاصله زمانی بین سال های ۸۰۰ تا ۱۰۶۶ میلادی به آن زبان صحبت می کردند؟

از آن جا که تولید کنندگان برای حک نشان اختصاصی خود روی تولیدشان از روش شبیه به داغ کردن استفاده می کردند، واژه برند به عنوان علامت مشخصه تجاری هر تولید کننده پذیرفته شد. اگر چه می توان گفت که ردی از آن را در تاریخ ثبت علائم تجاری اختصاصی برای تولید کننده در بازار های تجاری یافت. اما در حقیقت نخستین نشان های تجاری در قرن نوزدهم میلادی پس از اینکه در تجارت کالاها ارسال آنها به صورت انبوه دسته بندی شده مورد توجه قرار گرفت، متولد شدند.

پس از اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا قدم به مرحله صنعتی شدن گذاشتند، تولیدات بسیاری از نیازهای روزمره زندگی نظیر تولید شوینده ها از جوامع محلی به کارخانه های بزرگ صنعتی سپرده شد و بنابراین کارخانه هایی که می خواستند کالاهایشان را به کشورهای دیگر صادر کنند ملزم به حک نشان اختصاصی ان کارخانه روی محصولات تولیدی بودند.

به این ترتیب، پس از آن، واژه برند که به معنی (حک شدن نشان اختصاصی یک کالا به روش داغ کردن آن نشان روی کالای مورد نظر بود)، به عنوان واژه ای که در بردارنده معنی علامت تجاری بود پذیرفته شد. شرکت “بیس” ادعا می اولین شرکتی است که یک مثلث قرمز رنگ را به عنوان برند اختصاصی این شر فهرست برندهای تجاری به ثبت رسانده است.

کارخانه هایی که در جریان انقلاب صنعتی تاسيس شدند برای نخستین بار به فکر تولید انبوه محصولات خود افتادند و تصمیم گرفتند تولیدات خود را از آن پس در بازارهایی فراتر از محدوده های قبلی و به مشتریانی که پیش از آن تنها با کالاها و محصولات داخلی آشنا بودند بفروشند. بنابراین آنها پس از مدت کوتاهی متوجه شدند بسته بندیهای یک شکل و عمومی نمی تواند با محصولات داخلی مشابه در آن حوزه ها رقابت کند.

بر این اساس تولیدکنندگان کالاهای بسته بندی شده ملزم به متقاعد کردن متقاضیان به خرید کالاهای غیر داخلی بودند. به مرور قدمهایی در جهت عمومی ساختن آنچه ما امروز به عنوان برند میشناسیم برداشته شد. پس از آن هر یک از شرکتهای بزرگ تولید کننده کالا و خدمات شعار یا آهنگی اختصاصی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کردند که از رادیو یا تلویزیون پخش می شد.

 امروزه پس از گذشت سالها اغلب افراد با اسامی برندهای مختلفی که در زمینه های متفاوت همچون پوشاک، خودرو، عطر و ادکلن، اسباب بازی و … فعالیت می کنند، آشنایی دارند و بر این اساس در حقیقت این نام برند است که در ازای آن کالا فروخته می شود و اسامی بسیاری از برندهای معروف به عنوان نام آن کالا پذیرفته شده است و اگر چه سال هاست که برندهای مختلفی آن کالا را تولید می کنند، اما نام آن برند که اغلب اولین و شناخته شده ترین برند برای تولید آن کالای به خصوص بوده است به عنوان نام آن کالا در ذهن مصرف کنندگان به ثبت رسیده است.

 انتخاب برند برای هر یک از کالاها علاوه بر این که می تواند راهکاری برای معرفی و ویژگی های محصولات باشد، بازار مناسبی را از نظر توزیع و عرضه آن محصول فراهم می کند و به این ترتیب، هزینه های بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

به طور خلاصه تاریخچه برند شامل : 

  • برندها از دیرباز برای متمایز کردن محصولات در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. ایده نام تجاری ممکن است به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازگردد.
  • برندسازی در طول قرون متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. اصطلاح مارک کردن یا نشان گذاری نیز همچنین به علائم منحصر به فرد سوخته در گاو اشاره می کند تا حیوانات یک مالک را از حیوانات دیگر متمایز کند.
  • این کار یکی از محبوب ترین کاربردها در روستاهای آمریکا را داشته است. احتمالاً اصطلاح « داغ کردن » به معنی نشان گذاری را شنیده اید.
  • « داغ کردن » توسط دامداران و برای متمایز ساختن دام ها و اسب های خود از گله ی سایر دامداران مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع دامدار با قرار دادن علامت خود بر روی دام ها از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های خود محافظت می کرد.
  • اما شروع برند سازی برای محصولات به دوره ای باز می گردد که کارخانجات برای فروش محصولات خود در بازار نیاز به بسته بندی پیدا کردند. بنابراین باید به وسیله علامت هایی محصولات خود را از محصول سایر تولید کنندگان متمایز می ساختند.

مهمترین تکنیک های برندینگ چیست ؟

  • برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری ناملموس است که به افراد کمک می کند یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند.
  • مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند. برند یک حس است و نمادها در واقع ابزارهای بازاریابی هستند که به ارتقاء کالا یا خدمات کمک می کنند.
  • برندها از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند.
  • شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری ( لوگو ) از علامت برند خود محافظت کنند.
  • انواع آرم ها شامل آرم های تجاری ، شخصی ، محصولات و خدمات است.


:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خواص سنگ آکوامارین

آکوامارین ( سنگ آب دریا) انرژی بسیار تسکین دهنده دارد. آکوامارین زیبا با ماه مارس همراه است ، و به این ترتیب سنگ علائم نجومی ماهی ها (اول مارس تا 20 مارس) و برخی از اعضای برج آریس (20 مارس تا 20 آوریل) و همچنین علامت زودیاک چینی از گاو می شود. تشخیص سنگ آکوامارین

امروزه بیشتر آکوامارین موجود در بازار از برزیل ، ماداگاسکار ، سری لانکا ، پاکستان ، کلمبیا ، هند ، روسیه و چندین کشور دیگر تهیه می شود.

آکوامارین شاید قوی ترین سنگ برای پاکسازی و فعال سازی چاکرای گلو باشد. این انرژی را از قلب به گلو تحریک می کند ، و اجازه می دهد عمیق ترین و صمیمانه ترین حقیقت یک فرد را به شما منتقل کند. 
چاکرای حلق صدای بدن است ، یک دریچه فشار است که اجازه می دهد انرژی از چاکراهای دیگر بیان شود. در صورت مسدود شدن یا عدم تعادل ، می تواند بر سلامت چاکراهای دیگر تأثیر بگذارد. در تعادل ، بیان آنچه را که فکر می کنیم و آنچه احساس می کنیم را فراهم می کند. ما می توانیم ایده ها ، عقاید و احساسات خود را با هم ارتباط برقرار کنیم. هنگامی که چاکرای گلو در تعادل و باز باشد ، می توانیم حقیقت شخصی خود را به جهان ارائه دهیم. ما در بدن و روح خود به راحتی جریان انرژی داریم. انرژی که از چاکراهای تحتانی به سمت بالا سرچشمه می گیرد می تواند مسیر خود را ادامه دهد و بیان آزاد و آزاد سازی طبیعی را امکان پذیر می کند.

بلورهای معنوی انرژی معنوی آکوامارین

آکوامارین برای مردان و زنان سنگ قدرت است. این کمک می کند تا درک کنید که همه قدرت از زور حاصل نمی شود. همچنین همسویی با تسلیم ، نشاط انعطاف پذیر زندگی و ارتقا of ارتباطات صادقانه و دلسوزانه وجود دارد. این جسارت را به زنان می دهد تا دانش درونی خود را بیان کنند و توانایی های شهودی آنها را افزایش می دهد و به از بین بردن بی حسی احساسی و دشواری هایی که مردان گاهی اوقات در برقراری ارتباط با احساسات خود دارند ، می پردازد.
آکوامارین را می توان به عنوان دروازه ای برای ورود به ماده الهی ، چه در درون خود و چه در جلوه های بیرونی او ، استفاده کرد.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نام و ترکیب

نام آکوامارین  به معنی آب دریا و Aquamarine مانند زمرد انواع بریل است. در سایه های روشن و آبی آبی روشن ، آکوامارین می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد اما رنگ آبی عمیق تری آب آکوامارین می تواند هزینه های بالایی را دریافت کند. بیشتر آبزیان مورد استفاده در جواهرات پرکننده برای عمیق تر شدن رنگ آبی آن از گرما استفاده می شود ، اما آکومارین خام از مزایای انرژی قوی تری برخوردار است.

درست مانند زمرد ، آکوامارین دارای مقیاس سختی 7.5 تا 8 است ، به این معنی که در مقایسه با سایر سنگهای قیمتی نسبتاً قوی است ، اما هنوز هم بدون تلاش زیادی می توان شکسته شد. آکوامارین همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید برای مدت طولانی می تواند مقداری از رنگ خود را از دست بدهد.

اگر شما در حال یادگیری مراقبه هستید ، آکوامارین همچنین می تواند به شما در دستیابی به حالتهای مراقبه عمیق تر کمک کند و همچنین به شما کمک می کند تا با خرد درونی و منبع قدرت خود در ارتباط باشید. اگر به انرژی عاقلانه و تسکین دهنده آبزیان علاقه مندید ، می توانید برای تقویت انرژی شخصی خود ، یا یک سنگ کوچک یا یک شکل از  جواهرات آکوامارین خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خصوصیات سنگ شناسی سیترین

  • فرمول شیمیایی SiO2؛ سیلیکون دی اکسید
  • ساختار کریستالی شش ضلعی (مثلثی)، بلورهای شش ضلعی و منشور، هرمی
  • رنگ زرد روشن تا زرد تیره، قهوه ای طلایی، نارنجی
  • سختی 7 در مقیاس موهس
  • ضریب شکست 544/1 تا 553/1
  • چگالی 65/2
  • ورقه ورقه شدگی ندارد
  • شفافیت؛ شفاف
  • انکسار دوگانه 009/0
  • درخشش، شیشه ای
  • فلورسنس ندارد 

انواع سیترین و سنگ های قیمتی مشابه آن
چندین نوع متفاوت و متمایز از سنگ های قیمتی کوارتز وجود دارد و دلیل تفاوت اکثر آنها، خواص اپتیکی مانند ساختار رنگی و کریستالی است، اما دلیل دیگر، منبع سنگ و سایر ویژگی های مشابه است.
سنگ های کشف شده از منابعی با اسامی تجاری، عمدتا توسط فروشندگان یا کلکسیون دارهای سنگ قیمتی استفاده می شود. خواص عقیق یمنی
کوارتز یکی از مواد معدنی فراوان بر روی زمین است و جایگاه دوم نیز به گروه فلدسپات تعلق دارد.
سنگ های کوارتز را می توان به دو گروه، کریپتوکریستالین و ماکرو کریستالین تقسیم کرد.
این دو نوع را می توان از روی شفافیت و درخشندگی از یکدیگر تمیز داد.
آمتیست و سیترین هر دو ماکرو کریستالین هستند و انواع بسیاری از سنگ های قیمتی مشابه آنان نیز وجود دارد.
علاوه بر این، بسیاری از سنگ های قیمتی مشابه از لحاظ ظاهر می توانند به راحتی با سیترین طبیعی اشتباه گرفته شوند، اما از لحاظ ساختاری ارتباطی ندارند، از جمله توپاز مجلل، یاقوت زرد طلایی و یاقوت کبود.

مشابه ترین سنگ های قیمتی و معدنی شناخته شده

آمتیست، آمترین، کوارتز دودی، کوارتز سرخ، کلسدونی، عقیق، کوارتز روتیل دار، کوارتز ستاره ای، کوارتز چشم گربه ای، کوارتز طلایی، کوارتز کارنلیان و بی رنگ، مشابه ترین و شناخته شده ترین سنگ های قیمتی و کانی ها هستند.
سنگ های قیمتی و کانی های مشابه اما کمتر شناخته شده
آونتورین، سنگ کریستال کوارتز، کریزوپراس، کوارتز دومورتیریت، سیلیس (کریسوکولا کلکدونی)، ساردونیکس، اونیکس، کوارتز عرفانی (mystic)،
کوارتز توت فرنگی، کوارتز آبی، چشم شاهین، پرازیولیت و هلیوتروپ (سنگ خون) از جمله سنگهای قیمتی و کانی های مشابه اما کمتر شناخته شده هستند.

اسطوره شناسی، قدرت شفابخشی و ماوراءطبیعی سیترین

تصور می شود که رنگ سیترین، انرژی مثبتی را منتشر می کند.
این سنگ، به عنوان “سنگ موفقیت” شناخته می شود، زیرا اعتقاد بر این است که به افزایش موفقیت و فزونی، به ویژه در کسب و کار کمک می کند.
نام مستعار سیترین، “سنگ تاجر” است، به این دلیل که بسیاری از صاحبان کسب و کارها این سنگ را به همراه ثروت خود در گاو صندوق نگه می دارند تا آینده خوبی را برای آنها رقم بزند.
با توجه به افسانه ها، سیترین قادر است انرژی منفی را از بین ببرد.
همچنین تصور می شود که موجب ایجاد ثبات در زندگی می شود و برای حفاظت و حمایت کلی مفید باشد.
اعتقاد بر این است که سیترین موجب کاهش افسردگی، عدم اعتماد به نفش، خشم و نوسانات خلقی غیر منطقی می شود.
از لحاظ فیزیکی، سیترین برای هضم، مشکلات معده و اختلالات خواب سودمند است.
همچنین به نظر می رسد که برای بیماری های تیروئید، قلب، کلیه و کبد نیز مفید باشد.
همچنین گفته می شود که سیترین برای غلبه بر اعتیاد، ترس و هراس نیز بسیار خوب است.

سیترین اغلب به عنوان سنگ تولد نوامبر (همراه با توپاز) شناخته می شود و سنگ رسمی 13امین سالگرد عروسی است.
همچنین سنگ ویرگو نیز بدین منظور در نظر گرفته می شود.
برای کسب بیشترین منفعت از سنگ سیترین خود، آن را در تماس با پوست، به ویژه در محل مورد نظر قرار دهید.
سلب مسئولیت: قدرت و ویژگی های متافیزیکی این سنگ تاکنون تایید نشده است.
افسانه های سنتی، معرفتی و اسطوره ای مربوط به سنگهای قیمتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند مانند SETT Co. و Ltd. اما این اطلاعات جایگزین توصیه های پزشک شما نیستند.
در صورتی که شرایط پزشکی خاصی دارید، لطفا به یک متخصص مراجعه کنید.
این سایت هیچ ادعا و یا اظهاراتی را درباره شفابخشی و سایر قدرت های این سنگ تایید نمی کند و تحت هیچ شرایطی مسئول نیست.

ایده های طراحی جواهرات و سنگ سیترین

سیترین برای هر نوع طراحی طلا و جواهر، از جمله حلقه، آویز و گوشواره کاملا مناسب است.
این سنگ، سخت و با دوام است و به راحتی می تواند در برابر کارهای روزانه و برخی از جواهرات تجاری، مقاومت کند.
سیترین معمولا به عنوان آویز یا حلقه استفاده می شود، اما همچنین می تواند برای گردنبند، گل سینه و سنجاق کراوات نیز استفاده گردد.
سیترین برای استفاده در طراحی جواهرات مهره ای و رشته ای بسیار محبوب است.
سیترین به دلیل داشتن قابلیت تراش در طیف گسترده ای از اشکال، از سنگ های مورد علاقه بسیاری از جواهرفروشان و طراحان است.
سیترین یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی طلایی در بازار امروز است و حتی در اندازه های بزرگ نیز بسیار ارزان قیمت است.
از آنجا که سیترین یکی از نشانه های ماه تولد نوامبر است، در جواهراتی مانند حلقه تولد و آویز تولد استفاده می شود.

مراقبت و نگهداری از سنگ سیترین

سیترین، مانند همه کوارتزها، بسیار با دوام است، اما برخی از انواع جواهرات وجود دارد که می توانند سیترین را خراش دهند و بر روی آن خط بیاندازند از جمله توپاز، اسپینل، یاقوت کبود و الماس.
بنابراین مراقب باشید که سیترین در نزدیکی این جواهرات نباشد، مخصوصا در هنگام انجام فعالیتهای شدید جسمانی مانند ورزش و یا حتی کارهای خانه.
سیترین با استفاده از صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید.
همچنین می توانید سیترین را با استفاده از پارچه یا قلم موی نرم پاک کنید.
این سنگ ها را حتما خوب بشویید تا باقی مانده های صابون از بین بروند.
تقریبا همانند تمام سنگ های رنگی، استفاده از مواد شیمیایی قوی به خصوص سفیدکننده و اسید توصیه نمی شود.
تمیز کننده های اولتراسونیک معمولا برای سیترین مناسب و بی خطر هستند، اما به علت حساسیت سیترین نسبت به گرما، آن را بخار ندهید.
از قرار دادن سیترین در معرض نور مستقیم یا دمای شدید به مدت طولانی اجتناب کنید.
برای نگهداری از سنگ های قیمتی سیترین، آنها را در یک پارچه نرم و یا در داخل یک جعبه پارچه ای قرار دهید.

سیترین به کوارتز زرد هم معروف است. این بلور هوش را زیاد و محرک بی نظیری برای مغز است.
موثر در کارکرد کلیه ها، مثانه، طحال، معده و پانکراس این سنگ بلوری است.
انرژی زا و برای افرادی که خساگی مفرط دارند و نیاز به انرژی دارند مفید می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh
ذخایر

مقادیر کمی از اونتورین اصل در نقاط مختلفی از جهان یافت شده است. هند مهمترین تولیدکننده تجاری سنگ اونتورین است. برزیل در جایگاه دوم قرار دارد. روسیه، اسپانیا، استرالیا و تانزانیا نیز از دیگر تولید کنندگان این سنگ به طور محدود هستند. بسیار بر این باورند که خیلی از سنگهایی که تحت نام آونتورین که در بازار بفروش می روند آنقدر پدیده آونتروسنسی ندارند که شایسته این نام باشند. درحقیقت آونتروسنسی قابل تشخیص در کوارتز به سختی یافت میشود و نمونه های آونتورین اعلی کمیابند. خواص لاجورد درطب سنتی

استفاده در جواهرآلات

سنگ آونتورین سبز معمولا به عنوان مهره تسبیح یا دستبند و به صورت کابوشن تراش داده میشود. این سنگ میتواند در جواهر سازی برای گردنبند، نگین سنگ انگشتر، گوشواره و غیره نیز کاربرد داشته باشد. دیگر رنگهای آونتورین نیز میتوانند همین کاربرد را داشته باشند ولی از آنجا که نمونه های باکیفیت در این رنگها کمتر دیده میشود درنتیجه استفاده کمتری نیز دارند.

در مجسمه های کلسیونی یا کاسه و گلدان نیز استفاده از این سنگ دیده شده است. آونتورین سبز بسیار محبوب و میتواند جایگزین ارزان تری برای یشم یا آمازونیت باشد. جالب اینجاست دیده شده اصطلاح “یشم هندی” اغلب به اشتباه برای آونتورین استفاده میشود. معمولا نمونه هایی کدر از اونتورین را که پدیده آونتورسنسی در آنها مشهود نیست را به رنگهای روشن رنگ می کنند که البته قیمت آنها نیز اندک است. به دلیل خلل و فرج بالای این سنگ روی سطح خود رنگ به خوبی در آن جذب میشود.

خواص سنگ آونتورین در باورهای باستانی

مردمان بومی اهل تبت معمولا مجسمه ها و بُت هایشان را با سنگ آونتورین مزین میکنند. آنها این سنگ را دور چشمان بت خدای خود میگذارند زیرا باور دارند که این سنگ میتواند دوراندیشی و بصیرت الهی خدای مقدسشان را افزایش دهد. آنها همچنین باور دارند این سنگ میتواند دید شخص را افزایش و قدرت خلاقانه آن را بهبود بخشد.

آونتورین به سنگ خوش شانسی مشهور است و در گذشته در مراسمات دینی و تشریفاتی از آن به عنوان سنگی جهت افزایش وفور نعمت، فرصت ها و شانس استفاده میشد. برخی باور دارند آونتورین سنگ پری ها و افسونگری (fairy treasure) است و گذاشتن آن در چهار گوشه باغچه خوشبختی را به خانه شما جذب میکند. بر طبق باورهای فرهنگ امروزی گفته میشود حمل کردن اونتورین با خود میتواند شما بخت اقبال شما را جهت بردن جایزه لاتاری افزایش دهد!

خواص آونتورین در چاکرا درمانی

سنگ آونتورین سبز یکی از سنگهای مهم و پر استفاده به عنوان فعال کردن چاکرای چهارم یعنی قلب میباشد. این سنگ میتواند سبب القای خوش بینی، اعتماد بنفس و آرامش در دل سختی ها شود. از خواص آونتورین سبز در جهت افزایش نیروی حیات، قلب و گردش خون استفاده میشود. اونتورین سبز برای شخص خوش اقبالی و کامیابی خواهد آورد و امید به زندگی را افزایش میدهد.

از خواص آونتورین سرخ در چاکرای اول، دوم، سوم و ششم استفاده میشود. این سنگ سبب تسهیل فراست، الهام هنرمندانه و اظهار رویاها شده و به شخص در داشتن بردباری، ایمان و پایداری در مسیر سختی ها کمک میکند. از تاثیرات جسمانی آونتورین سرخ میتوان به پایش دستگاه ایمنی و خون و کبد اشاره نمود.

 از خواص آونتورین آبی در جهت تقویت چاکرای چشم سوم (ششم) استفاده میشود. این سنگ هنگامی که در چاکرا درمانی استفاده شود ظرفیت های روانی و شهودی شخص را افزایش و به شخص در رسیدن به بلوغ احساسی و تسلط به نفس کمک میکند.



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ابسیدین یا شیشۀ آتشفشانی، سنگی غنی از سیلیکات است که بافت شیشه ای سیاه رنگی دارد و از سرد شدن سریع ماگما به وجود می آید. امیرنکویی
نام این سنگ برگرفته از Obsius است که یک رومی بود که سنگی مشابه را کشف کرد.

ابسیدین در صورتِ سرد شدن لاما شکل می گیرد و از آنجاییکه شبیه به سنگ معدنی است، بعنوان یک مادۀ معدنی در نظر گرفته نمی شود.
زیرا ترکیب پیچیده ای دارد و ساختار بلوری نیز ندارد.
علاوه بر استفاده های تزئینی آن، ابسیدین استفاده های کاربردی نیز دارد.
بعلت فقدان شکاف، شکستگی صدفی، و لبه های صاف و منظم پس از شکستن، این سنگ تیغه های تیزی دارد.
ابسیدین طی سالیان طولانی توسط کلمبیایی های آمریکای میانه و مصریان باستان، برای ساخت نوک پیکان و شمشیر، و همچنین برای زیورآلات مورد استفاده قرار می گرفت.

در حالت خالص، ابسیدین رنگ تیره ای دارد که بخاطر وجود آهن و منیزیم می باشد.
ابسیدین را می تواند بر اساس ویژگی های مختلف آن به چند گروه طبقه بندی کرد.
اگرچه برخی از انواع پایه ای ابسیدین شامل این موارد می باشند: خالدار (ابسیدین برف ریزه یا بادامی)، تسمه ای یا رگه دار (ابسیدین قهوه ای مایل به قرمز، بسیار تیره، و کدوتنبل)،
سنگریزه یا گره های کوچک (اشک آپاچی)، و براق (ابسیدین براق، چشم گربه، رنگین کمان، و آتشی).

تشخیص ابسیدین

ابسیدین را می توان از روی درخشش شیشه ای و انکسار منفرد آن شناسایی کرد.

مبدا و منبع ابسیدین

ابسیدین در مکان هایی که فوران های آتشفانی وجود دارند رخ می دهد.
این مکان ها شامل آرژانتین، ارمنستان، آذربایجان، کانادا، گرجستان، ال سالوادور، گواتمالا، آیسلند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مکزیک، نیو زیلند، پرو، اسکاتلند، ترکیه، و آمریکا می باشند.

وضوح و درخششِ ابسیدین

از آنجاییکه ابسیدین سنگی آتشفشانی است، درخششی شفاف دارد.
ممکن است ناسرگی هایی نیز داشته باشد که موجب براقی طلایی یا نقره ای آن می شود.
علاوه بر این شامل ناسرگی های سوزنی، حباب های گاز، حباب های اژدری شکل، و یا ناسرگی های کریستالی cristobalite نیز می باشد که در ابسیدین برف ریزه، شبیه به برف ریزه می باشند.
ابسیدین شیلی نیز دارای ناسرگی های نادری هستند که شامل بلورهای euhedral indialite و میله های شفاف sillimanite می باشد.
ابسیدین بولیوی نیز درای ناسرگی های spessartine نارنجی رنگ است.
ابسیدین می تواند دارای ویژگی chatoyancy نیز باشد. (تاثیر چشم گربه)

بُرش و شکلِ ابسیدین

بعلت کدر بودن اغلب گونه های ابسیدین، اغلب با Cabochon ، بصورت فانتزی، و اشکالِ منحنی بُرش داده می شود.
بُرش های Cabochon دارای براقی و نمایش قوس قزحی خوبی هستند.

 
پردازش ابسیدین

ابسیدین را نمی توان به هیچ روشی پرداخت کرد و یا به آن رسیدگی نمود.

 

ویژگی های سنگ شناسی ابسیدین

  • فرمول شیمیایی 70-75% SiO2 + MgO, Fe3O4، سنگ های شیشه ای آتشفشانی، آمورف، سیلیسیم
  • ساختار کریستال ندارد.
  • رنگ سیاه، خاکستری، قهوه ای، نارنجی، تقریبا سبز، قرمز یا آبی
  • سختی 5 تا 5 و نیم بر اساس مقیاس موهس
  • ضریب شکست 1.45 تا 1.55
  • تراکم/ چگالی 2.35 تا 2.60
  • شکافتگی ندارد.
  • شفافیت شیشه ای
  • انکسار مضاعف ندارد.
  • درخشش شیشه ای تا مات
  • تشعشع ماهتابی ندارد.


:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

روایات و احادیثی در مورد خواص سنگ زبرجد در اسلام نیز وجود دارد که میتوان به راویات و احادیث امام رضا (ع) به عنوان مهم ترین روایات نقل شده در مورد خواص سنگ زیرجد در اسلام اشاره کرد. امیرنکویی

در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.» امام رضا (ع) در دست داشتن انگشتر زبرجد را مایه توانمندی و قدرت میدانند و باعث از بین رفتن فقر و نیازمندی میشود و این یکی از مهم ترین خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

خواص زبرجد برای روح و بدن

1- رفع ناراحتی های پوستی

2- مفید برای عملکرد و سوی چشم و از بین بردن کابوس های خواب شبانه

۳- موثر برای مجاری تنفسی

۴- تاثیر گذار برای گردش خون

۵- از دیگر خواص زبرجد می توان به از بین بردن افسردگی و تقویت روحیه اشاره کرد.

۶- تقویت دستگاه گوارش و رفع بیماری یبوست

۷ موثر در فعالیت غده های هیپوفیز

۸- تحریک کننده سیستم ‌های عصبی سمپاتیک

۹- فعال شدن معده و دستگاه هاضمه

۱۰- زدودن سموم از کبد نیز از دیگر خواص زبرجد است.

۱۱- از خواص زبرجد که در ست و نیم ست زبرجد هم کاربرد دارد این است که روی صدا اثر بسیار خوبی دارد، افرادی که قصد دارند از صدای رسا و زیبا در سخنرانی و خوانندگی استفاده کنند این سنگ پیشنهاد می شود.

۱۲- بر طرف کردن سردرد های میگرنی

۱۳- مداوا کردن جوش ها و آبله های زیر پوستی بر روی صورت نیز از خواص زبرجد می باشد.

۱۴- چاکرا درمانی: این سنگ برای چاکرای مربوط به قلب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای زبرجد آبی چاکرای پیشانی و گلو مورد استفاده قرار می گیرد

۱۵- سنگی بسیار قوی برای ازبین بردن غم و غصه: چنانچه این سنگ را را به صورت گردنبند زبرجد استفاده کنید غم، افسردگی حسادت و نفرت را از روح و روان پاک می گرداند پاک می کند.

۱۶- اگر زبرجد را به همراه داشته باشید تاثیر زیادی در افزایش برکت و ثروت دارد و با توجه به روایات این یکی از خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

۱۷- همچنین از خواص زبرجد این است که برای صاحب اش شانس و اقبال خوب می آورد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خواص لاجورد ، لاجورد که در زبان انگلیسی با نام “Lapis Lazuli” شناخته می‌شود، یک سنگ دگرگونی آبی است که هزاران سال است که توسط مردم به عنوان سنگ قیمتی، مواد مجسمه سازی، رنگدانه و مواد زینتی استفاده می‌شود. گالری چاو

لاجورد با کیفیت بالا می‌تواند یک جواهر گران قیمت باشد. مطلوب ترین نمونه‌ها دارای رنگ آبی پررنگ و یکدست و شاید چند قطعه بازتابنده پیریت طلا هستند.

بر خلاف سایر جواهرات، لاجورد یک ماده معدنی نیست. در عوض، سنگی است که از چندین کانی تشکیل شده است. رنگ آبی لاجورد عمدتاً از وجود لازوریت، یک کانی سیلیکات آبی از گروه سودالیت با ترکیب شیمیایی (Na,Ca)8(AlSiO4)6(S,Cl,SO4,OH)2 گرفته شده است.

تاریخچه خواص سنگ لاجورد Lapis Lazuli

سنگ لاجورد به رنگ آبی سیر است و نقاشان در قرن نوزده برای رنگ آمیزی آسمان و دریا از رنگدانه‌های آن استفاده می‌کردند؛
که به این معناست که همه رنگ‌های آبی زیبا در نقاشی‌های دوران رنسانس مرهون رنگ آبی سنگ لاجورد است؛
سنگ آبی رنگی که قدما از بین النهرین تا مصر، از ایران تا یونان و رم دوستش می‌داشتند.

خواص سنگ راف سنگ لاجورد

شهر باستانی اور در هزاره چهارم پیش از میلاد به تجارت لاپیس مشغول بوده است.

نام آن بین المللی است و از کلمه لاتین “لاپیس Lapis” به معنی سنگ و کلمه عربی “اولی” به معنی آبی گرفته شده است.

اولین بار سنگ لاجورد با نام “اولترامارین” به معنی “آنسوی دریا” به اروپا معرفی شد.

همه فرهنگ‌ها از لاپیس برای مقاصد درمانی یا ماورائی استفاده می‌کردند.

مشخصات علمی سنگ لاجورد Lapis Lazuli

درجه سختی خواص لاجورد Lapis Lazuli هفت با ساختار کریستالی سه شیب است.

سنگ لاجورد Lapis Lazuli سنگ آبی رنگی است که از چندین ماده معدنی مختلف ساخته شده است.
مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: لازوریت، سودالیت، هاینه، کلسیت و سولفید آهن.

این سنگ با ترکیب‌ها و رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود اما بهترین کیفیت آن به رنگ آبی و لکه‌های سفید و سولفید آهن است.

 

ویژگی‌های کلی خواص سنگ لاجورد Lapis Lazuli

هزاران سال است که سنگ لاجورد از ارزش بالایی برخوردار است.

معروف‌ترین معدن سنگ لاجورد، همان معادن قدیمی شش هزار ساله آن در کوه‌های افغانستان است.

گفته می‌شود خواص لاجورد دارنده‌اش را از دانش باستانیان و خرد استفاده از آن، بهره‌مند می‌کند و آگاهی، بصیرت و هوش را تقویت می‌کند.

طالع شناسی و ماه تولد سنگ لاجورد Lapis Lazuli

پیوندها: ونوس
سنگ صورت فلکی قوس است و به شما قدرت دوست یابی و تصمیم گیری می‌دهد.
سیاره مشتری بر سنگ لاجورد Lapis Lazuli تأثیر دارد.

 

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

ارتباط با چاکرا سنگ لاجورد Lapis Lazuli

به تعادل و تنظیم همه چاکراها کمک می کند. در هوشیاری چشم سوم و تقویت شهود و توانایی های روان بینی تان مؤثر است. هنگام قراردادن مستقیم این سنگ روی چشم سوم احتیاط کنید چرا که بسیار قدرتمند است.

 



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ لاجورد یکی از پرطرف‌دارترین سنگ‌هایی است که از زمان آغاز تاریخ بشر مورداستفاده قرار گرفته است. آبی عمیق و آسمانی آن همچنان نماد سلطنت و افتخار، خدایان و قدرت، روح و بینش است. این نماد جهانی خرد و حقیقت است. گالری چاو

از فرهنگ‌های باستانی گرفته تا ترندهای امروزی، سنگ لاجورد آبی به دلیل رنگ شدیدش برای مدت طولانی در صنعت طلا و جواهر موردتوجه بوده است.

معرفی سنگ لاجورد

هیچ کریستالی مانند سنگ لاجورد پرتو آبی خالص را مجسم نمی‌کند. شور و نشاط سرشار از انرژی آبی تیره آن تا فرکانس دقیق چاکرای چشم سوم طنین انداز می‌شود و از زمان آغاز تمدن‌های اولیه، روح‌ها را به سمت روشنگری هدایت می‌کند

آزوریت یک کریستال منشوری است. این ماده از هیدروکسید کربنات مس تشکیل شده و به رنگ آبی ملایم است. آزوریت یک سنگ باستانی است. شدت رنگ خود را از عنصر مس می‌گیرد و کریستال‌های آن مونو کلینیک هستند. آزوریت به معنای قدرت درونی و متعادل کردن احساسات است. در ادامه به خواص سنگ لاجورد و استفاده‌های رایج سنگ لاجورد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه سنگ لاجورد

هیچ رنگی در مد امروزی بیشتر از رنگ آبی در رنگ‌ها و تن‌های متعدد آن وجود ندارد. سه رنگ برتر مؤسسه رنگ پنتان برای پاییز ۲۰۱۶ سایه‌های آبی به رنگ لاجوردی هستند.

سنگ لاجورد یکی از اولین سنگ‌های قیمتی بود که برای زینت پوشیده شد و در صنعت مد از رنگ آن استفاده شده است. در فرهنگ‌های باستانی بین‌النهرین، یونان، روم، مصر و ایران برای این سنگ نیمه قیمتی ارزش قائل بودند. در این فرهنگ‌ها اعتقاد بر این بود که سنگ لاجورد دارای قدرت شفابخش جادویی است و همچنین این سنگ آبی رنگ نماد دوستی و حقیقت است.

از قرون وسطی تا کنون، سنگ لاجورد به پودر و رنگ‌دانه آبی تبدیل شد که هنرمندان دوره‌های رنسانس و باروک، از جمله ماساچو، تیتیان و ورمیر، از آن استفاده می‌کردند. این هنرمندان در نقاشی دختری با گوشواره مروارید با تصویری چشمگیر از روسری که با استفاده از اولترا مارین، رنگ‌دانه طبیعی لاجورد، نقاشی شده است، متمایز می‌شود.

امروزه روش‌های دیگری برای ساخت رنگ‌ها داریم و رنگ‌دانه آبی ساخته شده از لاجورد عمدتاً در کارهای مرمتی استفاده می‌شود، اما این نگین همچنان به دلیل رنگ قابل توجه آن مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

با سنگ لاجورد عشق درونی خود را پیدا کنید

در آب‌های ذهن خود غوطه‌ور شوید و شنا کنید تا گنجینه‌ای را که در اعماق آن قرار دارد را کشف کنید. سنگ لاجورد مخزن اکسیژن شما است که شما را وسوسه می‌کند تا حتی بیشتر به جستجو بپردازید. سنگ آبی لاجورد جایی است که به نظر می‌رسد آسمان با دریا یکی می‌شود، این ادغام مواد معدنی کربنات با سنگ معدن مس و آمیخته با مالاکیت یک سنگ قیمتی درخشان از لطف و زیبایی ایجاد می‌کند.

سنگ لاجورد همواره کریستالی بوده است که از احترام معنوی بالایی برخوردار بوده است. در مصر باستان، آن را به عنوان یک سنگ مقدس می‌دانستند که صرفاً برای استفاده توسط کاهنان اعظم و کاهنان ذخیره می‌شد. همچنین سنگی است که گفته می‌شود به شهر گمشده آتلانتیس متصل است. در چین اعتقاد بر این بود که سنگی است که مسیرهای آسمانی را می‌شکافد و بومیان آمریکا از لاجورد برای برقراری ارتباط با راهنماهای روح استفاده می‌کردند. حتی اینجا در دشت‌های فانی ما، سنگ آبی لاجورد به خاطر زیبایی‌اش جشن گرفته می‌شد. برای هزاران سال، هنرمندان و سازندگان سنگ را می‌یافتند و آن را به رنگ‌دانه آبی زیبا می‌ساییدند تا در نقاشی‌ها و رنگ‌های پارچه از آن استفاده کنند.

چیزی بسیار جذاب در مورد این سنگ آبی پر جنب و جوش وجود دارد که باعث می‌شود ذهن با هدف همه جانبه‌اش هماهنگ شود و حتی نام آن به معنای آزوریت از کلمه فارسی باستان برای آبی گرفته شده است. اگر می‌خواهید در مورد ویژگی‌های عرفانی و خواص سنگ لاجورد بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

خواص درمانی سنگ لاجورد

سنگ آبی لاجورد غوطه‌ور در قدرت معنوی، به خاطر انرژی شفابخش و افزایش حجم توانایی‌های روانی مخفی شهرت دارد. برای هر کسی که جذب ایده استفاده از روشن‌بینیِ خود، ارتباط با شهود خود و راهنمایی از راهنماهای روح شده است - آزوریت می‌تواند تنها سنگی باشد که برای باز کردن این درها مناسب است. درحالی‌که سنگ آبی لاجورد ممکن است بیشتر به دلیل ارتباطات کیهانی خود شناخته شود، این بدان معنا نیست که در خدمت به بدن در بخش‌های عاطفی و معنوی نیز کوتاهی می‌کند.

 

سنگ لاجورد دارای مزاج لاجورد ,گرم خشک می‌باشد. از خواص درمانی سنگ لاجورد می‌توان به این اشاره کرد که ناراحتی‌های سینه و گلو و خلط را درمان می‌نماید، خصوصاً دافع بیماری‌های سودایی بوده و بیماری‌های سوداوی قلب را درمان می‌کند.

از دیگر خواص درمانی سنگ لاجورد این است که این سنگ تقویت کننده قلب می‌باشد و نکسیر را بند می‌کند و سرمه آن بیماری‌های چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید می‌باشد

.همچنین سنگ لاجورد اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلک‌ها جلوگیری می‌نماید.

در اینجا به برخی از خواص معنوی سنگ لاجورد و نیز خواص این سنگ در بعد فیزیکی و جسمانی اشاره خواهیم کرد. 

سنگ لاجورد و سلامت جسمانی

آزوریت مشکل گلو، آرتریت و مشکلات مفصلی را درمان می‌کند. این سنگ ستون فقرات را تراز می‌کند و در سطح سلولی عمل می‌کند تا هرگونه انسداد یا آسیب به مغز را بازیابی کند. این کریستال کلیه‌ها، کیسه صفرا، کبد، طحال، تیروئید، استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست را التیام و ترمیم می‌بخشد و به سم‌زدایی کمک می‌کند. آزوریت می‌تواند به رشد جنین را در رحم کمک کند

خواص لاجورد در طب سنتی

خواص لاجورد در طب سنتی می‌گوید این کریستال می‌تواند به تسکین میگرن، کاهش وزوز گوش و تعادل سرگیجه کمک کند. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به این اشاره کرد که این سنگ افزایش اکسیژن خون کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند سلول‌های مغز را ترمیم کند. از خواص لاجورد در طب سنتی به شما کمک می‌کند تا به یک درمانگر دانا تبدیل شوید و قدرت خود را تقویت کنید.

به‌طورکلی از خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به تسکین دردهای سر و همچنین مؤثر بودن برای فشارخون بالا و همچنین تحریک‌کننده قوای ذهنی می‌باشد. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی این است که تقویت کننده قوه درک شهودی است.

خواص سنگ لاجورد برای کودکان

سنگ لاجورد يا سنگ موازنه روحي يك متعادل كننده باور نكردني براي كودكاني است كه قابلیت‌های رواني فوق‌العاده‌ای را از همان دوران اوليه زندگي خود نشان می‌دهند. رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خودآگاهي و پالايش بصيرت معنوي در كودك می‌شود. سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت‌هایی كه به او ارزاني شده است آماده می‌کند و از خواص سنگ لاجورد برای کودکان این است که به كودك كمك می‌کند كه به آگاهي معنوي برسد. اين سنگ داراي قدرت‌های محافظ است و همه حس‌های روحي - رواني را تحريك می‌کند و از همين رو بسيار ارزشمند است.

از دیگر خواص سنگ لاجورد برای کودکان می‌توان گفت اگر لاجورد را به گردن بچه‌ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت می‌کند. از خواص انگشتر لاجورد استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی آرامش می‌دهد.

سنگ لاجورد و احساسات شما

آزوریت یک پاک کننده عاطفی کامل است که همیشه آماده است تا تمام رشته‌های آویزان اضطراب، نگرانی و افکار پراکنده را به هم ببندد و ذهن شما را تخلیه کند. نوری را به تمام گوشه‌های روح شما می‌تابد که می‌تواند شفابخش باشد.

سنگ آبی لاجورد استرس، نگرانی، غم و اندوه را از بین می‌برد. این به شما اجازه می‌دهد تا احساسات خود را بهتر نشان دهید. این کریستال ترس‌ها و فوبیاها را تغییر می‌دهد و درک درستی از دلیل وقوع آن‌ها در وهله اول به ارمغان می‌آورد. کسی را که از روی عصبی بودن بیش از حد صحبت می‌کند آرام می‌کند.

دروغ از ترس ناشی می‌شود. از خواص سنگ لاجورد این توانایی است که به شما کمک کند تا دلیل ترس‌های خود را هنگام دروغ گفتن و فریب دادن، درک کنید. این سنگ می‌تواند به شما شجاعت اصلاح این الگوهای رفتاری را بدهد تا بتوانید با خود و دیگران شفاف‌تر و صادق‌تر باشید. آزوریت الگوهای نگرانی مزمن را می‌شکند. این سنگ بر مشکلات طولانی‌مدت غلبه می‌کند، شما را به حرفه‌ای بودن تشویق می‌کند و ویژگی‌های رهبری را برجسته می‌کند. این مزایا به دولت‌مردان مسن، اساتید، محققان، کتابداران و مشاوران کمک می‌کند.

خواص سنگ لاجورد بر ذهن

سنگ لاجورد آبی یک سنگ شفابخش قوی است که به شما کمک می‌کند تا تأثیر ذهن و احساسات را بر بدن درک کنید. آزوریت درک روشن و دیدگاه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. همچنین ذهن را گسترش می‌دهد. آزوریت دیدگاه شما را نسبت به واقعیت به چالش می‌کشد و به شما کمک می‌کند تا ایده‌های از پیش تعیین شده خود را رها کنید و بدون ترس به سمت آینده حرکت کنید. ایده‌های قدیمی و منسوخ در حالی که در برابر سیستم ارزشی شما آزمایش می‌شوند، به آرامی پاک می‌شوند.

سنگ لاجورد و تاثیرات آن بر چاکرا

چاکراها مراکز انرژی درونی بدن هستند و به صورت عمودی در نزدیکی ستون فقرات قرار دارند. انرژی از طریق سر (بهشت) و پایه (زمین) وارد بدن می‌شود. هفت چاکرا نقاط گردابی هستند که در آن این نیروها با هم ترکیب می‌شوند و هر کدام یک الگوی انرژی متمایز تولید می‌کنند. هدف این چاکراها جذب، تبدیل و توزیع انرژی درونی بدن است که با اصطلاحاتی مانند پرانا و نیروی حیات شناخته می‌شود. اندام‌ها و قسمت‌های بدن خاص با هر چاکرا و همچنین الگوهای رفتاری، عاطفی و شخصیتی مربوطه مرتبط هستند. توجه به این نکته مهم است که چاکراها در تعامل دائمی هستند و واقعاً نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. پاکسازی سنگ لاجورد به ارتباط عمیق‌تر ما با چاکراها می‌انجامد و در نهایت احساس خوبی که با خود و طبیعت می‌گیریم تاثیر مستقیم سنگ لاجورد است.

 

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

استفاده از سنگ آبی لاجورد

اگر رنگ‌های آبی لاجوردی آزوریت را به دنیای خود بیاورید، مطمئناً بدن، ذهن و روح شما به زیبایی تغذیه می‌کند. این سنگی است که حس شگفتی معنوی را به هر فضایی می‌آورد. چه جواهرات سنگ‌های قیمتی را انتخاب کنید که حول کریستال شگفت‌انگیز آزوریت متمرکز شوند یا حتی اگر آزوریت را به عنوان سنگی برای فضای مراقبه یا محراب مقدس خود انتخاب کنید، می‌تواند ابزاری جذاب برای استفاده در زمینه اتصال به تفکر بالاتر و تقویت آن رشته‌های غول پیکر باشد. اعتقاد بر این است که به قلمروهای روحی گسترش می‌یابد. حتی برای کسانی که می‌خواهند ارتباط خود را محدود نگه دارند، سنگ شفای آزوریت به شما قدرت استفاده از صدایتان را می‌دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در طول تاریخ، توپاز سنگی عرفانی با شفا و دارای شانس همراه بوده است. اعتقاد بر این است که این سنگ علاوه بر خوش شانسی، قدرت دفع شر (یا انرژی منفی) را دارد و در عین حال انرژی و احساسات مثبت شما را تقویت می کند. خواص سنگ آکوامارین

به ندرت یک سنگ قیمتی با چندین رنگ پیدا میکنید . به طور سنتی، توپاز به عنوان یک سنگ زرد طلایی مورد علاقه بود. امروزه رنگ آبی احتمالاً شناخته شده ترین توپاز است. توپازهای هفت رنگ کمیاب و ارزشمند می توانند از نارنجی مایل به قرمز تا صورتی متغییر باشند.

توپاز هفت رنگ برخلاف سنگ های جواهری دیگر دارای سختی پایینی میباشد و در صورت ضربه سخت می تواند ترگ بردارد و در صورت برخورد شدید می تواند شکسته شود. پس مواظب این مورد باشید . توپاز هفت رنگ یک سنگ قیمتی زیبا و کاملا منحصر به فرد است

نقره یکی از رایج ترین فلزاتی است که برای جواهرات توپاز هفت رنگ استفاده می شود زیرا رنگ خنثی آن باعث برجسته شدن رنگ سنگ های قیمتی می شود. با این حال، می توان آن را با طلا، رزگلد و مس نیز استفاده کرد که ظاهری جذاب و ظریف به قطعه می بخشد.

تاریخچه سنگ توپاز

توپاز از واژه‌ی یونانی توپازیوس که نام جزیره‌ای مه آلود در دریای سرخ است گرفته شده است. این جزیره امروزه به جزیره سنت جان معروف است. سنگ توپاز برای اولین بار در این جزیره یافت شده است. توپاز در یونانی به معنی جستجو کردن و در لغت نامه دهخدا به معنی زبرجد هندی آمده است. استفاده از این سنگ به عنوان گوهری نفیس به بیش از ۲۰۰۰ سال می‌رسد و در فرهنگ‌های روم، یونان، مصر باستان از این سنگ به عنوان سنگی جادویی استفاده شده است.
 

مشخصات و ساختار کانی توپاز

ساختار بلوری آن راست لوزی (ارتورومبیک) و ساختار شیمیایی کانی توپاز آلومینیوم فلور و سیلیکات بوده و فرمول شیمیایی آن به صورت AL۲SiO۴ (F,OH) ۲ است. توپاز سنگی محکم، اما شکننده با سختی ۸ در مقیاس موس و چگالی حدود ۴/۳-۶/۳ است. این کانی از بخارات فلوئورداری که طی مراحل پایانی انجماد سنگ‌های آذرین سیلیسی آزاد می‌شود، تشکیل شده است. این سنگ گوهری شفاف تا نیمه شفاف با ناخالصی‌های کریستالی است.

سنگ توپاز در کجای جهان یافت می شود؟

مکان‌های مهم پیدایش سنگ توپاز در شنکن اشتاین، معادن کوه‌های سریلانکا، برمه، برزیل، رشته کوه‌های اورال در روسیه و قاره استرالیا، آمریکا، نیجریه، زیمباوه، نامبیا، جمهوری مالاگاسی، ایرلند شمالی، اسکاتلند، انگلستان، ایالات اومی و مینو ژاپن و سان لوئیس پوتوسی مکزیک است.
 

رنگ های سنگ توپاز

این سنگ به شکل سنگ بی‌رنگ، قرمز (کمیاب)، زردمایل به قهوه‌ای، آبی روشن، آبی سبز، صورتی مایل به قرمز یا صورتی ته رنگی از زرد تا نارنجی و قهوه‌ای گیلاسی، سبز روشن یافت می‌شود. بیشترین رنگ آن زرد و آبی و مرغوب‌ترین رنگ آن صورتی است. سنگ رنگ آبی نیز در واقع بی رنگ است و با حرارت دادن به رنگ آبی درمی‌آید.


:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آکوامارین نوعی کانی از خانواده بریل با سختی 7.5 تا 8 در مقیاس موس بوده که آن را برای جواهرات مدرن و تراش کاری شده مناسب می سازد. تشخیص سنگ آکوامارین رنگ آبی با ته رنگ سبز آن رنگی شکل آب دریا به سنگ آکوامارین داده است. این گوهر در دوران باستان سنگی مقدس شمرده می شد و از خواص آکوامارین جهت دفع طلسم و بلایای طبیعی نظیر طوفان استفاده می شد.

تاریخچه سنگ آکوامارین چیست؟

نام آکومارین از یک واژه قدیمی لاتین به معنای آب دریا (Aqua) مشتق شده است. این گوهر همواره با داستان ها و افسانه های بسیاری همراه بوده است. در گذشته نیز دریانوردان برای حفاظت از طوفان و حوادث دریایی آن را همانند طلسمی قدرتمند با خود حمل می کردند به همین دلیل به الهه دریاها معروف بود. همچنین از خواص آکوامارین جهت دفع سموم و در سحر و جادو برای دفع طلسم ها استفاده می شد. این سنگ نماد آرامش است و از نظر تاریخی نیز مهره های آکوامارین در مومیایی های مصر نیز یافت شده اند. پلینی نویسنده روم باستان به این گوهر لقب “جواهری سبز آبی همانند دریا” داده که از سبز رنگ پریده تا سبز تیره متغیر است. در دوران باستان از بریل برای ساخت شیشه عینک استفاده می شد و به همین علت در زبان آلمانی به عینک brille می گویند.

 

مشخصات کانی شناسی آکوامارین

آکوامارین به رنگ آبی تا آبی مایل به سبز، گوهرسنگی از خانواده بریل است. شناخته شده ترین گوهرسنگ این خانواده، زمرد سبز است و آکومارین پس از زمرد محبوب ترین گوهرسنگ این خانواده محسوب می شود. درواقع نام دیگر آکومارین با رنگ نفیس (آبی آسمانی) را بریل گرانبها نیز می گویند. سنگ آکوامارین یک کانی سخت (دارای سختی برابر ۸ در مقیاس موس)، دارای جلای شیشه ای و ساختار سیلیکات بریلیوم آلومینیوم است. این گوهر دارای بلورهای شکننده و درشتی بوده و شفافیت آنها مثل بلورهای زمردی دارای ترک می باشند. آکوامارین در بلوردان های پگماتیتی دانه درشت و سنگهای مشابه یافت می شود. ماگما در زیر پوسته زمین با افزایش حرارت با سنگهای معدنی پگماتیت تماس داشته و بلورهای سنگ آکوامارین به مرور زمان درون آن رشد می کنند. بلورهای آن معمولا بصورت تک کریستالی هستند و گاهی نیز به صورت مجموعه ای درهم رشد کرده که نظم بلورها بی قاعده و یا درجهتی موازی هم قرار دارند.

 

رنگ آکوامارین چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ آکوامارین معمولا یکنواخت است و بی نظمی ها در پراکندی رنگ آن نادر می باشد. رنگ خیره کننده آبی دریایی آن طیفی از آبی روشن تا کمی تیره را در بر می گیرد. نوع آبی سیر این گوهرسنگ بسیار نادر است و فقط به صورت بلورهای کوچک در معدن Royal Stone ماساچوست آمریکا یافت شده. رنگ آبی دریایی مشخصه این گوهرسنگ بوده و غلظت رنگ آبی بر ارزش و مطلوبیت آن می افزاید. آکوامارین با پدیده چشم گربه یا آستریزم و با کیفیت بالا، بسیار با ارزش است و انواع استار آنها همانند یاقوت بسیار نادر و گران بها می باشد. بریل ها در هنگام رشد بلور و تشکیل با توجه به نوع عنصر واسطه رنگ های مختلفی از جمله آبی ، صورتی ، سبز ، زرد وسرخ و یا بی رنگ به خود میگیرند. رنگ آبی آکوامارین به دلیل وجود عنصر آهن در ترکیبات آن هست اما اگر این عنصر یا عناصر دیگر در هنگام تشکیل وجود نداشته باشند بریل به رنگ اصلی خود (بی رنگ ) رشد خواهد کرد اما اگر مقدار کمی دارای ته رنگ آبی باشد آکوامارین محسوب میشود. چون عنصر واسطه آهن در آن موجود هست ولی مقدار آن ناچیز بوده و سنگ دارای رنگ کمی است.

 

محتویات فراوانی ممکن است درون این گوهرسنگ وجود داشته باشد به همین دلیل خواص فیزیکی آنها متفاوت است. به عنوان مثال گونه ای وجود دارد به اسم آکوامارین ماکسیکس (Maxiexe Aquamarine) رنگ ناپایداری داشته و در برابر نور آفتاب رنگ خود را از دست می دهد و محبوب نمی باشد.

تفاوت سنگ آکوامارین و زمرد چیست؟

آکوامارین و زمرد هر دو به خانواده بریل تعلق دارند ولی به طرز شگفتی باهم متفاوتند. تفاوت این دو این است که رنگ سبز زمرد به دلیل حضور مقادیر ناچیزی بریلیوم و گاهی وانادیوم در ترکیب شیمیایی آن است در حالی که سنگ آکوامارین از حضور ناخالصی های آهن در ترکیب شیمیایی بریل بی رنگ (گوشنیت) سود برده است. از دیگر تفاوت های این دو گوهرسنگ می توان به حالت مه گرفتگی و حضور مقادیر زیادی ناخالصی در زمرد اشاره نمود و حال آنکه سنگ آکوامارین به عنوان گوهری شفاف و پاک (فاقد ناخالصی در سنگ) شناخته می شود.

پدیده دو رنگی در سنگ آکوامارین

پدیده دو رنگی (Dichroism) در انواع تیره رنگ این گوهر قابل مشاهده است. در این نوع می توان دو تصویر دید یکی آبی خالص قدری روشن و دیگری زرد سبز بسیار کمرنگ و یا تقریبا بی رنگ. در انواع پر رنگ تر حتی می توان با چشم غیر مسلح نیز دیده شود.

 

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

 

انوع تراش در سنگ آکوامارین چگونه است؟

شدت رنگی، پاکی گوهر و کیفیت تراش آن از معیارهای مهم در هنگام ارزش گذاری سنگ آکوامارین بشمار می روند. حضور مقادیر کمی از کانی های دیگر سبب ایجاد پدیده چشم گربه(با خط سفید) و یا پدیده ستاره ای با شش اشعه در بلور آن می شود. چنین نمونه هایی قابلیت تراش کابوشن را دارند. در بلورهایی که لکه ابری دارند ابتدا باید آنها را جدا کرد و بعد تراش داد. آکوامارین به علت کم رنگ بودن باید عمق کافی داشته باشد وگرنه نگین تراشیده آن بی رنگ جلوه خواهد داد. بلورهای بریل اغلب منشور نسبتا نازک و کشیده دارند و خط کمربندی نگین های تراش داده شده شکی کشیده می یابند. تراش معمول این گوهرسنگ به شکل زمردی قیچی وار است و نگین های تراشیده آن اغلب مربع یا لوزی هستند. این سنگ قابلیت تراش کابوشنن و زاویه دار را نیز دارد ولی محبوب ترین برش آن، برش پلکانی زمردی است.



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()