نوشته شده توسط : javaneh

اموزش سئو رایگان اگر به تازگی برای آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) اقدام می‌کنید، ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که چطور برای سئو سایت اقدام کنیم؟ در این خصوص ابتدا تیتروار مراحل را بیان می‌شوند که می‌توانید در آموزش دوره رایگان سئو یا خواندن ادامه این مطلب، توضیحات بیشتر را در مورد آنها دریافت کنید:

  • انجام کیورد ریسرچ.
  • اصلاح و یا ساخت استراکچر صحیح سایت.
  • تولید تقویم محتوایی.
  • تولید محتوا.
  • انجام سئو داخلی.
  • انجام سئو محتوا و لینکسازی داخلی.
  • انجام سئو تکنیکال و رفع مشکلات فنی سایت.
  • انجام سئو خارجی.
  • اجرای کمپین بک لینکسازی، رپورتاژ و تبلیغات.
  • انجام سئو محلی.
  • تولید محتوا، آپدیت محتوا و بک لینکسازی مداوم.

در انتها آپدیت محتوا و بک لینکسازی که باید به صورت مداوم و در قالب یک چرخه تکرار شوند قرار دارد. شما کاربران می‌توانید آموزش‌ها و مطالب بیشتر در مورد هر بخش را در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) سایت SEOEDU مشاهده کنید.

اصول اولیه سئو سایت که باید حتما آن را بدانید کدامند؟

 

برای کار کردن در حوزه سئو،‌ ابتدا لازم است با مفهوم وب سایت چیست آشنا شوید که در این مقاله توضیحات آن داده شده‌اند. پس از درک ساختار آن که در ادامه نیز اشاره می‌کنیم، لازم است نسبت به آموزش سئو و اصول آن اقدام نموده تا بتوانید یک درک درست از این کار داشته باشید. در این خصوص می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:‌

  • هدف سئو

هدف‌های اصلی که برای آموزش سئو و انجام اقدامات آن صورت می‌گیرند عبارتند از: بهینه سازی لینک بیلدینگ داخلی،‌ افزایش نرخ تبدیل،‌ افزایش مدت زمان بازدید سایت و تعداد کاربران آن،‌ کاهش نرخ فرار کاربر،‌ بهینه سازی تجربه کاربری و قوی‌تر کردن نام و قدرت برند و غیره.

  • تجربه کاربری

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم،‌ یکی از مهم‌ترین اهداف گوگل از انجام سئو، بهبود تجربه کاربری از جستجو در این پلتفرم و سایت شما است. منظور از این پارامتر، فراهم کردن یک بستر مناسب به گونه‌ایست که کاربر را از رسیدن به هدف خود در سایت گمراه نکند و حس بدی را در تعامل با ساتی شما ایجاد ننماید. برخی از اقدامات مهم در این بخش عبارتند از: ایجاد navigation سایت،‌ ایجاد فیلد جستجو و بهینه سازی سرعت و غیره انجام می‌شود.

  • نرخ تبدیل یا Conversion Rate

مفهوم دیگری که باید در جریان آموزش سئو به اصول آن پایبند و متعهد باشید، نرخ تبدیل است. بدین معنا که بتوانید با به کارگیری تمام عناصر،‌ از طراحی پوسترها و حتی لحن محتوا گرفته تا قراردادن دکمه‌های دعوت به اقدام (CTA)،‌ مخاطب را به سایت جذب و او را به انجام کاری که مدنظر دارید سوق دهید.

  • درک ساختار سایت

از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. استراکچر یک سایت از بخش‌های مختلفی مانند هدر، فوتر، بخش اصلی محتوا، تیتر اصلی و غیره تشکیل شده‌ است. شما می‌توانید برای آشنایی با بخش مهمی از سکشن‌های سایت که با کدهای html در طراحی سایت ایجاد می‌شوند به مقالات مجموعه SEOEDU نگاهی بیندازید؛ از جمله می‌توان به موضوعات بردکرامب چیست،‌ ارور 404 چیست در بلاگ سایت اشاره کرد.

مهم‌ترین بخش‌های سئو

 

• الگوریتم های گوگل.
• سئو داخلی (On-Page SEO).
• سئو تکنیکال (Techniacal SEO).
• سئو خارجی (Off-Page SEO).
• سرچ کنسول (Search Console).
• ساخت استراتژی (SEO Strategy).

در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد. توضیحات تکمیلی هرکدام در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید.

  • کیورد ریسرچ.
  • لینکسازی.
  • بازاریابی محتوایی.

 الگوریتم های گوگل

 

هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و نزدیک‌ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را روی کارآورده است.

الگوریتم‌ها، چهارچوب‌هایی هستند که طرز کار موتور جستجو و برخورد با محتوای سایت شما را کنترل کرده و در رتبه بندی، جریمه کردن یا پروموت شدن ‌سایت‌تان موثر خواهند بود.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتند تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم‌ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می‌کنند.

با یادگیری آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) قادر خواهید بود در چهارچوب این الگوریتم‌ها سئو سایت خود را پیش ببرید. همچنین با استفاده از تکنیک‌های مختلف، نظر الگوریتم‌های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh
 

 

هنگام پاک کردن یک صفحه از سایت خود، در واقع یک یا چند URL نیز همراه با آن پاک می‌شوند؛ ریدایرکت 410  به گونه‌ای که اگر یک کاربر اقدام به باز کردن چنین صفحاتی کند با خطای 404 مواجه می‌شود. مسئله‌ای که هرگز نمی‌تواند تجربه خوبی برای یک کاربر باشد. آیا به عنوان ادمین سایت چنین چیزی را می‌خواهید؟ قصد دارید که دیدگاه کاربران نسبت به سایت شما تغییر کند؟ البته که نه!
ممکن است است قصد شما از انجام چنین کاری، هدایت کردن (ریدایرکت) صفحه به یک آدرس جدید بوده باشد. و یا اینکه واقعا قصد حذف آن از سایت خود را داشته‌اید. اما، تا زمانی که هدف اصلی خود را به درستی به موتورهای جستجوی گوگل نفهمانید، آن‌ها تصور می‌کنند که برای صفحه شما مشکلی پیش آمده است. بنابراین، بهتر است از کد 410 برای حذف صفحات خود استفاده کنید.

هدایت کردن صفحه به آدرس جدید یا حذف کامل آن؟

تصور کنید که شما به عنوان یک کاربر بر روی یک لینک مورد نظر کلیک کرده و با خطای 404 مواجه می‌شوید. مطمئناً هرگز این مسئله برایتان خوشایند نخواهد بود. پس اگر ادمین یک سایت هستید و قصد پاک کردن یک صفحه را دارید، بهتر است یک صفحه معادل جهت ریدایرکت کردن آن پیدا کنید. توصیه می‌شود صفحه‌ای را برای ریدایرکت کردن پیدا کنید که دقیقا مطالب مشابه را داشته باشد و بتواند انتظار کاربر را برطرف کند. مثلا، اگر صفحه‌ای که حذف کرده‌اید مربوط به مطالب کرونا بود، بهتر است صفحه‌ای را برای ریدایرکت انتخاب کنید که موضوع آن نیز درباره کرونا باشد.
طبق گفته وب‌سایت یوست، حتی اگر صفحه‌ای از لحاظ محتوا تشابه کمی با صفحه پاک شده دارد، بهتر است صفحه پاک شده را به این صفحه جدید ریدایرکت کنید. درست است که چنین صفحه‌ای مطابق انتظار کاربر نیست، اما بهتر از آن است که کاربر با خطای 404 مواجه شود.

 

فرایند هدایت کردن صفحه را به درستی انجام دهید

به یاد داشته باشید که اگر فرایند هدایت کردن یا همان ریدایرکت صفحه را به درستی انجام ندهید، گوگل و سایر موتورهای جستجو را با مشکل مواجه کرده و این امر موجب از بین رفتن سئو سایت شما می‌شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از از ریدایرکت 301 برای هدایت کردن صفحه به آدرس جدید، استفاده کرده باشید. ریدایرکت‌های مختلفی وجود دارند، اما ریدایرکت 301 به معنی هدایت کردن قطعی و همیشگی صفحه است. این امر موجب می‌شود تا گوگل و سایر موتورهای جستجو، اعتبار محتوای لینک قبلی را بدون هیچ تغییری، به لینک جدید هدایت و حتی بر ارزش آن افزوده کنند.

آیا تصمیم به حذف دائمی صفحه خود دارید؟

اگر به این نتیجه رسیدید که هیچ صفحه مشابهی برای ریدایرکت کردن صفحه پاک‌شده ندارید، بهتر است آن را برای همیشه پاک کنید. البته می‌توانید صفحه خود را به مطالب جدیدتری ارتقا دهید (ویرایش متن)، اما اگر تصمیم قطعی خود مبنی بر حذف آن صفحه را گرفته‌اید، بهتر است آن را با هدر HTTP مناسبی، یعنی هدر 410 پاک کنید.

 

هدرهای HTTP 404 و 410

به طور کلی، تفاوت بین کدهای 404 و 410 بسیار ساده است؛ به گونه‌ای که کد 404 به معنای عدم پیدا شدن صفحه توسط موتورهای جستجو است و کد 410 که مفهوم دقیق‌تری دارد به معنای حذف دائمی صفحه است. اگر صفحه‌ای با کد 410 پاک شود، گوگل مطمئن خواهد شد که صفحه به طور قطع و با قصد قبلی پاک شده و آن را از ایندکس خود خارج خواهد کرد.
بهتر است برای حذف صفحات سایت خود، از افزونه یوست استفاده کنید. این افزونه بسیار کاربردی است و هنگام پاک کردن صفحه، دو راه پیش روی شما قرار می‌دهد. یک راه، ریدایرکت کردن صفحه است و راه دوم ارائه دادن یک محتوای 410 بدون هدر است. هر دو روش کاربردی و به صورت خودکار توسط یوست ارائه می‌شوند و بسته به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
طبق گفته وب‌سایت یوست، حتی با ارائه دادن محتوای 410 نیز نمی‌توان به طور قطع یک صفحه را حذف کرد. چراکه گوگل و سایر موتورهای جستجو این محتوا را نیز به مثابه خطای 404 می‌دانند. بنا به ادای وب‌سایت یوست، آن‌ها بارها این موضوع را با گوگل در میان گذاشته‌اند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند. بنابراین، فعلاً بهتر است صفحات خود را به جای حذف دائمی، به صفحات مشابه ریدایرکت کنید.

 

آسیب‌های احتمالی پس از حذف یک صفحه از سایت

هنگامی که اقدام به حذف یک یا چند صفحه از سایت می‌کنیم، به تبع آسیب‌هایی نیز به سایت خواهیم زد؛ فرض کنید چند صفحه از سایت، که دارای تگ‌های خاصی هستند را پاک کرده‌اید. طبیعتاً آن تگ در حال حاضر خالی است و موتورهای جستجو آن را با خطای 404 نشان می‌دهند؛ به گونه‌ای که حتی اگر صفحات پاک‌شده را نیز با استفاده از محتوای 410 ریدایرکت کنید، باز هم تگ‌های آن صفحه با خطای 404 مواجه هستند. بنابراین، باید فکری به حال چنین تگ‌هایی کرد.
به یاد داشته باشید که اگر یک صفحه را به صفحه جدید ریدایرکت کردید، این بدان معنا نیست که تمام تگ‌ها و اطلاعاتی که به این صفحه ارجاع داده شده‌اند نیز ریدایرکت شوند. آن اطلاعات و تگ‌ها هر کدام URL خود را دارند؛ به این معنی که اگر صفحه‌ای که این تگ‌ها به آن ارجاع داده شده‌اند، ریدایرکت شود، URL تمام آن تگ‌ها نیز باید به صورت جداگانه به صفحه جدید هدایت شوند، که این امر موجب می‌شود تا یک زنجیره‌ی خطا ایجاد شود؛ به طوری که تگ‌های این صفحات و همین طور تگ‌های بعدی نیز با خطای 404 مواجه می‌شوند.
بهتر است سایت خود را مانند یک دومینو تصور کرده و هر کدام از صفحات را نیز به عنوان قطعات دومینو در نظر بگیرید. اگر یکی از این دومینوها را حرکت بدهید، در ادامه تمام دومینوها به نوبت حرکت خواهند کرد و این امر می‌تواند سایت شما را به طور حتم زمین بزند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

قبل از آنکه به کاربردهای عملی کد HTML 410 بپردازیم، بیایید ابتدا از هدف اصلی آن آگاه شویم. کد وضعیت HTML 410 که به آن “ناپدید شده” نیز گفته می‌شود، ریدایرکت 410 برای اعلام این استفاده می‌شود که یک منبع قبلاً در دسترس در یک وبسایت قرار داشته است و دیگر در دسترس نیست و برنخواهد گشت. هنگامی که یک صفحه وب به طور دائم حذف شده یا منتقل شده است، استفاده از کد وضعیت HTML 410 به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کند تا درک کنند که صفحه دیگر قابل دسترسی یا فهرست‌بندی نیست.

مزایای استفاده از ریدایرکت 410 در سئو

بهبود تجربه کاربری

یکی از مزایای کلیدی پیاده‌سازی ریدایرکت 410 بهبود تجربه کاربری است. هنگامی که یک کاربر با یک صفحه وب مواجه می‌شود که دیگر وجود ندارد، دریافت یک اعلامیه روشن که صفحه به طور دائم ناپدید شده است، به او کمک می‌کند تا به طور موثر‌تر در وبسایت ناوبری کند.

به جای مواجهه با یک پیام خطای عمومی یا یک تغییر مسیر گیج‌کننده، کاربران بلافاصله مطلع می‌شوند که منبع درخواستی دیگر در دسترس نیست. این باعث بهبود رضایت کاربر و کاهش ناراحتی می‌شود و باعث ایجاد یک نگرش مثبت نسبت به وبسایت می‌شود.

ساختار یکپارچه‌تر وب سایت

کاربرد ریدایرکت 410 در سئو می‌تواند به طرح‌بندی کلی و ساختار وبسایت کمک شایانی کند. با حذف صفحات قدیمی یا غیرمرتبط، وبمسترها می‌توانند وبسایت خود را بهبود بخشند و از اجزای غیرضروری خلاص شوند. این باعث می‌شود ساختاری ساده‌تر برای وبسایت ایجاد شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات بازدید و فهرست‌بندی شده را به طور آسانتر پویش کنند. یک وبسایت با ساختار منظم، احتمال بالاتری برای بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو دارد، زیرا موتورهای جستجو قادر خواهند بود به راحتی ارتباط و ارزیابی مرتبطی را از محتوای موجود برقرار کنند.

بهبود کارایی پویش

پیاده‌سازی کد HTML 410 می‌تواند به طور قابل توجهی کارایی پویش کننده‌های موتورهای جستجو را بهبود دهد. وقتی یک پویش‌گر با یک صفحه با کد وضعیت HTML 410 مواجه می‌شود، فوراً درک می‌کند که صفحه دیگر قابل فهرست‌بندی یا بازدید نیست.

این باعث صرفه‌جویی در بودجه پویش وبسایت می‌شود و به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا بر روی صفحاتی که ارزشمند و فعال هستند تمرکز کنند. با حذف صفحات قدیمی، وبمسترها می‌توانند تضمین کنند که ربات‌های موتورهای جستجو وقت و منابع خود را بر روی محتوایی که ارزشمند است، صرف کنند.

جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری

محتوای تکراری یک مسئله شایع است که می‌تواند بر عملکرد سئوی وبسایت تأثیر منفی بگذارد. هنگامی که چند صفحه با محتوای یکسان یا مشابه وجود دارند، موتورهای جستجو ممکن است به سختی تشخیص دهند کدام نسخه را برای رتبه‌بندی انتخاب کنند، که به نتیجه مشترک تقسیم شده منجر می‌شود.

با پیاده‌سازی ریدایرکت 410 در صفحات تکراری، وبمسترها می‌توانند به موتورهای جستجو به طور صریح اطلاع دهند که صفحات به طور دائم ناپدید شده‌اند. این کمک می‌کند تا مشکلات محتوای تکراری را پیشگیری کند و تضمین کند که صفحه مرتبط و معتبرتر در جستجوها فهرست‌بندی و نمایش داده شود.

کاربرد ریدایرکت 410 در سئو

حال که از مزایای استفاده از ریدایرکت 410 آگاه شدیم، بیایید به برخی از روش‌های بهتر برای پیاده‌سازی آن بپردازیم. این راهنما را برای استفاده بهینه از کد HTML 410 بهبود عملکرد سئو رعایت کنید:

  1. ارائه اطلاعیه واضح به کاربران: هنگامی که کاربر با یک صفحه وب با کد وضعیت HTML 410 روبرو می‌شود، مهم است که به او پیامی واضح داده شود که توضیح دهد صفحه دیگر در دسترس نیست. در نظر بگیرید که منابع جایگزینی ارائه کنید و یا او را به محتوای مرتبطی که می‌تواند نیازهایش را برطرف کند، هدایت کنید.
  2. سفارشی کردن صفحه خطا: به جای نمایش یک صفحه خطای عمومی، صفحه خطای HTML 410 را برای هماهنگی با برند و طراحی وبسایت خود سفارشی کنید. این کمک می‌کند تا هماهنگی را حفظ کنید و هویت وبسایت را تثبیت کنید، حتی در صورتی که یک صفحه دیگر در دسترس نباشد.
  3. اجرای تغییر مسیر مناسب: هنگام حذف یا منتقل کردن صفحات، مطمئن شوید که تغییر مسیرهای مناسبی به صفحات مرتبط و فعال پیاده‌سازی کنید. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به صورت بی‌درنگ به منابع جایگزین دسترسی یابند.
  4. به‌روزرسانی پیوندهای داخلی: ساختار پیوندگذاری داخلی وبسایت خود را مرور کنید و هر پیوند داخلی که به صفحاتی که به طور دائم حذف شده‌اند اشاره دارد را به‌روزرسانی کنید. آنها را با پیوندهایی به صفحات مرتبط و فعال جایگزین کنید تا تجربه کاربری بی‌درنگی را حفظ کنید.
  5. به‌روزرسانی نقشه سایت و Robots.txt: پس از پیاده‌سازی ریدایرکت 410، نقشه سایت و فایل robots.txt وبسایت خود را به‌روزرسانی کنید تا تغییرات را منعکس کنند. این اطمینان می‌دهد که موتورهای جستجو از صفحات حذف شده مطلع می‌شوند و می‌توانند نمایه‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

تفاوت استاتوس کد ۴۱۰ با ۴۰۴ در چیست؟

استاتوس کد 410 و 404 در وبسایت‌ها به دو شکل خطاهای نمایش داده شده برای کاربران و موتورهای جستجو مرتبط است. اما تفاوت بین آن‌ها در معنی و مفهوم آنها است.

کد استاتوس 404 به عنوان “صفحه پیدا نشد” شناخته می‌شود و هنگامی استفاده می‌شود که صفحه مورد نظر کاربر یا ربات جستجو پیدا نشود. یعنی صفحه مورد نظر در دسترس نیست و موجود نیست.

از سوی دیگر، کد استاتوس 410 به عنوان “صفحه معدود شده” شناخته می‌شود و بیانگر این است که صفحه در گذشته موجود بوده است، اما دیگر در دسترس نیست و به‌طور دائمی حذف شده است. به عبارت دیگر، صفحه برای همیشه ناپدید شده و دیگر بازگشتی نخواهد داشت.

از لحاظ کاربری، هر دو کد باعث نمایش پیغام خطایی برای کاربر می‌شوند. با این حال، استفاده از کد 410 به نوعی اطلاعات بیشتری به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد که صفحه حذف شده و دیگر قابل بازگشت نیست، در حالی که کد 404 به نداشتن صفحه در دسترس اشاره می‌کند بدون اینکه بگوید آیا صفحه به صورت دائم یا موقتی حذف شده است.

چرا از ۳۰۱ به جای ۴۱۰ استفاه نکنیم؟

استفاده از کد 301 در مواردی که صفحه از مکان قبلی به مکان جدیدی منتقل شده است، مناسب است. این کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که صفحه به یک مکان دیگر منتقل شده و می‌بایست به صفحه جدید هدایت شود. با استفاده از کد 301، رنکینگ صفحه قبلی به صفحه جدید انتقال می‌یابد و محتوا و ارزش صفحه قبلی به صفحه جدید منتقل می‌شود.

اما کد 410 بیانگر حذف دائمی صفحه است و به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که صفحه برای همیشه حذف شده است و دیگر قابل بازگشت نیست. استفاده از کد 410 مناسب است زمانی که صفحه به صورت دائمی حذف شده است و نباید به آن هدایت شود.

بنابراین، بسته به شرایط و نیازهای وبسایت، استفاده از کد 301 یا 410 مناسب خواهد بود. اما در مواردی که صفحه به صورت دائمی حذف شده است، استفاده از کد 410 توصیه می‌شود تا به بهترین شکل اعلام شود که صفحه دیگر در دسترس نیست و هدایت نخواهد شد.

چگونه از استاتوس کد ۴۱۰ در سایت استفاده کنیم؟

استفاده صحیح از کد استاتوس 410 در وبسایت شما می‌تواند به بهبود سئو و بهینه‌سازی عملکرد آن کمک کند. در ادامه، مراحل استفاده از استاتوس کد 410 را توضیح می‌دهم:

  1. شناسایی صفحاتی که باید حذف شوند: ابتدا، صفحاتی که باید از وبسایت شما حذف شوند را شناسایی کنید. ممکن است به دلایل مختلفی مانند صفحات قدیمی، منسوخ شده، یا صفحاتی که نیازی به آنها نیست، این صفحات را حذف کنید.
  2. بروزرسانی فایل htaccess: برای استفاده از کد استاتوس 410، می‌توانید فایل htaccess را بروزرسانی کنید. برای این کار، با ویرایشگر متنی فایل htaccess را باز کرده و کد زیر را در آخر فایل اضافه کنید:
RewriteEngine On
RewriteRule ^نام-صفحه$ - [G,L]

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در استراتژی سئوی شما، کلید تحقیق موثر کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی دم دراز هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی بسیار حیاتی است زیرا برای رتبه خوب در موتورهای جستجو نیازی به اعتبار دامنه بالا یا هزاران بک لینک ندارند. من به شما نشان خواهم داد که کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه عبارات دم بلند صحیح را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید.

برای خواندن طولانیست;کل آن را نخوانید

  • کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حداقل 3-5 کلمه دارند و معمولاً حجم جستجوی کمی دارند. این عبارات خاص تر هستند و هدف جستجوی بالاتری نسبت به عبارات کلیدواژه کوتاه دارند.
  • کلمات کلیدی دم دراز تمایل به رقابت کمتری دارند و ارزش تجاری بالاتری دارند، زیرا آنها جستجوهای کاربر تراکنشی را نشان می دهند.
  • راه های مختلفی وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی طولانی را پیدا و تجزیه و تحلیل کنید – از استفاده از ابزارهای سئو گرفته تا کنسول جستجوی گوگل و حتی صفحات رقبا.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند عبارات جستجوی طولانی تر و خاص تری هستند که معمولاً حجم جستجوی نسبتاً کمی دارند. آنها معمولاً حداقل 3-5 کلمه طولانی هستند و اغلب قصد تبدیل بالاتری دارند.

افزودن اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه به کلیدواژه‌های طولانی به محدود کردن میزان خاص و هدفمندی آنها کمک می‌کند. اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه کلماتی هستند که برای جستجوی دقیق‌تر به کلیدواژه اولیه خود اضافه می‌کنید.

به عنوان مثال، “جین” یک اصطلاح گسترده است، اما “شلوار جین تنگ سیاه برای زنان” یک جستجوی کلیدواژه دم بلند با اصلاح کننده است. یا «آبراهام لینکلن» را انتخاب کنید و آن را با «محل تولد آبراهام لینکلن» به یک کلمه کلیدی بلند تبدیل کنید.

درک این نکته مهم است که تمام عبارات جستجو با 3 تا 5 کلمه کلمات کلیدی طولانی نیستند. کلمات کلیدی دم بلند باید هدف جستجوی خاص تری را تشکیل دهند.

کلمات کلیدی به اصطلاح head بیشترین ترافیک جستجو را جذب می کنند و رتبه بندی برای آنها دشوار است زیرا هر صفحه وب دنبال آنها می رود. کلمات کلیدی دم متوسط ​​خاص تر هستند و ترافیک ماهانه مناسبی ایجاد می کنند. کلمات کلیدی دم دراز در مقایسه، کمترین حجم جستجوی ماهانه را دارند و از این رو رتبه بندی برای آنها آسان تر است زیرا اکثر وب سایت ها می خواهند روی کلمات کلیدی با پتانسیل جستجوی زیاد تمرکز کنند.

نمودار زیر چگونگی تاثیر طول کلمه کلیدی بر حجم جستجو را نشان می دهد.

 

اما تعداد جستجوهای طولانی مدت به دلیل تعدیل‌کننده‌های کلمه کلیدی که می‌توانند بسیاری از آنها را ایجاد کنند، بالاترین میزان است. طبق گفته Ahrefs، اکثریت قریب به اتفاق 95٪ از کلمات کلیدی مورد تحقیق آنلاین دارای حجم جستجوی تا 10 هستند.

پرس و جوهای طولانی مدت ترافیک محدودی ایجاد می کنند اما می توانند به آن اضافه شوند زیرا بسیاری از افراد همچنان در جستجوی آنها هستند. به این ترتیب، می توانید برای کلمات کلیدی کمتر رقابتی رتبه بندی کنید و در عین حال به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

استراتژی محتوای شما باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم را هدف قرار دهد نه اینکه فقط برای جستجوهای محبوب تر رقابت کند. هدف از انتخاب این کلمات کلیدی، یافتن پرس و جوهای خاص است که در سفر خریدار کمتر بوده و هدف جستجوی تجاری بالایی دارند.

چرا کلمات کلیدی دم بلند برای تحقیق کلمات کلیدی مهم هستند؟

فرآیند تحقیق کلمه کلیدی شما باید همه فرصت های جستجو را در نظر بگیرد. با این حال، عبارات دم بلند همیشه باید بخشی از یک استراتژی کلمه کلیدی جامع باشد. در زیر، دو دلیل اصلی را مورد بحث قرار خواهم داد کلمات کلیدی دم بلند مهم هستند.

کلمات کلیدی دم بلند کمتر رقابتی هستند

رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند در نتایج جستجو به دلایل مختلفی آسان تر است. اول از همه، تعداد نامتناهی از آنها وجود دارد. در هر طاقچه، می‌توانید چندین مورد از آنها را با حجم جستجوی نسبتاً کم پیدا کنید، اما همچنان ترافیک مرتبطی ایجاد می‌کنند که می‌تواند اضافه شود.

برخلاف کلمات کلیدی کوتاه و متوسط، آنها توسط شرکت هایی که منابع زیادی برای ایجاد محتوا دارند هدف قرار نمی گیرند. به عنوان مثال، با استفاده از Keyword Surfer، می‌توان دریافت که 2900 جستجو ماهانه برای کلمه کلیدی گسترده “یادگیری سئو” در ایالات متحده وجود دارد.

 

یک تغییر کلمه کلیدی طولانی از همان عبارت، “یادگیری سئو به صورت رایگان” تنها 320 جستجو دارد.

 

کلمات کلیدی دم بلند نیز نمرات دشواری کلمات کلیدی پایین تری دارند. دشواری کلمه کلیدی می تواند برای قضاوت در مورد اینکه رتبه بندی برای یک عبارت جستجوی خاص چقدر سخت است مفید باشد.

در ابزار Surfer’s Keyword Research، می توانید این را ببینید MSV (حجم جستجوی ماهانه) و دشواری کلمه کلیدی شخصی برای هر کلمه کلیدی. در نظر گرفتن هر دو معیار با هم می تواند در قضاوت پتانسیل شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص مفید باشد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی سطح گسترده “بهترین ابزار” دارای دشواری کلمه کلیدی متوسط ​​و MSV 1020 است.

 

در حالی که کلمه کلیدی دم بلند مانند “آلات موسیقی برای کودکان 5 ساله” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد اما درجه سختی کلمه کلیدی آسانی دارد.

 

این به ما می‌گوید که رتبه‌بندی صفحاتی که عبارت سر را هدف می‌گیرند، نسبت به تغییرات دم بلند چالش‌برانگیزتر هستند.

توجه به این نکته مهم است که رتبه بندی همه کلمات کلیدی دم بلند آسان نخواهد بود. به عنوان مثال، عباراتی مانند “چگونه بیت کوین بخریم”، جستجوهای رقابتی محبوب هستند، حتی اگر آنها کلمات کلیدی دم بلندی باشند.

رتبه بندی آنها چالش برانگیز خواهد بود. از طرف دیگر، عبارات کلیدی دم بلند برای هدف قرار دادن بسیار بهتر هستند، مانند «راه‌های خرید بیت‌کوین» یا «چگونگی کار کیف پول ارزهای دیجیتال».

کلمات کلیدی دم بلند ارزش تجاری بالاتری دارند

جستجوی کلمات کلیدی گسترده منجر به محتوای عمومی می شود که اگر به دنبال اطلاعات عمومی هستید خوب است. با این حال، کاربرانی که به دنبال خرید هستند، قبلاً اطلاعات اولیه را به دست آورده اند و می خواهند معامله را امضا کنند.

کلمات کلیدی دم دراز بیشتر منعکس کننده هدف جستجوی تجاری هستند، به این معنی که شخصی که از چنین عباراتی استفاده می کند می خواهد چیزی بخرد. و در بیشتر مواقع، فرد از قبل می داند که به دنبال چه چیزی است.

با استفاده از ابزار Keyword Research می توانیم این را در عمل مشاهده کنیم. به عنوان مثال، عبارت جستجوی عمومی “چه ساز باید بنوازم” دارای هدف جستجوی اطلاعاتی است. مردم در اینجا به دنبال اطلاعات عمومی در اوایل سفر خرید خود هستند.

 

یک سوال خاص تر، “بهترین راه ها برای یادگیری گیتار” نشان دهنده یک تحقیق آگاهانه مشتری بالقوه از کسی است که انتخاب ساز خود را شناسایی کرده و به اقدام نزدیک تر است.

 

شما می توانید سرنخ هایی را از SERP ها نیز دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد یک آیفون بخرد، احتمالاً دقیقاً می‌داند کدام یک را دوست دارد و به جای «آی‌فون 14»، «iPhone 14 pro max 128Gb deep purple» را جستجو می‌کند. برای نهایی کردن معامله

در حالی که نتایج جستجو برای «iPhone 14 pro max 128Gb بنفش تیره» تحت سلطه فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی است، درخواست «iPhone 14» مقالاتی مانند اعلامیه‌های تاریخ انتشار یا بررسی‌ها را ایجاد می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

کلمات کلیدی دم دراز عبارات کلیدی هستند که نسبت به کلمات کلیدی متداول معمولاً طولانی تر هستند و از ترافیک جستجو کمتری برخوردار هستند ، اما ارزش تبدیل بالاتری دارند. آن ها به شما این امکان را می دهند که به مرور بازدید وب سایت خود را زیاد کنید. تمرکز بر روی کلمات کلیدی دم دراز یا همان Long tail keywords یک تکنیک عالی برای سئو سایت می باشد.

زمانی که رقابت زیادی برای کلمات کلیدی اصلی وجود دارد داشتن یک استراتژی بر اساس کلمه کلیدی دم دراز می تواند به شما کمک زیادی کند. همان طور که گفته شد ، اغلب شرکت ها و یا وبلاگ ها می توانند از این استراتژی بهره مند شوند زیرا کلمات کلیدی طولانی به آن ها کمک می کند که بازدیدکنندگان با هدف جستجوی بسیار خاص را به راحتی جذب کنند. در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که کلمات کلیدی دم دراز دقیقاً چیست و چگونه می توان یک استراتژی سئو بر اساس کلمات کلیدی دم دراز ایجاد کرد.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی دنباله بلند نسبت به سایر کلمات کلیدی خاص تر هستند و آن چنان متداول نیستند. آن ها بیشتر بر روی نیچ بازار یعنی دقیقاً جایی که تقاضای  بیشتر و رقابت کمتری وجود دارد، تمرکز می کنند. اصطلاح کلمه کلیدی دم بلند از کتاب The Long Tail نوشته کریس اندرسون آمده است و در این کتاب، کریس اندرسون نشان می دهد که تقریباً برای هر کالایی یک نیچ وجود دارد. اگرچه این بازار در برخی موارد بسیار کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث می شود محصول پست و یا وبلاگ شما بسیار سودمند باشد.

 

اغلب وبلاگ ها یک موضوع اصلی دارند که آن را اصطلاحاً کلمه کلیدی اصلی می نامند. به عنوان مثال، وبلاگ هایی که اغلب درباره سئو هستند نام وبلاگ خود را سئو می گذارند و سئو کلمه اصلی آن ها می باشد و تمامی پست های آن وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط با سئو می باشد.

موضوع وبلاگ و یا سایت شما کلمه کلیدی اصلی شما می باشد و در واقع شما بیشتر ترجیح می دهید که افراد مختلف سایت شما را بر اساس این کلمه کلیدی پیدا کنند. به عنوان مثال فردی که وبلاگی در مورد غذاهای خانگی ایتالیایی دارد ، مایل است که در جستجوهای مرتبط به کلمه کلیدی ” غذای ایتالیایی خانگی”  پیدا شود.

 

با این حال ، حتی اگر تمام پست های وبلاگی که می نویسید مربوط به غذاهای خانگی ایتالیایی باشد شما نمی توانید تمامی آن ها را با همان اصطلاح “غذای خانگی ایتالیایی” بهینه کنید. درعوض، شما باید پست های وبلاگ خود را با انواع مختلفی از کلمات که مربوط به کلمات کلیدی اصلی هستند بنویسید و بهینه کنید. در مثال وبلاگ غذا می توانید در مورد انواع غذاهای ایتالیایی مانند ماکارونی ایتالیایی، سالاد ایتالیایی، پای ایتالیایی و … محتوا تولید کنید.

پست های وبلاگ شما حتی ممکن است طولانی تر باشد. شما هنگامی که تحقیقات مناسبی در مورد کلمات کلیدی خود انجام دهید می توانید تمامی این کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید. درصورتی که کلمات کلیدی بسیار طولانی پیدا کردید ، می توانید با استفاده از برخی ابزار ها بررسی کنید که آیا کلمه کلیدی دم دراز شما طول مناسبی دارد و یا خیر.

به خاطر داشته باشید که اگر پست وبلاگ خود را برای انواع مختلف کلمات کلیدی دم دراز بهینه می کنید باید از این پست های وبلاگ به صفحات اصلی و یا بهترین آن ها که همان محتوای کرنر استون (Corner Stone) می باشند ، پیوند و لینک دهید. با انجام دادن این کار شما به گوگل نشان می دهید که ساختار سایت شما چگونه است و مهم ترین صفحه شما کدام می باشد. اطمینان حاصل کنید که بهترین صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی دارند.

چرا باید روی کلمات کلیدی دم دراز تمرکز کنیم؟

 

رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی بسیار راحت تر از کلمات کلیدی متداول است زیرا وب سایت های کمتری برای آن رقابت می کنند. هر چه اصطلاحات جستجوی شما طولانی تر (و مشخص تر) باشند ، رتبه بندی برای این اصطلاح آسان تر خواهد شد. تمرکز کردن بر روی گروهی از کلمات کلیدی دم بلند می تواند باعث ایجاد ترافیک زیادی شود و یا استفاده از آن ها یافتن مخاطبان آسان تر می باشد.

اگرچه از این دسته از کلمات کلیدی، کمتر در جستجوهای افراد استفاده می شوند اما بازدید کننده ای که وب سایت شما را با استفاده از آن ها پیدا می کند به احتمال زیاد خدمات و یا محصول شما را خریداری می کند و این موضوع یکی دیگر از مزایای تمرکز روی کلمات کلیدی دم دراز می باشد.

فرض کنید که من به دنبال یک بازی فکری جدید برای فرزندانم هستم و می خواهم کمی سرگرمی برای آن ها ایجاد کنم. من جستجوی خود را با اصطلاح “بازی های فکری” شروع می کنم. بعد از کمی جستجو ، متوجه می شوم که یک بازی رومیزی می خواهم که هم برای کودکان مناسب باشد و هم یک پک آموزشی باشد. من به جستجوی خود با استفاده از کلمه کلیدی “بازی فکری آموزشی برای کودکان” ادامه می دهم و یا برای راحت کردن خرید خود این عبارت را جستجو می کنم ” بازی های فکری و آموزشی برای کودکان در تهران ” .این دو عبارت ” بازی فکری آموزشی برای کودکان ” و ” بازی های فکری و آموزشی برای کودکان در تهران ” کلمات کلیدی دم بلند هستند که با استفاده از آن ها نتایجی که بیشتر با هدف جستجوی من شباهت دارند را پیدا خواهم کرد. شانس خرید یک بازی فکری توسط این جستجو با استفاده از این کلمات تا حد زیادی افزایش می یابد.

 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چطور long tail keywords مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنیم؟ قطعا برای یافتن لانگ تیل کیورد نیاز به زمان طولانی دارید. ابزارهای متنوعی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی طولانی مناسب با حوزه کاری خود را پیدا کنید. در ادامه چند ابزار کاربردی در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

1. استفاده از پیشنهادات گوگل

یکی از ابزارهایی که به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی کمک می کند، استفاده از پیشنهادات گوگل است. شما می توانید با سرچ کردن کلمه کلیدی موردنظرتان در گوگل به پیشنهادات آن دسترسی داشته باشید.

 

2. بهره گیری از ابزارهای گوگل

گوگل ابزارهای متنوعی برای یافتن کلمات کلیدی به کاربران ارائه کرده است. برخی از ابزارهای پیشرفته گوگل در این زمینه می توان به گوگل ادوردز(Google Ads)، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و سرچ کنسول (Search Console) اشاره کرد.

 

3. قابلیت تکمیل خودکار یا auto complete گوگل

از دیگر کاربرد های گوگل در رابطه با یافتن کلمات کلیدی دم دراز، می توان به قابلیت تکمیل خودکار آن اشاره کرد. شما می توانید کلمه کلیدی موردنظر را در سرچ گوگل بنویسید. سپس به طور خودکار کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط به شما نشان داده میشود.

 

4. بررسی تالارهای گفتگو

یکی دیگر از روشهایی که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی طولانی مورد نظر خود را پیدا کنید، بررسی تالارهای گفتگو مرتبط با حوزه کاریتان است. در این تالارها کاربران، مشکلات، سلایق و سوالاتشان را بیان می کنند. با استفاده از این موارد به راحتی می توانید، کلمه کلیدی دم دراز موردنظرتان را انتخاب کنید.

بعد از این که کلمات کلیدی طولانی و مرتبط با موضوع خود را پیدا کردید، لازم است پرسرچ ترین آنها را انتخاب کنید و سپس در محتوا خود بکار ببرید. بنابراین به تولید محتوا با long tail keywords هایی بپردازید که باعث افزایش سئو سایتتان شود.

در مطلب " چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ " به شما یاد داده ایم که بهترین کلمات کلیدی را با کمک ابزارهای مختلف پیدا کنید.

 

معیار انتخاب بهترین کلمات کلیدی دم دراز چیست؟

هنگام انتخاب کلمات کلیدی پر سرچ، برای نشان داده شدن در نتایج جستجو گوگل لازم است؛ یکسری معیار و ویژگی ها را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی ویژگی های انتخاب بهترین کلمات کلیدی می پردازیم. 

 

 

  • تعداد کلمات

هرچه کلمه کلیدی موردنظرتان طولانی باشد و از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده باشد، امکان سرچ آن توسط کاربران افزایش می یابد. بنابراین هنگام انتخاب کلمه کلیدی دم دراز، طولانی ترین و پر سرچ ترین آنها را استفاده کنید.

 

  • مقدار سرچ کلمه توسط کاربران

گوگل همواره در راستای رفع نیاز کاربران می کوشد. هرچقدر یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر سرچ شده باشد، از نظر کاربران اهمیت بیشتری دارد. بنابراین از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد.

 

  • در نظر گرفتن رقبا

قطعا رقبای زیادی در حوزه کاریتان برای شما وجود دارد. بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی بایستی، رقبای خود را نیز در نظر بگیرید و عملکرد خود را نسبت به آنها بهبود دهید.

 

چطور کلمات کلیدی دم دراز را در محتوا به کار ببریم؟

به کاربردن کلمات کلیدی دم دراز در طول محتوا، این امکان را فراهم می کند تا یک محتوای دست اول داشته باشید. یک محتوای خوب بایستی از اصول سئو پیروی کند و در راستای پاسخ دهی به سوالات کاربران تهیه شده باشد. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا به راحتی می توانید، سوالات کاربران را پاسخ دهید. برای بکار بردن long tail keywords در طول محتوا، اصولی وجود دارد که بایستی با آنها آشنا شوید.

  • در تگ تایتل و هدینگ محتوا تنوع ایجاد کنید.
  • در تمام قسمت های سایت از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید.
  • از به کاربردن کلمات کلیدی بلند در alt تصویر، توضیحات متا، h1 و Url غافل نشوید.
  • از کلمات کلیدی طولانی در محتوا سایت استفاده کنید.
  • در استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل در محتوای سایت زیاده روی نکنید، زیرا باعث کاهش خوانایی محتوا می شود. 

تاثیر کلمات کلیدی لانگ تیل در رتبه گوگل

با استفاده از long tail keywords به راحتی می توانید، مشتریان را برای خرید محصول از سایت خود ترغیب کنید. رتبه گرفتن در کلمات کلیدی کوتاه به دلیل رقابت زیاد در آن ، نیاز به هزینه و زمان بیشتری دارد. در صورتی که در کلمات کلیدی دم دراز رقابت کمتری وجود دارد و همین مسئله کار را برای شما راحت میکند. کسب بهترین رتبه در گوگل توسط کلمات کلیدی طولانی سرعت بیشتری دارد.

اگر شما هم قصد دارید سایت و فروشگاه اینترنتی خود را در اولین نتایج گوگل مشاهده کنید، یافتن کلمات کلیدی دم دراز به صورت اصولی در کوتاه ترین زمان این امکان را برایتان فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اموزش تولید محتوا متنی رایگان محتوا هرچیزی می تواند باشد از یک فیش رستوران تا یک فیلم مستند، جزی از محتوا محسوب می شوند. محتوا باید یک پیامی را به مخاطب خود انتقال بدهد، معنی و مفهومی برای هرفردی داشته باشد. محتوا شامل متن، عکس، ویدئو، گرافیک، پادکست است و بقیه محتوا ها زیر مجموعه ای این موارد قرار خواهند گرفت. اگر بخواهیم در مورد تولید محتوا صحبت کنیم تولید محتوا به معنی اینکه بر اساس یک موضوع به صورت منحصر به فرد و یکتا تولید شود و در اختیار مخاطب قرار بگیرد. خیلی از افراد مطالب گردآوری شده در مورد یک موضوع را تولید محتوا می نامند اما باید این تفاوت را در نظر داشته باشید که اگر محتوای که می‌خواهید یکتا و مختص باشد باید خلاقیت و نوآوری بسیاری در مورد یک موضوع وجود داشته باشد.

شروع تولید محتوا

در مطلب بالا فکر کنم تا جایی متوجه شده باشید که محتوا باید منحصر به فرد باشد تا محتوای تولیدی نامیده شود اما چرا باید تولید محتوا را شروع کنیم؟

این عبارت را زیاد شنیده‌اید محتوا پادشاه است. درست است محتوا پادشاه است اما نه هر محتوای که مختص شما و مطابق با نیاز مخاطبانتان نباشد. زمانی که مخاطبان وارد سایت شما می شوند می‌خواهند با کسب و کارتان آشنا شوند اگر هیچ گونه محتوای داخل سایت شما وجود نداشته باشد، مخاطبان نمی‌توانند هیچ گونه اطلاعاتی بدست بیاورند. همچنین محتوا می‌تواند در رتبه گرفتن از موتورهای جستجو به شما کمک کند. در چند سال گذشته مدیران سایت محتواهای که تولید می‌کردند برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بود، گوگل با تغییراتی که در الگوریتم های خود انجام داد و پس از آن تشخیص می‌داد که این محتوا برای موتور جستجو تولید شده است یا برای کاربران است و اگر تشخیص بدهد که محتوا برای موتورهای جستجو است نه کاربران به صفحه نمره منفی خواهد داد.

حتی اگر محتوای که در سایت خود قرار می‌دهید از جایی دیگری کپی باشد حتما خواهد فهمید و امتیازی منفی را برای شما در نظر خواهدگرفت. بدین صورت می‌تونیم نتیجه بگیریم که محتوا باید کاملا مختص به آن کسب و کار باشد .

می‌توانیم حدس بزنم که متوجه شده‌اید که تولید محتوا برای سایت ها باید به صورت منحصر به فرد باشد تا جایگاه و رتبه بالای در بین هزار سایت ها دریافت کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان بسیاری را برای کسب و کار خودتان جذب کنید نباید تمرکز خودتان را فقط برروی تولید محتوا برای سایت قرار بدهید. حتی برای شبکه های اجتماعی، کاتالوگ، اپلیکیشن، محتوای آموزشی خود باید محتواهای را تولید کنید که از نظر مخاطبین با ارزش و قابل امتیاز دهی باشد.

تولید محتوای متنی

همانطور که می دانید متن به معنای قرار گرفتن یکسری کلمات در کنار هم می‌باشد اما تولید محتوا متنی به این مفهوم است، متنی که می‌نویسید باید شامل یک پیام باشد تا به مخاطبان منتقل شود. این متن زمانی می‌تواند باارزش شود که علاوه بر اینکه پیام را به درستی منتقل کند باید کاملا اختصاصی نوشته شود. تولید محتوای متنی می‌تواند براساس دستورالعمل‌های موتورهای جستجو نوشته شود تا زمانی که مخاطب به جستجوی یک عبارت در موتورهای جستجو هست، محتوای شما برای آن نمایش داده شود که به آن محتوای سئو شده گفته می‌شود. یک کارشناس تولید محتوا یا نویسنده باید یکسری مهارت های همچون اصول نویسندگی، اصول و قواعد نگارش، سئو را بلد باشد تا بتواند محتوای ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهد.

تولید محتوای متنی انواع گوناگون را در خود جای داده است، این موارد شامل:

تولید محتوای متن عمومی

تولید محتوای متن عمومی کارشناس‌های عمومی که مطالعات زیادی در زمینه های گوناگون دارند و همچنین کسانی که چندین سال است قلم بردست دارند و از کلمات قدرتمند استفاده می‌کنند تا مخاطب را جذب کنند می توان استفاده کرد تا مفاهیم جذاب را منتقل کنند.

تولید محتوای متن تخصصی

اگر کسب و کار شما در حوزه‌ی که کسی هیچ گونه اطلاعاتی ندارد و فقط باید یکسری متخصص در مورد آن بنویسند. چنین کسب و کاری در حیطه محتوای متنی تخصصی قرار خواهد گرفت. برای نوشتن متن در این حوزه باید کارشناس تولید محتوای که در آن رشته تحصیل کرده و همچنین مهارت های لازم برای نوشتن یک متن متناسب را کسب کرده باشد.

 


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 147
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

۱. ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اموزش تولید محتوا متنی رایگان شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا یا صاحب یک بیزینس اینترنتی باید محتوای خود را با توجه به نیاز مخاطب خود بنویسید. برای اینکه بتوانید یک محتوای درجه یک تولید کنید، باید ابتدا مخاطب هدف خود را بشناسید سپس نیاز او را درک کنید و بهترین پاسخ را به نیاز او بدهید. باباطاهر در این زمینه شعر بسیار زیبا و دلنشینی دارد. وقتی دارید شعر زیر را مطالعه می‌کنید، در ذهن خود کلمه «جانان» را بردارید و به جای آن «مخاطبان هدف» بگذارید:

« یکی درد و یکی درمان پسندد     /     یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران     /     پسندم آنچه را جانان پسندد »

 

۲. کلمات کلیدی مناسب را در محتوای خود بگنجانید

دومین نکته‌ای که برای تولید محتوای عالی و سئو شده باید بدانید این است که باید در محتوای خود کلمات کلیدی پرجستجو و قوی را بگنجانید. این کار به موتور جستجو جهت می‌دهد و به او می‌فهماند که شما محتوای خود را پیرامون چه موضوعی نوشته‌اید. در نتیجه زمانی که دیگران کلمه‌ای مرتبط با محتوای شما در گوگل سرچ کردند، گوگل می‌تواند به راحتی محتوای شما را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

فرآیند انتخاب کلمه کلیدی کار ساده‌ای نیست و باید برای رسیدن به چنین کلماتی از ابزارهای مناسب مثل Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کند که کلمات کلیدی پرجستجو و مناسب را پیدا و محتوای خود را روی آن‌ها سئو کنید. البته در این بین از کلمات هم‌معنی و نزدیک به کلمه کلیدی غافل نشوید. اخیراً مفهوم LSI ( (Latent Semantic Indexingخیلی رایج و متداول شده و برای سئوی محتوای شما هم بسیار مهم است.

فرض کنید که به یک جشن وتولد رفته‌اید و می‌خواهید با دوست خود تماس بگیرید و با او در مورد آن جشن تولد و اتفاقاتی که در آن افتاد گفتگو کنید. مسلماً در گفتگوی خودتان با او از کلماتی مثل «کیک تولد»، «مهمانان جشن تولد»، «آهنگ مخصوص جشن تولد»، «کادوی تولد» و «دکوراسیون منزل برای تولد» صحبت خواهید کرد. در واقع در این مثل کلمه کلیدی اصلی «جشن تولد» و کلمات LSI، سایر مواردی است که به نوعی با جشن تولد در ارتباط هستند. شما هم در هنگام تولید محتوای سئو شده کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و در محتوای خود بگنجانید تا گوگل به موضوع محتوای شما پی ببرد.

سفارش محتوا وب سایت: بهترین راهکار برای تولید محتوای حرفه‌ای و منحصربفرد
بخوانید

۳. محتوای ارزشمند، نو، دسته اول و تر و تازه تولید کنید

اگر می‌خواهید محتوایتان هم برای گوگل و هم برای مخاطب جذاب و دلنشین باشد، حتماً از منابع ناب، دقیق، درست و ارزشمند کمک بگیرید و در کنار آن ایده پردازی برای تولید محتوا را نیز مد نظر داشته باشید. هر چه محتوایتان ارزش بیشتری برای مخاطب داشته باشد، ارزش و اعتبار برند شما هم نزد مخاطب بیشتر می‌شود. حساسیت شما در تولید محتوای نو، دسته اول و تر و تازه خیلی زود نتیجه می‌دهد و با این کار می‌توانید تا رتبه اول نتیج جستجوی گوگل هم بالا بروید.

۴. سعی کنید از انواع و اقسام محتوا استفاده کنید

در هنگام تولید محتوای سئو شده باید از انواع و اقسام محتوا استفاده کنید. در واقع در محتوای خود از تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک، صوت و متن زیبا استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید گوگل به موضوع این ویدیوها و تصاویر پی ببرد، باید بخش متن جایگزین تصویر را برای آن‌ها پر کنید. در صورت امکان در متن جایگزین تصویر، از کلمه کلیدی یا کلمات مرتبط هم استفاده کنید.

۵. لینک سازی (لینک بیلدینگ) را جدی بگیرید

 

یکی از کارهای مهمی که برای تولید محتوای سئو باید انجام دهید این است که لینک‌سازی کنید؛ یعنی باید لینک سایر مقالات خود را در مقاله‌ای که در حال نوشتن آن هستید قرار دهید. برای لینک‌سازی ابتدا باید با مفهوم متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) آشنا شوید. متن لنگر آن عبارتی است که لینک مقاله دیگر را به آن متصل می‌کنید. در واقع متن لنگر، آن عبارتی است که وقتی کاربر روی آن کلیک می‌کند، به صفحه مقاله مورد نظر هدایت می‌شود. البته لازم است که موضوع مقاله کنونی با مقاله‎ای که می‌خواهید به آن لینک بدهید، با هم مرتبط باشند.

۶. سعی کنید محتوای خود را مختصر و مفید ولی جامع بنویسید

یکی دیگر از کارهایی که باعث می‌شود توجه مخاطب و گوگل به محتوای شما جلب شود، این است که محتواهای خود را کامل، جامع و متقاعدکننده بنویسید ولی از اطناب (درازگویی) جداً خودداری کنید؛ چون اگر در مورد چیزی زیاد صحبت کنید، ممکن است مخاطب کسل، خسته و دلخور شود و تصمیم بگیرد که از سایت شما خارج شود. بنابراین همیشه اختصار را رعایت کنید و در عین حال تلاش کنید که در محتوای خود به تمامی سوال‌ها و ابهام‌های مخاطب جواب دهید تا مخاطب مجبور نباشد برای گرفتن جواب سوال خود به بقیه سایت‌ها مراجعه کند. با این کار برای مخاطب حکم منبع یا مرجع را پیدا می‌کنید.

برای اینکه محتوای شما از نظر گوگل جامع به نظر برسد، پیشنهاد می‌شود از تیترها (H2) و زیرتیترهای (H4) جذاب کمک بگیرید. همچنین از کلمه کلیدی و کلمات مرتبط به صورت منطقی و به اندازه در آن‌ها استفاده کنید. اکثر مخاطبان تمام مقاله را نمی‌خوانند؛ بلکه تنها به تیترها و زیرتیترها نگاه می‌کنند و رد می‌شوند.

۷. همیشه در حال آنالیز نتایج محتواهای خود باشید

 

یکی دیگر از نکاتی که برای تولید محتوای سئو شده باید در نظر بگیرید این است که نتایج محتواهای قبلی خود را آنالیز کنید و از این نتایج درس بگیرید یعنی بتوانید خلاقیت در تولید محتوا را در خود افزایش دهید. ببینید بازخورد مخاطب برای کدام محتوا بهتر بوده و کدام مدل محتوا را بیشتر پسندیده است. محتوایی تولید کنید که باب میل مخاطب باشید و برای او ارزش و فایده به همراه داشته باشد. ابزارهای مختلفی برای آنالیز محتوا وجود دارد که گوگل آنالیتیکس یکی از آن‌هاست.

اصول تولید محتوای سئو شده از نگاه فنی

زمانی که یک فردی با اصول اصلی سئو آشنا باشد ولی توانایی استفاده از آن ها در مراحل تولید محتوا را نداشته باشد نمیتواند یک محتوای کامل و بدون نقص را تولید کند. همچنین برعکس این مورد نیز میتواند اتفاق بی افتد و هر شخصی که خلاقیت لازم برای تولید محتوا را داشته باشد ولی اصول سئو را نداند عملا ناقص است. از این ما در ادامه میخواهیم به شما نکات محتوای سئو شده را از دیدگاه فنی و حرفه ای تری توضیح دهیم.

راهنمای جامع تولید محتوای درسی
بخوانید

از ابزار های keyword research استفاده کنید

این گزینه برای هر دو قسمت صدق میکند، برای اینکه محتوای شما کامل باشد و علاوه بر نگارش صحیح بتواند قدرت کافی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو را داشته باشد باید از کلمات کلیدی هدفمند در درون محتوا استفاده کنید. راه های مختلفی برای یافتن این کلمات وجود دارد که یکی از بهترین آن ها استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی می باشد. مواردی که در زیر اعلام میکنیم جز ابزارهای پر طرفدار در زمینه تحقیق کلمات کلیدی می باشند؛

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Google Keyword Planner
  • KeywordTool.io

نوشتن عنوان مناسب

یکی از مواردی که تاثیرگذاری مستقیمی بر روی رتبه بندی صفحات سایت ها دارند عنوان یا Title Tag آن ها می باشد. شما در نوشتن عنوان مناسب برای صفحه خود باید خیلی وسواس به خرج دهید و سعی کنید کلمات پر سرچ و ترند را در آن قرار دهید. اما این نکته را فراموش نکنید که ارتباط میان کلمان عنوان با محتوای درون صفحه باید به صورت معنایی خاص باشد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که عنوان شما نباید بیش از ۶۰ کاراکتر باشد چرا که گوگل در نتایج جستجوی خود تعداد بیش از این را نمایش نمیدهد. برخی از عواملی که میتوانند یک عنوان را جذاب و مناسب کنند شامل موارد زیر هستند؛

  • استفاده از اعداد
  • مختصر و مفید نویسی
  • استفاده از عبارات پر سرچ

در نوشتن تگ های هدینگ یا تیتر ها دقت کنید(از H2 تا H6)

یکی دیگر از موارد مهم در نوشتن محتوای سئو شده بهینه سازی سرتیتر ها می باشد، درست نوشتن تیتر های عنوان علاوه بر اینکه به محتوای شما ساختار و نظم میدهد بلکه در سئو تاثیر بسزایی نیز دارد. به طور کل حتما باید در یکی از سر تیتر های شما (بخصوص H2) از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه خود استفاده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 48
|
مجموع امتیاز : 48
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

گوگل تاکید بسیاری دارد که محتواهای سایت برای کاربران نوشته شود. فکر کردن به این جمله می‌تواند خود پاسخگوی سوال مدنظر باشد. گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار می‌کند و سعی می‌کند که امتیازات ویژه‌ای برای این سایت‌ها لحاظ کند.

البته رضایت کاربران از عملکرد آنها مشخص می‌شود. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول می‌کشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمی‌شود، کاربر صفحه را ترک می‌کند و سایت دیگری را باز کند.

چطور سایت را سئو کنیم مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد.

به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن است کاربران محتوای صفحه را فراموش کنند ولی هرگز حس خوب یا بدی که از خواندن یک صفحه بدست آمده است را هرگز فراموش نمی‌کنند.

نقشه سایت (sitemap)چیست و آیا در سئو سایت تاثیر دارد؟

یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌باشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش ربات‌ها در سایت را آسان‌تر می‌کند.

نقشه سایت در وب‌سایت‌هایی که محتوا و صفحات زیادی دارند، کمک می‌کند تا صفحات زودتر کرال و ایندکس گردد.

برندسازی در سئو چیست؟

سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود. به عنوان مثال شما برای آموزش‌های حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه می‌کنید و مطمئن هستید که محتوای ارائه‌شده از اعتبار کافی برخوردار است.

درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد. به عنوان مثال؛ آموزش سئو دی ام روم، سئو چیست دی ام روم، خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم.

آنالیز رقبا در سئو به چه معناست؟

آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینک‌سازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کرده‌اند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد. با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند.

ابتدا لیستی از رقبای خود را مرتب کنید. شفاف و ضعف‌های مشترک رقبا را پیدا کنید. سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا می‌بایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها می‌بایست با عکس‌العمل سایت شما همراه باشد.

SSL و HTTPS در سایت چیست؟

امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که وبسایت امنیت کامل کاربر را تامین نمی‌کند، به هیچ عنوان رتبه و جایگاه خاصی به سایت اختصاص نمی‌دهد.

خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد.

ساختار صحیح URL یا آدرس صفحات در سئو سایت

برخی از افراد براین عقیده هستند که ساختار Url هیج تاثیری در سئوسایت ندارد و به همین دلیل انواع و اقسام کاراکترها (همچون نام دسته‌بندی، روز، ماه و سال انتشار، نام نویسنده، ترکیب کاراکترهای فارسی و انگلیسی و…) را در آدرس صفحات قرار می‌دهند.

طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد.

به دو نکته مهم توجه کنید؛ از ترکیب زبان فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب کنید و نکته دیگر اینکه درصورتی که آدرس صفحات شما از مدت‌ها قبل تعیین شده است، تغییر آدرس ممکن است سبب افت جایگاه شما در صفحه نتایج گردد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 140
|
تعداد امتیازدهندگان : 53
|
مجموع امتیاز : 53
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

الف) سئو تکنیکال، اولین قدم برای سئو یا بهینه سازی یک سایت

چطور سایت را سئو کنیم برای اینکه سئو یک سایتی را شروع کنید، اولین قدمی که باید قبل از هر کاری انجام بدهید، سئو تکنیکال است. چه اتفاقی افتاد؟ از اسم سئو تکنیکال ترسیدید؟

باید بگوییم که سئو تکنیکال هیولا نیست و فقط و فقط بایستی فوت و فن آن را یاد بگیرید و قدمی مهم در شروع بهینه‌سازی یک سایت بردارید.

در ادامه چند مورد از فاکتورهای مهم در سئو تکنیکال را با هم بررسی میکنیم:

۱) ایجاد ساختار بهینه برای سایت

ساختار سایت هم از نظر سئو سایت و هم در مبحث تجربه کاربری، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می‌باشد. در واقع ساختار سایت بایستی کاربر پسند، آسان برای پیمایش در میان صفحات مختلف سایت، سریع و در خدمت نیاز و هدف کاربر باشد. پس حتما قبل از شروع هر کاری، مطمئن شوید که وب‌سایت شما، دارای ظاهر و طراحی مناسبی است.

علاوه بر مباحث کدنویسی و طراحی، بحث ساختار محتوایی هم بسیار مهم است. پس همین امروز به ساختار محتوایی سایت خود فکر کنید. دسته‌بندی‌های لازم را در سایت ایجاد کنید و برای دسته‌های وسیع‌تر چندین زیر دسته قرار دهید. قرار گرفتن مقالات مرتبط در یک دسته، به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به مطالب مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

۲) افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل به شمار می‌آید به طوری که گوگل در مقایسه با سایت رقیب شما، روی فاکتور سرعت خیلی حساس است و اگر سرعت سایت شما در برابر رقیب بالا نباشد، ممکن است سایت شما را به صفحه اول نیاورد!

یکی از راهکارهای افزایش سرعت سایت، استفاده از تصاویر با حجم کم در سایت است که می تواند تأثیر مستقیمی بر روی سرعت سایت شما داشته باشد. استفاده از قالب مناسب، هاست با کیفیت، تصویر و ویدیو بهینه شده هم می‌تواند در افزایش سرعت وب‌سایت شما موثر باشد.

۳) ساخت فایل robots.txt

این فایل در واقع راه ارتباطی سایت شما با ربات‌های گوگل است و به شما کمک می‌کند تا به خزنده‌های گوگل اعلام کنید که کدام یک از صفحات سایت شما در نتایج گوگل نشان داده شود یا نشان داده نشود. (نشان داده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو؛ یعنی اینکه سایت شما ایندکس شده است)

فایل robots.txt مهم است و باید در هر سایتی وجود داشته باشد. این فایل معمولا دارای محتویاتی بدین شکل است:

  •  * :User-agent
  • / : Allow
  • Sitemap: https://example.com/sitemap.xm

    اگر وب‌سایت شما وردپرسی است، کافی است افزونه‌ی Yoast Seo را نصب کنید. این افزونه فایل Robots.txt را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

۴) حفظ امنیت سایت و اطلاعات کاربر

امنیت سایت برای گوگل خیلی مهم است و در سئو هم تاثیر زیادی دارد. یکی از مواردی که در امنیت سایت نقش جدی دارد، خصوصا برای سایت‌های فروشگاهی، استفاده از پروتکل‌های ssl می‌باشد. اگر وب‌سایت شما هنوز با پسوند HTTPS در دسترس نیست(مطابق تصویر زیر)، از شرکت هاست خود برای فعالسازی آن کمک بگیرید.


۵)‌ ساخت نقشه‌ی سایت

سایت مپ هم همانند فایل robots.txt یک فایل xml است که مخصوص ربات‌های گوگل می‌باشد. در نقشه‌های سایت، تمامی لینک‌های شما شامل تصاویر، مقالات و محصولات، قرار می‌گیرند. خزنده‌ها این لینک‌ها را راحت تر شناخته و به مطالب سریعتر دسترسی پیدا می‌کنند.

 

اگر وب‌سایت شما وردپرسی است، کافی است افزونه‌ی Yoast Seo را نصب کنید. این افزونه، نقشه‌ی سایت را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

۶) موبایل فرندلی و رسپانسیو کردن سایت

همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران ممکن است به لپ تاپ یا کامپیوتر دسترسی نداشته و با گوشی موبایل خود به دنبال نیاز و وبسایت مدنظر خود بگردند.

وبسایت‌هایی که از تکنولوژی‌های موجود در تلفن‌های همراه جهت ارائه محتوای متناسب با آن استفاده می‌کنند، وبسایت‌های موبایل فرندلی و رسپانسیو یا واکنش گرا گفته می‌شوند.

بی شک موبایل فرندلی بودن یک سایت، تأثیر مثبتی در سئو آن خواهد داشت. در واقع از نظر موتور جستجوگر گوگل، هر سایت موبایل فرندلی، سایتی به روز و کاربردی تر بوده و می‌تواند رتبه بالاتری را هم دارا باشد.

 

اگر به دنبال سئو کردن سایت خود هستید، باید به سراغ وب‌سایت google mobile friendly test بروید و مطمئن شوید که وب‌سایت شما در نمایشگر موبایل به درستی نمایش داده می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل، از یک طراح وب بخواهید که آن را برایتان برطرف کند.

 ب) On page seo یا سئو داخلی

خب در گام دوم از پاسخ به سوال چگونه سایت خود را بهینه سازی کنیم؟ باید به سراغ سئو داخلی برویم. سئو داخلی به مجموعه‌ای از اقداماتی که داخل سایت انجام شده و توسط آنها سرعت ایندکس صفحات وب‌سایت بالا رود، می‌گویند. در اینجا اصول مهم سئو داخلی را معرفی می‌کنیم:

۱) بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر استفاده شده در سایت، بایستی با حجم کم و نام مناسبی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از خاصیت alt تصاویر یا همان متن جایگزین، اهمیت جدی در بهینه سازی تصاویر وبسایت دارد که بایستی از کلمه کلیدی داخل این متن جایگزین، استفاده کنید.

۲) تولید محتوای باکیفیت

به جرئت می‌توان گفت که مبحث تولید محتوا، 30 درصد از مسیر سئو و بهینه سازی یک وبسایت را شامل می‌گردد.

انجام تولید محتوای هدفمند و مرتبط با حوزه کاری، پس از تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند، می‌تواند، سایت شما را به صدر نتایج گوگل رسانده و در رقابت با سایر رقبا حفظ کند. محتوا پادشاه نیست! محتوای خوب و ارزشمند، پادشاه است.

در ادامه راجع به تولید محتوا، بیشتر بحث خواهیم کرد.

۳)‌ لینک سازی داخلی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مبحث سئو داخلی، لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات داخلی سایت است.

لینک سازی داخلی علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا کاربران به صفحات دیگر سایت شما پیمایش کنند؛ به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا از این طریق به صفحات مختلف سایت شما سر بزنند.

یادتان باشد، هر صفحه از سایت شما که لینک داخلی ندارد، صفحه ای مرده به شمار آمده و ممکن است بعد از چند وقت از نتایج گوگل خارج گردد. پس در هر صفحه از وب‌سایت خود، به صفحات مرتبط دیگر، لینک بزنید.

سئو داخلی سایت شامل این ۳،۴ مورد نمی‌شود و بسیار وسیع است. اما ما سعی کردیم موارد مهم که پیاده سازی آن برای شما، قابل انجام باشد را بررسی کنیم.


ج) سئو محتوا

تولید محتوا در قالب سئو، اهمیت زیادی دارد. سئو محتوا، معمولا نسبت به سایر اقدامات سئو آسان‌تر است و با یادگیری نکات آن می‌توانید به راحتی با تولید محتوای اصولی وب‌سایت خود را به صدر نتایج برسانید.

برای اینکه بتوانید با تولید محتوا، بازدید سایت خود را چند برابر کنید، مشاهده دوره‌ی آموزش تولید محتوا در وب را پیشنهاد می‌کنم.


۱) انتخاب کلمه کلیدی

هر زمان که صحبت از سئو و بهینه سازی سایت به میان می‌آید، انتخاب کلمات و یا عبارات کلیدی، خودنمایی می‌کنند، چرا که انتخاب درست و اصولی این کلمات، می‌تواند به روند سئو و بهینه‌سازی سایت، کمک شایانی کرده باشد.

اگر نمی‌دانید کلمات کلیدی چه کلماتی هستند؟ باید بگوییم که کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که کاربران با جستجوی آنها، می‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند. (مطالعه بیشتر در مقاله‌ی معنای کلمات کلیدی چیست؟)

از این موضوع می توان اینطور استنباط کرد که پس کلمات یا عبارات کلیدی، بایستی مطابق با حوزه کاری شما باشند. به عنوان مثال اگر حوزه کاری شما، در زمینه‌ی فروش لباس مجلسی زنانه است، برخی از کلمات کلیدی حوزه کاری شما عبارتند از:

  • لباس مجلسی زنانه شیک
  • لباس مجلسی زنانه جدید 2021
  • قیمت لباس مجلسی زنانه

نکته مهم پیرامون انتخاب کلمات کلیدی این است که در ابتدا بر روی کلمات کلیدی دنباله دار که رقابت کمتری دارند، کار کنید. به عنوان مثال بجای کار بر روی کلمه کلیدی خرید لباس مجلسی، بر روی کلماتی همچون خرید لباس مجلسی شیک زنانه، یا خرید لباس مجلسی زنانه جدید کار کنید که نتایج بهتری را هم دارد.

یکی از ابتدایی ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی، پیشنهادات گوگل است. به این طریق که شما ابتدا کلمه کلیدی مد نظر خود را نوشته و با زدن کلید space روی کیبورد خود، لیستی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند را مشاهده می‌کنید که هر کدام می‌توانند مهم باشند. در تصویر زیر ما این کار را برای کلمه کلیدی لباس مجلسی زنانه انجام دادیم:

علاوه بر پیشنهادات گوگل، شما می‌توانید از ابزارهایی هم برای تحقیق کلمات کلیدی حوزه کسب و کار خود، استفاده کنید، مانند moz، keywordtool، kwfinder و ….

مقاله‌ی تکمیلی: روش پیدا کردن کلمات کلیدی


۲) تولید محتوا منظم

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب حوزه کاری شما، نوبت به انجام تولید محتوای منظم می‌رسد. به خصوص زمانی که سایت شما تازه تأسیس شده، برای آنکه بتواند خودش را به گوگل اثبات کند و از سند باکس گوگل خارج شود، انجام تولید محتوای منظم بسیار مفید است.

گوگل سایت های تازه تأسیس را در محیطی به نام سند باکس نگه می‌دارد تا ببیند این سایت چقدر بر اصول و قواعد سئو پایبند بوده و رفتاری خارج از قوانین عادی برای گرفتن رتبه انجام نمی‌دهد.


۳) آنالیز و کنترل محتوا از نظر سئو

دو افزونه پرکاربرد جهت سئو محتوا سایت های وردپرسی عبارتند از:

  1. افزونه یواست سئو Yoast Seo
  2. افزونه رنک مث Rank Math

به عنوان مثال در افزونه یواست سئو، که معمولا پایین ویرایشگر هر صفحه از سایت وردپرسی قرار داشته، امکانات و قابلیت‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند در بهبود سئوی محتوای آن صفحه از سایت، کمک شایانی کند.

در قسمتی از این افزونه، شما کلمه کلیدی اصلی محتوای صفحه خود را وارد می کنید.

در قسمت بعدی می‌توانید عنوان و توضیحات متا را برای صفحه مد نظر خود بنویسید.

توضیحات متا، بعد از تگ عنوان، در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند که اهمیت جدی در سئوی محتوای شما دارند.

در لیست بعدی شما می‌توانید آنالیزی از سئو محتوای خود را مشاهده کنید و تمامی چراغ‌های نارنجی و قرمز را به چراغ سبز تبدیل کنید. (البته که نیاز نیست تمامی چراغ‌ها سبز شوند چرا که این افزونه، یک ربات است و فقط به آنالیز بهتر، کمک می‌کند)



۴) عدم داشتن محتوای تکراری

داپلیکیت کانتنت یا محتوای تکراری داخل سایت، نمره منفی برای سئو سایت محسوب می‌گردد و تا آنجا که ممکن است محتوای تکراری نباید درون سایت منتشر گردد.

۵) استفاده از urlهای صحیح و بهینه

استفاده از urlها یا همان آدرس صفحات، به صورت درست می‌تواند در بحث سئو تکنیکال سایت ارزش بالایی داشته باشد. سعی کنید از کلمات بی ربط در URL استفاده نکنید و بیشتر حالت توصیفی برای این بخش در نظر بگیرید.

استفاده از urlهای خیلی طولانی توصیه نمی‌شود و همچنین پیشنهاد می‌گردد تا یو آر ال ها را حتما به زبان انگلیسی بنویسید.

۶) استفاده از تگ‌های عنوان (H)

استفاده از تگ‌های عنوان h به درستی، اهمیت زیادی دارد، h مشخص کننده ارزش کلمات است و از شماره ۱ تا ۶ وجود دارد، با ارزش ترین تگ شماره یک است که در هر صفحه از وب‌سایت تنها یک بار باید استفاده شود.

برای عناوین داخلی صفحه سایت که ارزش بیشتری دارند، تگ h2 مناسب تر بوده و برای سایت زیر عنوان‌ها هم می‌توان از تگ h3 و … نیز بهره برد.

برای مطالعه بیشتر در زمینه سئو محتوا، به مقاله‌ی روش‌های سئو محتوا مراجعه نمایید.

 
Off page seo یا سئو خارجی

سئو خارجی برخلاف سئو داخلی که بر روی طراحی و عملکرد درون وب‌سایت فعالیت داشت، شامل اقدامات و تغییراتی است که در خارج از وب‌سایت باید انجام شود و به طور عمده بر روی لینک سازی و لینک گرفتن از وب‌سایت‌های معتبر فعالیت می‌کند.

 در اینجا به چند اقدام مهم در بهبود سئو off page می‌پردازیم:

  • ایجاد شبکه بک لینک سازی قوی
  • کامنت گذاشتن در وبلاگ های مرتبط
  • فعالیت در انجمن های گفت و گویی و سایت های پرسش و پاسخ
  • خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه اجتماعی

در مورد سئو خارجی و ایجاد شبکه بک، در مقالاتی بحث‌های مفصل تری داشته‌ایم که برای مطالعه‌ی آن می‌توانید به صفحات سئو خارجی مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در ابتدا با عبارت سئو آشنا خواهیم شد. کلمه SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.

سئو یا seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجوگر است.

پروسه سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت شما از طریق نتایج جستجوی موتور های جستجوگر بصورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد.

چگونه سایت خود را سئو کنیم همه موتور های جستجوگر محبوب مثل گوگل ، یاهو ، بینگ در مرحله اول نتایج خود را بصورت کاملا رایگان نمایش می دهند. هر چند نتایج پولی هم دارند که با دریافت هزینه از صاحبان سایت ها ، سایت آنها را در صدر نتایج نشان می دهند اما منظور ما از سئو صرف هزینه و تبلیغات کردن نیست. منظور ما اینجا دریافت بهترین رتبه برای سایت شما از طریق نتایج رایگان گوگل است. یعنی افزایش فروش شما بدون صرف هزینه!

درکل سئو فرایندی است که صفحات وب‌سایت را نسبت که کلمات کلیدی که برای مقالات انتخاب می‌کنید در گوگل به لینک‌های اول سوق می‌دهد و باعث می‌شود از گوگل ورودی بگیرید و در آخر درآمد کسب کنید. حالا باید به بعد از سئو چه‌کار کنیم بپردازیم.

سئو چیست؟

حال نمایش در نتایج گوگل که کاملا رایگان است و اگر همین الان کلمه دانلود را در گوگل سرچ کنید هزاران نتیجه برای شما نمایش داده می‌سشود. اما واقعا بازدید کننده روی کدام نتیجه کلیک می کند؟ خب مسلما خود شما هم روی چند نتیجه اول گوگل کلیک می کنید! پس مسئله مهم اینست که سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود یا خیر!

ضمنا توجه داشته باشید هیچ سئو کار یا شخص متخصصی نمی تواند به شما قول دهد شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد. دلیل این حرف کاملا واضح است! گوگل دوست یا فامیل هیچکس نیست. فاکتور های بسیاری برای قرار گیری سایت شما در صدر نتایج گوگل وجود دارند که با صرف زمان و وقت باید این فاکتور ها را برای سایتتان فراهم کنید.

عبارت‌های پرکاربرد در SEO

در ادامه شما را با عبارت‌های مختلف آشنا خواهیم کرد تا اگر زمانی با آن‌ها روبرو شدید، بتوانید به خوبی آن را درک کنید.

SEM: Search Engine Marketing

عبارت بعدی که با آن آشنا خواهیم شد SEM است، که مخفف شده Search Engine Marketing است. عبارت SEM با SEO تفاوت زیادی دارد. SEM در واقع به معنی انجام کارهایی است که ما بتوانیم در موتورهای جستجوگر بازاریابی کنیم. در کل ما با استفاده از روش SEO سعی می‌کنیم تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای سایت خود را در نتایج بهتر موتورهای جستجو نمایش دهیم. اما در روش SEM ما با پرداخت هزینه سایت را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنیم.

SMO: Social Media Optimization

عبارت دیگری که اخیرا مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد SMO است. این عبارت مخفف Social Media Optimization است. منظور از SMO بهینه‌سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. مثل اینستاگرام، یوتیوب و توییتر و…. . برای مثال این روزها کاربران بسیار زیادی وب‌سایت خود را رها کرده‌اند و فقط روی پیج اینستاگرام خود فعالیت می‌کنند؛ که این کار یک اشتباه بزرگ است. دلیل این موضوع را در مقاله “اینستاگرام یا وب‌سایت؟” به شما توضیح داده‌ایم.

SMM: Social Media Marketing

عبارت بعدی SMM یا همان Social Media Marketing است. این روش هم مثل روش قبل است. در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. ولی در روش SMM با پرداخت هزینه این کار را انجام می‌دهیم. دقیقا مثل SEO و SEM.

HEO: Human Enjoyment Optimization

اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسب‌وکار شما می‌گذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسب‌وکار شما نابود خواهد شد.

PPC: Pay Per Click

مورد بعدی که ممکن است شما با آن برخورد کنید. PPC یا همان Pay Per Click است. این عبارت معمولا در تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال یک کاربر بنر تبلیغاتی شما را در یک سایت مشاهده می‌کند و با کلیک برروی آن وارد سایت شما می‌شود. شما در این روش بابت هرکلیک کاربر روی تبلیغات، باید یک هزینه‌ای را پرداخت کنید.

ترافیک

کلمه بعدی که ممکن است تاکنون نیز شنیده باشید، ترافیک است. ترافیک به معنای میزان ورودی کاربران به سایت شما است. در واقع هرفردی که وارد سایت شما می‌شود یک بازدیدکننده محسوب می‌شود. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وب‌سایت می‌گویند.

ربات جستجو

ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است به‌جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن‌ها یک معنی را می‌دهند. این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس (Index) می‌کنند. منظور از ایندکس، ثبت محتوای سایت در موتورهای جستجوگر می‌باشد. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روبات‌ها در جلسات بعد به آن می‌پردازیم.

روش‌های مختلف SEO چیست

در دنیای وب ما سه نوع سئوکار داریم که در ادامه مطالب شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

صورت کلی به دو بخش داخلی و خارجی تبدیل می‌شود و این دو بخش را به 3 صورت می‌توان پیاده‌سازی کرد که به آن‌ها یئو سفید، خاکستری و سیاه گفته می‌شود. مشخص است که سئو سفید برای سایت شما مناسب‌تر است و درکل زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن به طول می‌انجامد. سئو خاکستری فرایندی مابین سئو سیاه‌وسفید است که صرفاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا بعد از سئو گوگل متوجه شود که شما قوانین را دور زده‌اید.

سئو درونی یا داخلی چیست

 مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند.

سئو برون صفحه یا خارجی چیست

به مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت انجام می‌شود، سئو بیرونی یا خارجی گفته می‌شود سئو خارجی سبب می‌شود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. مثلاً از سایت‌های خبری به سایت خود لینک سازی کنید و یا حتی با تبلیغات کاری کنید مخاطب شمار را سرچ کند یا موضوع مدنظرش را با اسم دامنه شما جست‌وجو کند. این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد.

سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat SEO

سئوکار کلاه سیاه (Black Hat SEO) فردی است که معمولا از روش‌های غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آن‌ها را تایید نمی‌کنند. سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند و ورودی بسیار زیادی از آن‌ها دریافت کنند. اما این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل پنالتی شود. زمانی که سایت شما پنالتی می‌شود، دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود یا در صفحات آخر نمایش داده می‌شود. در جلسات بعد، درمورد نحوه فعالیت سئوکارهای کلاه سیاه به شما توضیح خواهیم داد. متاسفانه در ایران درصد بالایی از سئوکارها کلاه سیاه هستند.

یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکت‌ها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام می‌دهند که گوگل بعد از شناسایی این سایت‌ها آن‌ها را پنالتی می‌کند و به‌کل از نتایج خود خواهد کرد. اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پول‌سازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید. یکی از مخرب‌ترین تکنیک‌هایی که در این فرایند استفاده می‌شود بک لینک دادن بسیار زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است.

سئوکار کلاه سفید یا White Hat SEO

سئوکار کلاه سفید (White Hat SEO) با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روش‌های ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش می‌دهند. با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج اول گوگل باقی می‌ماند. حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روش‌های درست سایت خود را سئو کرده‌اید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمی‌کند. در پایان این دوره آموزشی، شما تبدیل به یک سئوکار کلاه سفید می‌شوید.

سئو سفید یا کلاه‌سفید به فرایند قانونی گفته می‌شود که شما انجام می‌دهید تا سایت شما نسبت به کلمات کلیدی در رتبه‌های بهتری از گوگل قرار گیرد و این فرایند همیشه پایدارتر است و مشکلاتی که در سئو کلاه‌سیاه برای شما پیش می‌آورد را نخواهد داشت. 

سئوکار کلاه خاکستری یا Grey Hat SEO

نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری (Grey Hat SEO) می‌گویند. در واقع سئوکار کلاه خاکستری تلفیقی از سئوکار کلاه سفید و سئوکار کلاه سیاه است. این نوع سئوکارها تمایل دارند کلاه سفید باشند و کاملا منطقی یک سایت را سئو کنند. ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده می‌کنند. تلفیقی از این دو نوع می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

فرض کنید یک فروشگاه لباس دارید. فروشگاه‌ِتان را برای جذب مشتری آن را تزیین می کنید و حسابی به ظاهر فروشگاه‌تان می‌رسید. دکوراسیون داخلی و ویترین فروشگاه خودتان را به‌گونه‌ای می‌چینید که هرکسی که از کنار فروشگاه شما رد می‌شود را مجذوب کنه. اما فرض کنید باوجود تمام این ویژگی‌ها، فروشگاه‌ِتان در یک کوچه بدون رفت آمد است و هیچ‌کسی هم از اونجا رد نمی‌شود تا فروشگاه شما را ببیند و با این اوضاع همه زحماتتون بی‌نتیجه می‌شود. حالا همین موضوع را برای یک وب‌سایت فروشگاهی در نظر بگیرید؛ اگر وب‌سایتی باوجود طراحی زیبا، ورودی نداشته باشد، چه‌کاری باید انجام داد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه سایت را سئو کنیم.

چگونه سایت خود را سئو کنیم پاسخ یک کلمه است! سئو . این راه‌حل شما برای دیده شدن شما در اینترنت است.

 

سئو چیست؟

به مجموعه کار هایی که بر روی سایت انجام می دهیم تا هنگام جستجوی کاربران در گوگل در رتبه‌های بالاتر قرار بگیریم و از این راه بازدید سایت‌ِمان را افزایش بدیم، سئو می‌گوییم.

به‌طور مثال اگر شما یک وب‌سایت با سئو خوب درزمینهٔ فروش پوشاک راه‌اندازی کردید و در سایت یک مقاله‌ای با عنوان ست کردن مانتو با شلوار را داشته باشید، زمانی که مخاطبی با عبارت “چگونه مانتو را با شلوار ست کنم” در گوگل جستجو کند، سایت شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج اول گوگل را دارد.

 

مراحل انجام سئو سایت

خب تا اینجا گفتیم سئو چیست و کم‌کم بریم سراغ اینکه یاد بگیریم چطور سایت‌مان را سئو کنیم. ما یک دوره آموزشی کامل و رایگان هم درباره سئو داریم که می توانید آنجا موارد زیر را به‌صورت کامل یاد بگیرید. برای ورود به دوره بر روی لینک آموزش سئو کلیک کنید.

بطور کلی سئو به دو قسمت تقسیم می‌شود : سئو داخلی و سئو خارجی . در ادامه بهتون میگیم که هر کدوم چی هستند.

 

سئو داخلی

سئو داخلی (SEO On Page)، به طور خلاصه بهینه سازی داخل سایت برای رتبه گرفتن سایت. فاکتورهایی که در سئو داخلی باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • ظاهر سایت
  • تجربه کاربری آسان
  • محتوا باکیفیت و سئو شده
  • عنوان نویسی جذاب
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • سرعت سایت
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • و ….

 

1. بررسی وضعیت ظاهری و تجربه کاربری سایت

ظاهر سایت شما، درس مثل لباس های شما، نشان دهنده شخصیت شماست. هر چقدر که بتوانید ظاهر سایت جذاب تری داشته باشید، ماندگاری کاربر بیشتر می شود و همین نکته باعث افزایش رتبه در نتایج موتور جستجوگر می‌شود. بنابراین برای ظاهر سایت‌تان وقت بذارید.

وضعیت ظاهری مناسب :

حتماً شنیدین که “مردم عقلشون تو چشم‌ِشونه” این موضوع در سایت هم صدق می کند. کاربرانی که به سایت شما بازدید می‌کنند، اگر با نگاه اول از ظاهر سایت شما خوششون بیاد، یک اعتبار به شما می‌دهند و درصورتی‌که ظاهر سایت شما جالب نبود، به‌احتمال زیاد سایت را ترک خواهند کرد. پس به طراحی ظاهر سایت، اهمیت بدهید. پیشنهاد می‌کنم اگر دانش‌تان درزمینهٔ استفاده از رنگ‌ها در طراحی کم است حتماً از یک طراح حرفه‌ای استفاده کنید که سایت‌تان ظاهر بهتری داشته باشه.

 

تجربه کاربری :

در ابتدا می‌خواهیم تجربه کاربری را با یک مثال بهتون توضیح بدیم؛ فرض کنید وارد فروشگاه کفش می‌شوید. معمولاً کفش‌های مردانه، زنانه و بچگانه هرکدام در قسمتی هستند اما می‌بینید که هر دو در یک قسمت هستند و سرگردان می‌شوید؛ سپس وقتی‌که کفشی را انتخاب کردید و می‌خواهید در آینه نگاه کنید، اما می‌بیند که آینه‌ای نیست و بازهم سرگردان می‌شوید. سپس می روید هزینه کفش را پرداخت کنید اما صندوق‌داری شما نمی‌بینید و متوجه می‌شوید صندوق‌دار در ته فروشگاه است. شما قطعاً دیگر تمایلی به خرید از آن فروشگاه را نخواهید داشت. همین موضوع در سایت‌ها هم صدق می‌کند. باید صفحه سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنید که کاربر دسترسی راحتی به تمام امکانات و دسته‌بندی محصولات داشته باشد.

تجربه کاربری مناسب می تونه در رضایت کاربران‌تان تأثیر بسیار زیادی داشته باشه و از این طریق می‌توانید مشتری‌های بیشتری هم برای خودتون پیدا کنید. سعی کنید چشم خود را در طراحی سایت ریزبین‌تر و به جزئیات بیشتر دقت کنید. برای اینکه بهتر متوجه شوید ، پیشنهاد می‌کنیم به طراحی سایت‌های معروف و معتبر دقت کنید.

 

2. تحقیق کلمه کلیدی

مخاطبان شما برای رسیدن به نیاز خود با کلمات خاصی در گوگل سرچ می کنند. کاری که شما باید انجام بدید این است که این کلمات رو تشخیص بدید و بر اساس آن‌ها محتوا سئو شده تولید کنید تا بتوانید بیشترین مشتری را برای خودتان جذب کنید. برای توضیح کامل تر موضوع می تونید آموزش پیدا کردن کلمه کلیدی رو مشاهده کنید.

 

3. تولید محتوا ارزشمند

از آن جایی که گوگل به رضایت کاربر اهمیت می‌دهد، بنابراین باید به نیاز کاربر توجه کنید و مطالبی را بنویسید که موجب رضایت و رفع نیاز او شود. سعی کنید محتوای خوبی که تولید می‌کنید خیلی کوتاه نباشد؛ توجه داشته باشید که تنها طول محتوا مهم نیست. بلکه محتوای خوب باید مفید و کاربردی باشد. در این صورت مخاطب تا انتهای مطلب شما را دنبال می‌کند. این سیگنال خوبی به گوگل می‌دهد و شما را در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تولید محتوا، نکات و سئو کردن آن، می‌توانید مقاله نکات مهم در تولید محتوا را مطالعه کنید یا جلسات 12 تا 14 آموزش سئو را مشاهده کنید.

 

4. بهبود سرعت سایت

فرض کنید وارد سایتی می‌شوید که با سرعت بسیار پایینی باز می‌شود. واکنش شما به این سایت چیست؟

قطعاً کلید برگشت را می‌زنید و از سایت خارج می‌شوید. بنابراین سرعت سایت موضوع بسیار بااهمیتی است. برای بحث سرعت چند نکته در زیر اشاره کردم که براتون مفید است :

 

1-4 استفاده از افزونه کش

خوشبختانه در وردپرس افزونه‌های کاربردی زیادی موجود است. یکی از بهترین افزونه برای افزایش سرعت سایت، افزونه راکت است .

 

4-2 استفاده از قالب بهینه

برای وردپرس قالب‌های بسیار زیادی در سراسر جهان وجود داره. حتماً از قالبی استفاده کنید که کد نویسی استانداری داشته باشد. اگر سایت‌تان فروشگاهی است قالب وودمارت گزینه مناسبی است و برای سایت‌های شرکتی و آموزشی قالب زفایر انتخاب خوبی است.

 

4-3 بهینه‌سازی تصاویر سایت

امروزه با رشد زیاد شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، مخاطبان حوصله کمتری نسبت گذشته برای مطالعه متن دارند؛ برای همین شما باید از عکس‌های جذاب و باکیفیت در صفحات سایت خود استفاده کنید. از طرف دیگر عکس‌های باکیفیت حجم زیادی از سایت را می‌گیرند و باعث کندی سرعت سایت می‌شوند؛ برای همین حتماً قبل از این‌که عکس را در سایت آپلود کنید، عکس‌ها را از طریق ابزارها، بهینه کنید. یکی از بهترین سایت‌هایی که حجم عکس‌ها را کم می‌کند، سایت compressjpeg  است.

من چندین عکس‌ها را بدون بهینه‌سازی در سایت آپلود کردم، آیا راه‌حلی برای من هم است؟

پاسخ مثبت است. برای این منظور شما باید از افزونه‌های کاهش حجم عکس مثل افزونه اسماش، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که اگر از عکس هایی با فرمت PNG,JPG استفاده می‌کنید، آن ها را به فرمت WEBP یا SVG تبدیل کنید؛ این کار باعث حجم و درنتیجه باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود.

 

 4-4 نصب افزونه AMP برای سایت‌های خبری و مجله‌ای

در تاریخ 21 آوریل 2015 با افزایش کاربران موبایل گوگل amp را معرفی کرد. این تکنولوژی باعث میشه صفحات موبایل با سرعت بسیار بالاتری لود بشن و برای کاربر بسیار مفید است.

 

4-5 استفاده از حداقل افزونه در وردپرس

در نصب افزونه وسواس به خرج بدید. نصب زیاد افزونه هم خود باعث کندی سایت می‌شود. سعی کنید قبل از نصب افزونه به‌خوبی بررسی کنید که آیا واقعاً به این افزونه نیاز دارید و آیا این افزونه نیاز شما را برطرف می‌کند؟

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئوی سایت فروشگاهی فرآیند بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین برای بهبود رتبه آن در نتایج گوگل و افزایش بازدید سایت است که در نهایت فروش و درآمد کسب و کار را افزایش می دهد. اموزش سئوسایت فروشگاهی سئو سایت هر فروشگاهی با سئوی سایر انواع سایت ها از نظر دسته بندی، برچسب های محصول و نیازهای کاربر بسیار متفاوت است.

رقابت میان فروشگاه ها در نتایج گوگل برای بدست آوردن رتبه های ۱ تا۵ بسیار سخت است و به همین دلیل سرمایه گذاری کردن برای سئو سایت فروشگاهتان الزامی است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک می تواند ماه ها تلاش شما را هدر دهد و بر عملکرد فروشگاه اینترنتی و فروش وب سایت شما تأثیر بگذارد.

طبق آمارهایی که وجود دارد کل فروش تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۷ به ۸ تریلیون دلار رسید و این موضوع نشان میدهد  کسب و کار خرده فروشی شما فرصت زیادی برای رشد دارد. به ده ها میلیون فروشگاه خرده فروشی آنلاین وجود دارد که این موضوع به معنای رقابت شدید  بین فروشگاه ها میباشد..سئو می تواند به وب سایت تجارت الکترونیک شما کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و بازدیدکنندگان و تبدیل آن ها به مشتری دائمی را افزایش دهید.

برخی از بهترین روش‌های سئوی تجارت الکترونیکی که می‌توانید انجام دهید شامل بهینه‌سازی صفحه محصول، استفاده از کلمات کلیدی طولانی، داشتن ساختار URL ساده و پیاده‌سازی استراتژی ایجاد لینک است. ۸۲ درصد از بازاریابان می گویند سئو تأثیر مثبتی بر عملکرد بازاریابی آنها دارد.

سئو سایت فروشگاه چه تفاوتی با سئو سایت های دیگر دارد؟

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وب سایت ها این است که در سایت فروشگاهی هدف شما جلب رضایت وب سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از آنها دارای ویژگی های مشابه هستند. وجود محصولات مشابه با رتبه های بالا در دسته بندی های مختلف، گوگل را شبیه به دو محصول می کند و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرآیند نمایه سازی سایت گوگل با چالش هایی روبرو هستند.

از سوی دیگر، تعداد بالای صفحات در وب سایت های فروشگاهی توجه به مسائل فنی سئو را جلب می کند. کاربران وب سایت های فروشگاهی برای خرید مجبور به بررسی و مشاهده بسیاری از محصولات و بازدید از صفحات زیادی هستند، بنابراین افزایش سرعت سایت در این سایت ها بسیار مهم است.

بهبود سرعت وب سایت یکی از جنبه های سئو فنی است. یکی دیگر از اهداف سئو فنی برای وب سایت های فروشگاهی، مدیریت و بهینه سازی بودجه خزیدن به دلیل تعداد زیاد محصولات است. بنابراین سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر سایت ها بسیار متفاوت تر و سخت تر میباشد و نیازمند زمان بیشتری است .

سئو سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

  • یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه شده  با محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری کسب می کند و باعث افزایش دید فروشگاه شما و افزایش ترافیک می شود.
  • به عبارت دیگر، سئو برای تجارت الکترونیکی بر بهینه سازی سایت شما تمرکز می کند و به دست آوردن سرنخ و تبدیل بازدکنندگان به مشتری آسان تر می شود.
  • با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های محتوا محور، بهینه سازی فروشگاه آنلاین شما چیزی بیش از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک است. شما باید بدانید که موتورهای جستجوگوگل به چه شکل کار می کنند و برایشان چه چیزی مهم است و از طریق آن سایت شمارا تشویق میکنند.
  • این بدان معناست که دانش کاری سئو برای بهینه سازی سایت فروشگاهی مهم است و همچنین  در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل ، تجزیه و تحلیل قصد خریدار و اجرای استراتژیک آن اهمیت دارد.


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آموزش سئو سایت فروشگاهی

اموزش سئوسایت فروشگاهی در ادامه همه اقداماتی که برای سئوی سایت فروشگاهی باید انجام دهید را آموزش خواهیم کرد.مراحل انجام سئوی سایت فروشگاهی به شرح زیر است:

۱- تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی

اصولا بهینه‌سازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با فرایند تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. در ابتدای مسیر طراحی استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی لازم است از اینکه مشتریان هدف شما چه کلماتی را در گوگل جستجو می‌کنند و از چه کلیدواژه‌هایی برای جستجوی محصولات شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند آگاه شوید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان و اولویت‌بندی آن‌ها از جنبه‌های مختلف را تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند.

تحقیق کلمات کلیدی در واقع پیداکردن کلماتی است که کاربران شما در موتورهای جستجو وارد می‌کنند.

کلمات کلیدی بدست آمده از فرایند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سوخت مورد نیاز موشک سئو در طراحی استراتژی سئو سایت فروشگاهی و صعود در گوگل خواهد بود. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی ساختار اطلاعاتی مناسب سایت فروشگاهی دارد. در ادامه درباره ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی بیشتر توضیح خواهیم داد. به طور خلاصه تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌گوید:

  • مشتریان و کاربران سایت شما از چه کلماتی در گوگل استفاده می‌کنند؟
  • تعداد جستجوی کلمات در گوگل چقدر است؟
  • میزان رقابت و دشواری کسب رتبه در کلمات مختلف چگونه است؟
  • چه کلماتی برای کسب‌وکار شما درآمدزایی بیشتری دارد؟

مبحث تحقیق کلمات کلیدی یک مبحث بسیار گسترده و مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و آشنایی با ابزارهای مختلف بهتر است مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی نوشته شده توسط گروه نردبان را مطالعه کنید. مطالعه این راهنما صفر تا صد فرایند تحقیق کلمات کلیدی را به شما خواهد آموخت و به کمک آن خواهید توانست یک لیست از کلمات کلیدی مهم ایجاد کنید.

انجام تحقیق کلمات کلیدی به کمک KWFinder

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. بهترین ابزارهای کارآمد تحقیق کلمات کلیدی عمدتا تجاری هستند و با پرداخت هزینه دلاری قابل خرید هستند. از بهترین این ابزارها KWfinder، ahref و Semrush را می‌توان نام برد. لایسنس kwfinder را می‌توان با پرداخت هزینه ریالی از سایت‌های ایرانی خرید و استفاده کرد.

مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.نتایج ابزار KWfinder برای کلمه کلیدی مورد نظر «قهوه ساز»، با بررسی اطلاعات موجود در این ابزار شما درک کاملی نسبت به تعداد جستجو، دشواری این کلمه و وضعیت رقبا پیدا خواهید کرد.

کسب اطلاعات در مورد کلیدواژه‌هایی که رقبایتان برای آن کلمات رتبه کسب کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید برای تولید محتوا و بهینه سازی صفحات پیدا کنید.

ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

قطعا در هنگام جستجو در گوگل متوجه شده‌اید که گوگل به محض اینکه شما شروع به تایپ کردن کلمات کنید به صورت خودکار پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد. از آنجایی که این پیشنهادات بر اساس رفتار واقعی کاربران است می‌تواند منبع الهام خوبی برای انتخاب کلمه‌های کلیدی مناسب باشد. شما می‌توانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید.

ادات گوگل برای کلمه «قهوه» را می‌بینیم. این پیشنهادت می‌تواند الهام بخش ما برای انتخاب سایر موضوعات در فرایند تولید محتوا و بازاریابی محتوی باشد.

جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کامل‌کردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده‌ شده‌اند.

افزونه Keyword Surfer:

Keyword Surfer یک ابزار دوست‌داشتنی برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلیدواژه‌های مشابه را در همان صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد. تنها کاری که شما باید بکنید نصب افزونه گوگل کروم Keyword Surfer است. بدین ترتیب با جستجوی کلمات جدید در گوگل این افزونه کلمات مشابه را به همراه اطلاعات آماری کلمه نمایش خواهد داد.

نمایش کلیدواژه‌های مرتبط با کلیدواژه قهوه ساز در پنجره Keyword Surfer در گوگل کروم

استراتژی کلمه کلیدی

اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاهی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید.

فرض کنیم سایت فروشگاهی شما درباه قهوه است و پس از تحقیق کلمات کلیدی این کلمات را در لیست خود دارید:

  • قهوه خرد کن
  • لاته یا کاپوچینو
  • قهوه ساز تک فنجان
  • قهوه عربیکا
  • طرز تهیه قهوه دم سرد
  • قهوه خرد کن دستی مولینکس

اگر قصد دارید یک سایت فروشگاهی با بلاگ داشته باشید، باید بدانید کدام کلیدواژه را در پست‌های بلاگ هدف قرار دهید و برای کدام کلمات کلیدی دسته بندی بسازید و کدام کلمات مربوط به محصولات هستند.

برای برخی کلیدواژه‌ها، تصمیم گیری راحت است. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمی‌سازد، چون این کار فایده‌ای ندارد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، می‌خواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند.

اما در مورد کلیدواژه «قهوه خردکن دستی مولینکس» باید چکار کرد؟ آیا باید این را با نوشتن یک پست در بلاگ هدف قرار داد؟ یا باید صفحه‌ای ساخت که در آن تمام محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می‌رسد؟

از آنجا که هدف‌نهایی شما احتمالا فروش بیشتر قهوه خرد کن مولینکس است، غریزه شما می‌گوید که باید یک مطلب در وبلاگ با دسته بندی «قهوه خرد کن مولینکس» ساخت که در آن تمام محصولات مرتبط به فروش برسد. اما این یک راهبرد نادرست است، زیرا آنچه که کاربران به دنبالش هستند، چنین چیزی نیست. به عبارت دیگر، نیت و هدف آن‌ها از جستجوی این کلیدواژه خرید این محصول است.بطور کلی نیت کاربران از ورود کلمات مختلف در موتورهای جستجو بصورت بالا دسته بندی می‌شود.

شاید بپرسید از کجا باید فهمید؟ اگر نگاهی به صفحه نتایج گوگل بیاندازیم، خواهیم دید که سایت‌های برتر برای این کلیدواژه، همگی سایت‌های فروشگاهی هستند که در آن‌ها محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می رسد.

نکات استراتژی کلیدواژه در سئو فروشگاهی:

  • کلمات کلیدی مشابه و مرتبط را در یک صفحه قرار دهید: مثلا نیاز نیست برای کلمات قهوه خورد کن مولینکس یا گرایندر قهوه مولینکس دو دسته بندی جدا بسازید.
  • از هدف‌گذاری تعداد زیادی کلمه برای یک صفحه پرهیز کنید. در اغلب موارد حداکثر دو کلمه را می‌توان در یک صفحه هدف گرفت.
  • صفحات مرتبط را در یک زیر دسته قرار دهید: مثلا صفحات «تلویزیون led 40 اینچ سامسونگ»، «تلویزیون led 42 اینچ سامسونگ»، «تلویزیون led 46 اینچ سامسونگ» همگی می‌توانند زیر دسته های یک دسته با عنوان تلویزیون سامسونگ باشند.
  • صفحات با دشواری کلیدواژه بالا بایستی در صفحات اصلی و قدرتمند سایت نظیر خانه و دسته‌بندی‌های اصلی به کار برده‌ شوند. به عنوان مثال کلیدواژه «تلویزیون» دشواری بالایی دارد. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر، این کلمه در صفحه اصلی سایت هدف گذاری شود. کلیدواژه «تلویزیون سامسونگ» اهمیت کمتری دارد و باید آن را در زیر دسته تلویزیون قرار داد.
 
 

2- ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی

ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی می‌تواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد.

در صورتی که قصد طراحی سایت فروشگاهی از صفر را دارید و یا سایت فروشگاهی شما پیش از این طراحی شده است باید نکات زیر را برای موفقیت سئوی سایت فروشگاهی در نظر داشته باشید:

  • فرایند تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید.
  • استراتژی کلمات کلیدی را به دقت پیاده کنید.
  • یک ساختار اطلاعاتی مناسب و قابل فهم برای سایت فروشگاهی خود ایجاد کنید.
  • به بهینه سازی تصاویر استفاده شده در سایت توجه کنید.

ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی چگونه است؟

طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. این راهکار باعت بهبود تجربه کاربری خواهد شد. این راهکار از نقطه نظر سئو نیز بررسی صفحات شما توسط موتورهای جستجو را ساده‌تر خواهد کرد که امری مهم در کسب رتبه است. با فاصله گرفتن محصولات از صفحه اصلی سایت که اصولا مهمترین و معتبرترین صفحه در سایت‌های فروشگاهی است، شانس بررسی صفحات و ایندکس شدن توسط گوگل کاهش خواهد یافت.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

از مشکلات این ساختار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پیچیدگی ساختار سایت، درک ارتباط و منطق بین صفحات را برای موتورهای جستجو دشوار می‌کند.
  • این ساختار مقیاس پذیر نیست و احتمالا با اضافه شدن دسته بندی جدید برای محصولات ساختار نیز تغییر خواهد کرد.
  • این ساختار عمق زیادی دارد و صفحات در قسمت راست – پایین تصویر با بیش از ۳ کلیک قابل دسترسی هستند.

ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است.

نکته مهم:
تغییر ناگهانی ساختار سایت تاثیر شدیدی روی سئو سایت خواهد داشت و بهتر است این عملیات با احتیاط صورت پذیرد. اگر ساختار سایت شما ایده‌آل نیست برای اصلاح ساختار از جا‌به‌جا کردن و تغییر آدرس صفحات پیش از بررسی همه جوانب یا دریافت مشاوره از یک مشاور سئو حرفه‌ای کمک بگیرید. بهتر است قبل از تغییر ساختار از پیاده سازی درست ریدایرکت‌ها و پیش نیازهای فنی اطمینان حاصل کنید. ما در گروه نردبان می‌توانیم به شما در اصلاح ساختار سایتتان و سایر خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک کنیم.

تا اینجای کار کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاهی خود را بدست آورده‌اید و ساختار اطلاعاتی مناسب بدست آمده است. در بخش بعدی برخی نکات ضروری و مهم سئو محتوایی در سایت‌های فروش آنلاین ارائه شده است.

۳- محتوای بدنه

در اغلب سایت‌های فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد. محتوای بدنه به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و موضوع صفحه خواهد داد و اینکه این یک صفحه خاص و یکتاست و باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. بدون استفاده از محتوای بدنه فهمیدن ارتباط صفحه با کلیدواژه برای گوگل دشوار خواهد شد.

در زیر یک مثال از محصولات قرار گرفته در قسمت پرینترهای سایت دیجی کالا نشان داده شده‌ است:نمایش محل قرار گرفتن محتوای بدنه در دسته محصولات پرینتر در سایت دیجی کالا

دیجی کالا عمدا محل قرارگیری محتوای بدنه را در انتهای صفحه قرار داده است. آن‌ها نمی‌خواستند محتوای بدنه، محصولات را به پایین صفحه هدایت کند. هدف آن‌ها دسترسی سریعتر کاربر به محصولات دسته پرینتر (تجربه کاربری بهتر) و انتخاب و خرید محصول بود. از طرف دیگر این انتخاب هدف دیگری هم دارد و آن فراهم کردن امکان درک بهتر از محتوای صفحه برای موتورهای جستجو است (سئوی بهتر).

به تمام صفحاتی که کسب رتبه در گوگل توسط آن صفحات برای شما مطلوب است محتوای بدنه اضافه کنید. معمولا مهمترین صفحات در سایت‌های فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحات زیر دسته بندی و مهم‌ترین محصولات سایت هستند. پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات می‌توانید به سایر محصولات و بخش‌های سایت نیز محتوا اضافه کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سفارش تولید محتوای وبسایت سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار با سئو نیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند.

محتوا و جستجو با یکدیگر گره خورده اند، به نحوی که اگر تمام تکنیک های سئو را رعایت کرده باشید، اما سایت شما دارای محتوای به در به خوری نباشد، شانس زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت. گوگل تنها به سایت هایی اهمیت می دهد که دارای محتوای ارزشمند باشند.

بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند. بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است.

روش های تولید محتوا

روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد همچنان که خود محتوا نیز از تنوع زیادی برخوردار است. برای اینکه با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید و مفهوم آن را بهتر درک کنید، در ادامه به ارائه چند مثال و روش برای تولید محتوا می پردازیم.

اینفوگرافیک: منظور از اینفوگرافیک، طرح های گرافیکی بلندیست که شامل آمارها، نمودارها، گراف ها و سایر اطلاعات می گردد. اینفوگرافیک می توانند بسیار مفید باشند، چرا که در صورت پسند کاربران می توانند به واسطه اشتراک گذاری های فراوان سال ها در اینترت بمانند و مورد استفاده قرار گیرند. طراحی یک اینفوگرافیک به خاطر اینکه به تحقیقات مختلف و نیروهای انسانی دارد می تواند کمی پر هزینه باشد. اما اشتراک گذاری آن و معرفی ان به کاربران در راستای بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به صرف زمان دارد.

وبلاگ: وبلاگ سایت یکی از مهمترین قسمت های تولید محتوا می تواند باشدو با استفاده نشر محتوای ارزشمند در بازه های زمانی مشخص، می توانید در زمینه بازاریابی محتوا گام بسیار بزرگی را بردارید. در صورتی که بخش تولید محتوا و افراد متخصص در این زمینه ندارید، جدا از هر حیطه کاری که دارید، می توانید از خدمات تخصصی رادزاد در زمینه تولید محتوا بهره بگیرید.

ویدئوها: با توجه به رشد روز افزون علاقه کاربران به دیدن محتوای ویدئویی، تهیه ویئو های آموزشی و معرفی محصولات از جمله گام های قوی در جذب کاربران است. ساخت محتوای ویدئویی می تواند کمی زمانبر و نیاز به انرژی بالایی نیز داشته باشد. ویدئوی خود را می توانید هم در سایت خود و هم در سایت های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات انتشار دهید. پرداخت پول به ازای نمایش های ویدئو که از سرویس های یوتیوب می باشد، تهیه کنندگان ویدئو را به این کار بسیار علاقه مند کرده و بالطبع کاربران را نیز به دیدن این ویدئو ها ترغیب کرده است.

مطالعات میدانی: به واسطه تحقیق و جستجو درباره یک موضوع خاص می توانید دست به یک مطالعه میدانی در این زمینه بزنید و نتیحه بررسی ها و مطالعات خود را در قالب یه گزارش به کاربران ارائه دهید. در انتها نیز می توانید از طریق نتیجه مورد نظر به ارائه یک سرویس یا محصول خود به کاربران بپردازید.

چرا بازاریابی محتوا را انتخاب کنیم؟

شاید مهمتر از درک و فهم بازاریابی محتوا، اطلاع از اهمیت آن در کسب و کار است. در این راستا به بررسی یک چرخه می پردازیم که در این مورد می تواند اتفاق بیفتد.

آگاهی: با استفاده از محتوا می توانیم کاربران نسبت به یک موضوع آگاه سازیم.

تحقیق: موقعی که کاربران احساس نیاز به اطلاعات می کنند دست به تحقیقات می زنند. به عنوان مثال یک خریدار اتوموبیل قبل از خرید به تحقیق درباره انواع اتومبیل و آگاهی از نوع متناسب با فعالیت خود می پردازد.

بررسی: در این مرحله کاربر مثال بالا به بررسی کمپانی ها و قیمت محصولات می پردازد.

خرید: در انتها کاربر به خرید کالای مورد نظر اقدام می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئو چیست؟

وظایف سئوکار مفهوم بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO عمری کمتر از دو دهه دارد و زمینه کاری کاملا جدید و تازه‌ای است. بااین‌حال در همین مدت کوتاه، این مفهوم چنان اهمیت و ارزشی پیداکرده است که تداوم و موفقیت بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به داشتن سایتی بهینه‌شده ازنظر سئو وابسته شده است.

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که برای بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود. هدف اصلی سئو، افزایش دیده شدن و جذب ترافیک ارگانیک به وب‌سایت از طریق بهینه‌سازی محتوا و ساختار سایت است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با نیازهای کاربران است. بازاریابی محتوایی نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند؛ زیرا محتوای خوب می‌تواند توجه کاربران و موتورهای جستجو را جلب کند و درنتیجه رتبه وب‌سایت را بهبود بخشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا و بهینه‌سازی عنوان‌ها و توضیحات متا، از دیگر تکنیک‌های سئو هستند که به افزایش رتبه وب‌سایت کمک می‌کند.

سئو به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: سئو داخلی و سئو خارجی. سئو داخلی به بهینه‌سازی عناصر داخلی وب‌سایت مانند محتوا، ساختار URL و تگ‌های HTML می‌پردازد. این در حالی است که سئو خارجی بر ایجاد لینک‌های خارجی و افزایش اعتبار وب‌سایت تمرکز دارد.

با تدوین و اجرای یک استراتژی سئوی مؤثر، می‌توان به بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل دست‌یافت و از این طریق، ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کرد. درنهایت می‌توان گفت که سئو یکی از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند به رشد و موفقیت کسب‌وکارها کمک کند.

متخصص سئو کیست؟

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل به سمت آنلاین شدن پیش رفته‌اند و رقابت شدیدی بین کسب‌وکارهای مختلف بر سر گرفتن جایگاه بهتر در موتورهای جستجو وجود دارد. به عبارتی کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو مانند گوگل می‌تواند باعث افزایش فروش خدمات، سرویس‌ها و محصولات هر سازمان و شرکت باشد.

کارشناس سئو (SEO Expert) یا متخصص سئو که در ایران به نام سئوکار هم شناخته می‌شود فردی است که با بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو (Search engine optimization) به بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو کمک می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، سئوکار فردی است که با روش‌های افزایش ترافیک از موتورهای جستجو مانند گوگل به‌خوبی آشنا باشد. بر اساس مطلب سایت seo.com، گرفتن جایگاه بهتر در موتورهای جستجو و رسیدن به نتیجه‌ 1 صفحه جستجو از وظایف کارشناس سئو است.

به دلیل اهمیت بالای این موضوع، اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها به استخدام کارشناس سئو نیاز دارند. به شکلی که این موقعیت شغلی بازار کار بسیار خوبی در ایران و خارج از کشور پیداکرده است. بسیاری از کارجویان با طرح این سوال که: «چگونه سئو کار شویم؟»، به دنبال ورود به بازار کار این حرفه هستند. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

تحصیلات موردنیاز برای شغل متخصص سئو

ازآنجایی‌که هنوز رشته دانشگاهی خاصی برای آموزش رسمی سئو وجود ندارد، شرکت‌ها ممکن است رویه‌های متفاوتی در مورد تحصیلات موردنیاز برای یک کارشناس سئو داشته باشند. در مورد اغلب شرکت‌ها نوع رشته تحصیلی اهمیتی ندارد و معمولا دارا بودن مدرک کارشناسی در هر رشته‌ای کفایت می‌کند.

از طرف دیگر، برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند بازاریابی، مدیریت بازرگانی، MBA، ارتباطات و رشته‌های علوم کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات را در اولویت بالاتری قرار می‌دهند. درهرصورت برای تمام شرکت‌ها، سابقه کاری و داشتن اطلاعات و دانش خوب در مورد سئو و روش‌های ارتقای رتبه سایت اهمیت زیادی دارند.

بازار کار کارشناس سئو چگونه است؟

در سال‌های اخیر به دلیل رشد و اهمیت روزافزون دنیای دیجیتال و بازاریابی محتوایی، شغل کارشناس سئو تقاضا و بازار کار بسیار خوبی پیداکرده است. در ادامه، به بررسی جزئیات بیشتر این بازار و فرصت‌های شغلی برای یک متخصص سئو می‌پردازیم.

۱. رشد تقاضا برای کارشناسان سئو

بر اساس اطلاعات سایت simplilearn در حال حاضر بیش از یک میلیارد وب‌سایت وجود دارد. هرکدام از این سایت‌ها به دنبال کسب جایگاه اول در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و یاهو هستند. سئو و محتوای سئو شده پادشاه بلامنازع در مسیر دستیابی به این جایگاه است. امروزه اغلب شرکت‌ها، حتی شرکت‌هایی که ساختار سنتی داشته‌اند، متوجه اهمیت و لزوم کسب جایگاه در موتورهای جستجو شده‌اند.

با توجه به افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و رقابت شدید بین کسب‌وکارها برای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل، تقاضا برای متخصص سئو به‌شدت افزایش‌یافته است. کسب‌وکارها به دنبال افرادی هستند که بتوانند استراتژی‌های سئو مؤثری را پیاده‌سازی کنند تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و به رتبه‌های بالاتری دست یابند.

۲. فرصت‌های شغلی متنوع

بازار کار سئو فرصت‌های شغلی متنوعی را ارائه می‌دهد. شرکت‌های بزرگ و کوچک و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ سئو کار استخدام می‌کنند. حتی شما می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر در این حوزه فعالیت کنید. شما می‌توانید با ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام سئو کار مبتدی، مسیر فعالیت خود را در این حوزه دنبال کنید.

خوب است بدانید که موقعیت شغلی سئوکار بخشی از واحد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی به شمار می‌رود و با توجه به نوع و اندازه شرکت و سازمان ممکن است یک یا چند سئوکار در یک کسب‌وکار وجود داشته باشند.

حتی در برخی از شرکت‌ها ممکن است تیم سئو شامل کارآموزان سئو، کارشناس سئو و مدیر سئو باشد؛ بنابراین چه سئوکار حرفه‌ای و باتجربه باشید چه تازه قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشید، با بررسی آگهی‌های شغلی در سایت جاب ویژن می‌توانید مسیر حرفه‌ای خود به‌عنوان یک متخصص سئو را شروع کنید.

اگر در بخش فرصت‌های شغلی وب‌سایت جاب ویژن به قسمت «سئو» مراجعه کنید، با حجم زیادی از آگهی‌های استخدام سئو کار مبتدی و حرفه‌ای مواجه می‌شوید. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود برای هریک از این آگهی‌های شغلی رزومه خود را ارسال کنید.

۳. نقش مهم سئو در بازاریابی دیجیتال

سئو یکی از اجزای اساسی دیجیتال مارکتینگ است و نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کند. با توجه به اینکه بیشتر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات و خدمات موردنیاز خود استفاده می‌کنند، داشتن یک متخصص سئو در تیم بازاریابی دیجیتال برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

۴. حقوق و درآمد

درآمد کارشناس سئو با توجه به تجربه، مهارت‌ها و محل کار متفاوت است. بااین‌حال، به‌طورکلی می‌توان گفت که درآمد این حوزه در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار رقابتی است. هم‌اکنون یک سئوکار حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند درآمد بسیار خوبی از این راه کسب کند.

یکی دیگر از مزایای موقعیت شغلی متخصص سئو این است که الزامی برای حضور فیزیکی شما در شرکت یا سازمان وجود ندارد. شما به‌منظور بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو تنها به یک سیستم کامپیوتری و دسترسی به اینترنت نیاز دارید.

به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها سختگیری زیادی برای حضور شما ندارند و امکان دورکاری یا کار به‌صورت پروژه‌ای در این حرفه وجود دارد. همچنین، در مورد زمان‌بندی و نحوه همکاری‌ شما با شرکت‌ها گزینه‌های زیادی وجود دارد.

۵. فرصت‌های پیشرفت

یکی از ویژگی‌های جذاب بازار کار سئو، فرصت‌های پیشرفت و ارتقای شغلی است. با توجه به تجربه و مهارت‌های کسب‌شده، شما می‌توانید به سمت‌های بالاتری مانند مدیر سئو، مدیر دیجیتال مارکتینگ یا حتی مشاور سئو دست‌یابید. این فرصت‌ها به شما امکان می‌دهند تا در مسیر حرفه‌ای خود پیشرفت کنید و به دستاوردهای بیشتری برسید.

حقوق سئو کار

بر اساس گزارش حقوق و دستمزد جاب ویژن در سال 1403، متوسط حقوق و دستمزد یک کارشناس سئو در تهران مبلغی معادل با 15.6 میلیون تومان در ماه است. همچنین، یک کارشناس سئو در سایر شهرهای بزرگ، متوسط حقوقی برابر با 11.2 میلیون تومان در ماه دارد.

کارشناس سئو چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

تا همین چند سال پیش، در انتهای مقالات بسیاری از وبلاگ‌ها ده‌ها برچسب و تگ مرتبط و حتی غیر مرتبط وجود داشت؛ زیرا تصور عمومی بر این بود که با بهینه‌سازی و افزایش متاتگ‌ها می‌توان به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کرد؛ اما سئو در چند سال گذشته به شکل قابل‌توجهی متحول شده است. امروزه متخصص بهینه‌سازی سایت نیاز به مهارت‌ها و توانایی‌های گسترده‌ای برای انجام وظایف خود دارد.

متخصص و مشاور سئو باید طیف وسیعی از مهارت‌های فنی مانند آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی HTML ،PHP یا CSS، نرم‌افزارهای مدیریت داده مانند MYSQL، نرم‌افزارهای استخراج و تحلیل داده مانند گوگل آنالیتیکس و نرم‌افزارهای مارکتینگ مانند گوگل ادوردز را داشته باشد.

علاوه بر این، یک سئوکار موفق به مهارت‌های فردی مانند قدرت تجزیه‌وتحلیل بالا، روابط عمومی مناسب، خلاقیت و نوآوری و توانایی حل مسئله نیاز دارد. در ادامه، فهرستی از مهارت‌های لازم در پاسخ به این سوال که: «چگونه سئو کار شویم؟»، آورده شده است. با تقویت این مهارت‌ها می‌توانید به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید.

  • تسلط به موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن‌ها
  • توانایی تشخیص کلمات کلیدی پرارزش با استفاده از ابزارهای مختلف
  • شناخت جایگاه کلمه کلیدی و کاربرد آن
  • مهارت‌های نوشتاری و کپی رایتینگ متوسط به بالا
  • آشنا به تولید محتوای بصری مانند عکس، ویدیو و اینفوگرافی
  • توانایی ساخت و ایجاد لینک در صفحات وب‌سایت
  • آشنایی با ترندهای سئو و تغییرات الگوریتم‌های گوگل

مسئولیت‌ها و وظایف شغلی کارشناس سئو چیست؟

در پاسخ به این سوال که: «چگونه سئو کار شویم؟»، باید وظایف و مسئولیت‌های این حرفه موردتوجه قرار گیرد. تنها در صورت شناخت درست وظایف کارشناس سئو است که می‌توان به یک سئوکار موفق تبدیل شد.

وظیفه اصلی فردی که درزمینه سئوی سایت تخصص دارد، بهبود جایگاه ‌وب‌سایت در موتورهای جستجو و ایجاد محتوایی سئودوست است. روش‌های بسیار زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که تقریبا همگی آن‌ها جزء وظایف و مسئولیت‌های متخصص سئو به شمار می‌آیند.

به‌طور مثال اگر کلمه‌های کلیدی «فرصت شغلی» یا «راهنمای استخدام» را در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که سایت کاریابی جاب ویژن جایگاه بسیار خوبی در صفحه اول دارد. رسیدن به این جایگاه، حفظ آن و حتی بهبود و بهتر کردن این جایگاه ازجمله وظایف شخص سئوکار در تیم جاب ویژن است. برخی از مسئولیت‌های مشاور سئو عبارت‌اند از:

  • بررسی و آنالیز کاربران سایت و بهبود تجربه کاربری
  • بهینه‌سازی صفحات سایت
  • آماده‌سازی گزارش‌های و آمارهای مربوط به وضعیت وب‌سایت
  • جستجو و یافتن کلمات کلیدی پرقدرت برای دستیابی به ترافیک بیشتر
  • پیدا کردن مشکلات و نقاط ضعف سایت و ارائه راه‌حل برای آن‌ها
  • بررسی رقبا و ارائه راهکار برای حفظ یا کسب جایگاه بالاتر
  • بهبود ساختار و وضعیت URL
  • بهبود و اصلاح تایتل تگ یا تگ عنوان
  • بهبود تگ‌های هدینگ
  • بهینه‌سازی متادیسکریپشن یا متای توضیحات
  • غنی کردن محتوای سایت با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی
  • بهبود و تقویت محتواهای قبلی سایت


:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئوسایت دندانپزشکی امروزه، با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، افراد به جای مراجعه حضوری به مطب دندانپزشکی، برای یافتن اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود به جستجوی آنلاین روی می‌آورند. به همین دلیل، داشتن یک وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو (سئو) برای هر مطب دندانپزشکی که به دنبال جذب بیمار جدید و افزایش موفقیت خود در دنیای دیجیتال است، ضروری است. سئو سایت دندانپزشکی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای ارتقای رتبه و افزایش بازدید یک وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. با قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر، وب سایت شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد که به دنبال خدمات دندانپزشکی هستند و این امر می‌تواند منجر به افزایش ترافیک، تماس و در نهایت، بیماران جدید شود. در این مقاله، به بررسی مزایای سئو سایت دندانپزشکی، فاکتورهای مهم سئو در این حوزه و استراتژی‌های موثر برای بهینه‌سازی وب سایت شما می‌پردازیم.

 

مزایای سئو سایت دندانپزشکی

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر به شما در موارد زیر کمک می کند:

 افزایش آگاهی از برند: با قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو، نام و برند شما به مخاطبان بیشتری معرفی می‌شود.

جذب بیمار جدید: وب سایت شما به عنوان یک منبع ارزشمند برای افراد به دنبال اطلاعات و خدمات دندانپزشکی عمل می‌کند و می‌تواند منجر به جذب بیماران جدید شود.

ایجاد اعتباربا ارائه محتوای آموزنده و با کیفیت، می‌توانید به عنوان یک متخصص دندانپزشکی مورد اعتماد در میان مخاطبان خود شناخته شوید.

افزایش نرخ تبدیلبا بهینه‌سازی وب سایت خود برای تبدیل، می‌توانید افراد بیشتری را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند یا برای ویزیت وقت رزرو کنند.

کاهش هزینه‌های تبلیغات: سئو یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است که می‌تواند در درازمدت به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات پولی کمک کند.

 

عوامل مهم سئو سایت دندانپزشکی

سئو برای سایت دندانپزشکی، به معنای استفاده از استراتژی‌های خاص برای افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است. چند عامل مهم در سئوی داخلی و خارجی سایت دندانپزشکی که باید به آنها توجه کنید به شرح زیر است:

سئو داخلی:

  • تولید محتوا: محتوا پادشاه است. این امر به ویژه برای مطب‌های دندانپزشکی که به دنبال جذب بیماران جدید هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. تولید محتوای باکیفیت و آموزنده نه تنها به شما کمک می کند تا توسط گوگل دیده شوید بلکه، یک راه موثر برای برندینگ موفق است.
  • بهینه‌سازی کلمات کلیدی: با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در وب‌سایت خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما زمانی که افراد به دنبال خدمات دندانپزشکی هستند، به راحتی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا می‌شود.
  • ساختار وب سایت: یک ساختار خوب نه تنها به کاربران کمک می کند تا به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز کمک می کند تا وب سایت شما را به درستی درک کرده و آن را در نتایج جستجو رتبه بندی کنند.
  • سرعت بارگذاری: در دنیای امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. کاربران انتظار دارند که وب‌سایت‌ها به سرعت بارگذاری شوند و محتوای مورد نظر خود را به سرعت و به آسانی پیدا کنند. اگر وب‌سایت شما به کندی بارگذاری شود، کاربران به سرعت از آن خارج شده و به سراغ وب‌سایت دیگری می‌روند.
  • ریسپانسیو بودن: امروزه، دسترسی به اینترنت از طریق تلفن‌های هوشمند بسیار آسان تر شده است. در واقع، طبق آمار، بیش از 60 درصد از کاربران اینترنت از طریق موبایل به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. به همین دلیل، طراحی وب‌سایت ریسپانسیو از اهمیت بالایی برخوردار است. یک وب‌سایت ریسپانسیو به طور خودکار با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر، چیدمان و محتوا را تنظیم می‌کند.

سئو خارجی:

  • لینک سازی: لینک‌سازی نقشی حیاتی ایفا می‌کند و به عنوان قلب تپنده سئوی خارجی شناخته می‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق بررسی لینک‌های ورودی به یک وب‌سایت، اعتبار و کیفیت محتوای آن را در فضای آنلاین ارزیابی می‌کنند.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا شامل ایجاد و توزیع انواع مختلف محتوا مانند مقالات وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک، ویدیو و موارد دیگر در رسانه های مختلف است. این محتوا باید به گونه‌ای باشد که نیازها و علایق مخاطبان شما را برآورده کند و آنها را به بازگشت به وب‌سایت شما و اشتراک‌گذاری محتوای شما با دیگران تشویق کند.
  • برند سازی: با ایجاد یک برند قوی و استفاده از آن برای ارتقای سئوی خود، می توانید ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب کنید، رتبه بندی خود را در نتایج جستجو افزایش دهید و به اهداف تجاری خود برسید.


:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

وقتی لیست کاملی از کلمه‌های کلیدی مرتبط با صنعت و کسب‌وکارتان را پیدا کردید، وقت آن رسیده که استراتژی مناسبی برای استفاده از آن‌ها تعیین کنید.  کیورد ریسرچ چیست برای این کار به مراحل زیر نیاز دارید:

مرحله ۱: سه عامل اصلی برای انتخاب بهترین کلمه‌های کلیدی را بشناسید

قبل از انتخاب کلمات کلیدی و سفارش تولید محتوا بر اساس آن، لازم است آن‌ها را بر اساس ۳ مورد زیر، دسته‌بندی کنید:

  • مرتبط بودن کلمات کلیدی 

‌گوگل محتوا را از نظر ارتباط درجه بندی‌ می‌کند. اینجاست که مفهوم و نیت جستجو مطرح‌ می‌شود. محتوای شما فقط درصورتی که برای نیازهای جستجوگران مفید باشد، توسط یک کلمه کلیدی رتبه‌‎بندی‌ می‌شود. علاوه بر این‌، محتوای شما باید بهترین منبع موجود برای جستجوی کاربران باشد تا بتوانید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید.

  • آتوریتی (Authority)

‌گوگل وزن بیشتری به منابعی خواهد داد که آن‌ها را معتبر ارزیابی‌ می‌کند‌. این بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر بکنید و این کار از طریق غنی‌سازی سایت با محتوای مفید‌، تبلیغ این محتوا برای به دست آوردن سیگنال‌های اجتماعی و بک لینک انجام شود. اگر در فضای صنعت خودتان معتبر شناخته نشوید یا نتایج صفحه اول گوگل برای‌ یک کلمه کلیدی، شامل منابع سنگینی باشد که‌ نمی‌توانید با ‌آن‌ها رقابت کنید (مانند Forbes یا The Mayo Clinic)‌، شانس کمتری برای قرار گرفتن در صدر لینک‌های گوگل دارید‌، مگر اینکه محتوای‌تان واقعا استثنایی باشد.

  • میزان سرچ ماهانه عبارت کلیدی (volume)

ممکن است در نهایت بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار بگیرید‌، اما اگر کسی هرگز آن کیورد را جستجو نکند‌، هیچ فایده‌ای برای شما ندارد و هیچ بازدیدی هم از سایت‌تان صورت نمی‎گیرد. محبوبیت عبارت کلیدی یا volume توسط MSV (میزان جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری‌ می‌شود‌، که به معنای تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی در هر ماه در میان همه مخاطبان است.

مرحله ۲: کیوردهای اصلی (Head) و لانگ تیل یا دم دراز را در هر دسته از موضوعات‌تان بررسی کنید

اگر تفاوت بین اصطلاحات کیوردهای اصلی و دم دراز را‌ نمی‌دانید‌، اجازه دهید این دو موضوع را برای‌تان توضیح دهیم:

کیوردهای Head  کلمات کلیدی‌ای هستند که معمولا کوتاه‎تر و عمومی‌‎ترند. بسته به اینکه در کجا استفاده شوند، طول ‌آن‌ها می‌تواند یک تا سه کلمه باشد. از طرف دیگر‌، کلمات کلیدی دم دراز، کیوردهایی هستند که معمولا شامل بیشتر از ۳ کلمه می‎شوند. مثلا «سئو چیست» یک کیورد اصلی است، در حالی که «روش‌هایی برای چاق شدن صورت» می‌تواند یک کلمه کلیدی دم دراز باشد.

شما باید ترکیبی از کلمه‌های کلیدی اصلی و دم دراز را به شکل همزمان داشته باشید، زیرا این کار روی استراتژی‌های کوتاه و بلند مدت شما تاثیرات مختلفی می‎گذارد. دلیل این امر این است که کلمات کلیدی اصلی یا همان Headها به طور معمول بیشتر جستجو‌ می‌شوند‌، که باعث‌ می‌شود رقابت روی آن‌ها خیلی بیشتر و گرفتن رتبه در گوگل هم روی این کیوردها بسیار دشوارتر از کلمات کلیدی دم دراز باشد. خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید و ببینید جستجو روی کدام یک از کیوردهای زیر می‌تواند سخت‌تر باشد؟!:

  1. چگونه‌ یک بلاگ پست خوب بنویسیم؟
  2. وبلاگ نویسی

اگر پاسخ شما گزینه ۲ است، کاملا درست‌ می‌گویید. اما ناامید نشوید. در حالی که کلمات کلیدی اصلی به طور کلی بیشترین حجم جستجو را دارند (به معنی پتانسیل بیشتر برای ارسال ترافیک به سایت)‌، باید به شما این مژده را بدهیم که ترافیکی که از کیورد «چگونه‌ یک بلاگ پست خوب بنویسیم؟» دریافت خواهید کرد، معمولا مطلوب‌تر خواهد بود.

اما چرا؟

وقتی کسی دنبال یک مطلب خاص می‌گردد، احتمالا بیشتر از دیگرانی که چیزهای عمومی را جستجو می‌کنند، واجد شرایط دریافت محصولات یا خدمات است. از آنجا که کلمات کلیدی دم دراز، مشخص‌تر هستند‌، معمولا راحت‎تر‌ می‌توان حدس زد افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو‌ می‌کنند دقیقا به دنبال چه چیزی می‌گردند. از طرف دیگر‌، شخصی که کیورد اصلی «وبلاگ نویسی» را جستجو‌ می‌کند‌، می‌تواند آن را به دلایل کلی و غیر مرتبط با کسب‌وکار شما جستجو کرده باشد.

بنابراین لیست‌ کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترکیبی خوب از کیوردهای اصلی و کلمات کلیدی دم دراز دارید. شما باید سعی کنید که ابتدا در کلمات کلیدی دم دراز و با گذشت زمان، در کیوردهای اصلی هم به صفحه اول نتایج گوگل راه یابید.

مرحله ۳: ببینید رتبه رقبای شما برای این کلمه‌های کلیدی چگونه است؟

صرف اینکه رقیب شما کاری را انجام‌ می‌دهد به معنای این نیست که شما هم باید دقیقا همان کار را انجام دهید. کلمه‌های کلیدی نیز همین طور هستند. صرف مهم بودن یک کلمه کلیدی برای رقبا‌، به معنی مهم بودن آن برای شما نیست. با این حال، پی بردن به اینکه جایگاه رقبای شما در این کیوردها چگونه است، یک راه عالی برای کمک به شماست تا لیست کلمه‌های کلیدی خود را ارزیابی کنید.

اگر رقیب شما برای برخی از کلمه‌های کلیدی که در لیست شما نیز قرار دارند، در گوگل جایگاه بالاتری دارد، قطعا منطقی است که برای بهبود رتبه خود تلاش کنید. با این حال‌، مواردی که به نظر‌ می‌رسد برای رقبای‌تان مهم نیستند را نادیده نگیرید. این‌ می‌تواند یک فرصت عالی برای‌تان باشد تا پیش از آن‌ها بتوانید جایگاه‌تان را روی آن کلمات در گوگل تثبیت کنید.

درک تعادل میان کیوردهایی که به دلیل رقابت ممکن است کمی دشوارتر باشند با سایر کیوردهای آسان‌تر، به شما کمک‌ می‌کند تعادل مشابهی در ترکیب کلمات کلیدی دم بلند و اصلی داشته باشید. فراموش نکنید هدف این است که در نهایت باید لیست بهینه‌ای از کیوردهایی داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر جایگاه خود را در گوگل پیدا کرده و همچنین بتوانید به سمت اهداف بزرگ‌تر و چالش‌برانگیزتر ‌سئو حرکت کنید.

اما شما چطور می‌توانید بفهمید که رقبای‌تان روی چه کلمات کلیدی‌ای در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه دارند؟

جدا از جستجوی دستی کلمه‌های کلیدی در یک مرورگر ناشناس و دیدن اینکه رقبای شما در چه موقعیت‌هایی قرار دارند‌، Ahrefs  امکان می‌دهد تا تعدادی گزارش رایگان اجرا کنید و بهترین کلمات کلیدی دامنه‌ای که وارد می‌کنید را مشاهده کنید. این راهکار، یک روش سریع برای پیدا کردن انواع کیوردهایی است که رقبای شما روی آن‌ها رتبه دارند.

مرحله ۴: از  Keyword Planner گوگل برای بهینه‌ کردن لیست کلمه‌های کلیدی خود استفاده کنید

اکنون که ترکیبی مناسب از کلمه‌های کلیدی را به دست آورده‌اید‌، وقت آن است که لیست‌های خود را با داده‌های بهینه‌تر، محدود کنید. شما برای انجام این کار ابزارهای زیادی در اختیار دارید‌، اما بگذارید یکی از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه را به شما معرفی کنیم:

ترکیبی از دو ابزار کاربردی Google’s Keyword Planner و Google Trends.

در Keyword Planner‌، می‌توانید حجم جستجو و برآورد ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود دریافت کنید. سپس‌، اطلاعاتی را که از Keyword Planner پیدا کرده‌اید را بگیرید و از Google Trends برای پر کردن جاهای خالی لیست‌تان استفاده کنید.

از Keyword Planner برای پرچم‌گذاری همه کلمات کلیدی لیست خود استفاده کنید که دارای حجم جستجوی بسیار کم (یا بسیار زیاد) هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا ترکیب خوب و مناسبی از انواع کیوردها را حفظ کنید. اما قبل از اینکه کیوردی را از این لیست حذف کنید‌، سابقه روند و پیش‌بینی‌های ‌آن‌ را در گوگل ترندز بررسی کنید. اینجاست که می‌توانید ببینید برخی کیوردهای با جستجوی کم، ممکن است دقیقا همان چیزی باشند که باید همین حالا روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا از مزایای آن‌ها‌ در آینده بهره ببرید.

بهترین کلمه‌های کلیدی برای جستجوگرها

خوب است بدانید که هیچ کلمه کلیدی «بهترینی» برای جستجوگرهایی مثل گوگل وجود ندارد‌. کلماتی که توسط مخاطبان شما بسیار جستجو‌ می‌شوند، دقیقا همان بهترین کیوردها هستند. با در نظر گرفتن این موضوع‌، شما‌ می‌توانید یک استراتژی طراحی کنید که کمک می‌کند تا صفحات سایت خود را در رتبه‌های بهتری قرار داده و میزان بازدیدتان را افزایش دهید.

بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی ‌سئوی شما به مرتبط بودن‌، آتوریتی و volume آن بستگی دارد. شما‌ می‌خواهید کلمات کلیدی‌ای که بسیار جستجو می‌شوند را پیدا کنید تا بتوانید رقابت‌تان را بر این اساس پیش ببرید.

برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای ۳ لینک اول گوگل روی آن کلمه کلیدی خاص باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.

تبریک‌ می‌گوییم! حالا شما لیستی از کلمه‌های کلیدی را در اختیار دارید که به شما کمک‌ می‌کند روی موضوعات مناسب برای کسب‌وکار خود تمرکز کنید و از این طریق بتوانید پیشرفت‌های کوتاه و بلند مدت به دست آورید.

حواستان باشد که هر چند ماه یک بار این کلمات کلیدی را دوباره ارزیابی کنید (هر سه ماه یک بار می‌تواند زمان خیلی مناسبی باشد، اما برخی از مشاغل دوست دارند این کار را در بازه‌های کمتر یا بیشتری انجام دهند). با کسب اعتبار بیشتر درSERP‌، خواهید فهمید که‌ می‌توانید کلمات کلیدی بیشتر و مفیدتری را به لیست خود اضافه کنید تا جایگاه شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، تثبیت شود.

اشتباهاتی که در حین جستجوی کلمات کلیدی ممکن است مرتکب شوید!

Keyword research یا جستجوی کلمات کلیدی یکی از وظایف اصلی مارکترهای سئو است. اما بر اساس مطالعاتی که انجام شده، بیشتر افراد از این بخش به راحتی می‌گذرند و توجه لازم را به آن ندارند. جستجوی کلمات کلیدی به عنوان یکی از سه کار سختی که یک متخصص سئو باید انجام دهد، شناخته شده است. (لینک‌سازی و تولید محتوا در رتبه اول و دوم قرار دارند). به همین خاطر طبیعی است که بسیاری از وب سایت‌ها، بدون انجام تحقیقات مناسب و بررسی‌های دقیق بر روی کلمات کلیدی، استراتژی محتوای خود را تدوین کنند.

اما به هرحال، جستجوی کلمات کلیدی سئو کاری است که باید به بهترین شکل انجام شود. و گاهی بعضی اشتباهات در طی این فرآیند، می‌توانند ضررهای جبران ناپذیری به برند شما وارد کند. می‌خواهیم چند اشتباه رایج در این زمینه، که می‌بایست از آنها جلوگیری کنید را بررسی کنیم.

  1. فراموش کردن قصد و نیت کاربر از جستجو کلمه کلیدی

درباره search intent یا همان نیت جستجو پیشتر در تریبون مطلبی منتشر کردیم و به تفصیل درباره اهمیت آن توضیح دادیم. اما به عنوان اولین اشتباه رایجی که در حین جستجوی کلمات کلیدی سئو پیش می‌آید نیز، باز باید به سراغ آن برویم. یکی از بزرگترین اشتباهات در حین تدوین استراتژی محتوا برای سایت این است که کلمات کلیدی را بدون توجه به قصد و نیت کاربران از جستجوی آنها در نظر بگیریم.

اگر شما روی رتبه گرفتن برای کلمه کلیدی‌ای تمرکز کنید که نیاز کاربر شما نیست، تمام زحمات‌تان به باد رفته است. مثلاً فرض کنید محتوایی با کلمه کلیدی چگونه چرخ گوشت خود را تعمیر کنیم؟ تولید کرده‌اید. این مطلب در نتایج جستجوی مرتبط با این کلمه کلیدی نیز دیده می‌شود. اما کسب و کار شما در اصل فروش چرخ گوشت‌های نو است. کاربر وقتی به مطلب شما می‌رسد، نه تنها نیازش برطرف نمی‌شود، بلکه تجربه بدی برای او ایجاد شده است.

او به دنبال رسیدن به راه حلی است که شما ارائه نمی‌دهید و به جای آن تبلیغ محصولی را می‌کنید که مورد نیازش نیست. یا حداقل به هدف رسیدن به آن، جستجو را انجام نداده است. Search intent مشخص می‌کند که آیا کلمه کلیدی انتخابی شما، با محتوایی که قرار است تولید کنید، تناسب دارد یا نه. در غیر این صورت، نباید اصرار داشته باشید که به خاطر پیدا کردن این کلمه کلیدی در ابزارهای جستجوی keyword، باید حتماً محتوایی درباره آن در وب سایت منتشر شود. هزینه نکردن برای تولید بعضی از محتواها، به نفع کسب و کار شماست.

  1. توجه نکردن به صفحه نتایج جستجو

بارها در مقالات مختلف و موضوعات مرتبط با آموزش سئو و جستجوی کلمات کلیدی گفته‌ایم که صفحه نتایج جستجوی گوگل را فراموش نکنید! SERP یا همان صفحه نتایج جستجو هرچیزی که بخواهید را در اختیار شما می‌گذارد. از کلمات کلیدی‌های پرجستجو تا استراتژی‌های گوگل برای رنکینگ سایت‌ها.

بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف کار کردن با ابزارهای مختلف سئو می‌کنند غافل از اینکه چیزی که دنبالش هستند را می‌توانند در همان صفحه ساده نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند. وقتی به دنبال یک کلمه کلیدی می‌گردید، می‌توانید در صفحه نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید و متوجه شوید که چه محتوایی از نظر موتورهای جستجو و البته کاربران، باب میل است.

ممکن است محتوایی که شما با یک کلمه کلیدی مشخص تولید کرده‌اید، محتوای بلاگ باشد. در حالی که کاربر به دنبال صفحه نقد و بررسی محصول می‌گردد. اینجاست که بررسی کردن لینک‌های اول صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌تواند به کمک‌تان بیاید. شما باید کلمه کلیدی‌ای را انتخاب کنید، که می‌توانید محتوای مورد نیاز کاربر برای آن را تولید کنید. همیشه تولید محتوای بلاگ، برای سئو کردن یک کلمه کلیدی کافی نیست. انواع مختلفی از محتواها وجود دارند که گوگل با توجه به قصد و نیت کاربر از جستجو، به او نشان خواهد داد.

  1. بررسی نکردن حجم جستجو

مطمئناً منظور ما از جستجوی کلمات کلیدی سئو پیدا کردن اصطلاحاتی است که بیشترین ترافیک را نصیب وب سایت شما می‌کند. در این بین معیارهایی چون حجم جستجو می‌تواند ارزش یک کلمه کلیدی را نشان دهد. اما ممکن است برای کسب و کار شما به طور خاص، بالاترین حجم جستجو، به معنای بالاترین درخواست کاربران از یک کلمه کلیدی نباشد.

باید علاوه بر در نظر گرفتن میزان جستجوی یک کلمه کلیدی، جامعه مخاطب خود را نیز مدنظر قرار دهید. فقط روی search volume تمرکز نکنید. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی ترافیک سایت تأثیرگذارند. در نکته بعدی، به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

  1. نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی

یکی از مشکلاتی که بر اثر تمرکز زیاد بر روی حجم جستجوی یک کلمه کلیدی پیش می‌آید، این است که کلمات کلیدی طولانی را فراموش می‌کنید. در حالی که کلمات کلیدی طولانی، که search volume پایینی هم دارند، می‌توانند بیشتر به هدف کسب و کار شما نزدیک باشند. به این معنا که کاربرانی وجود دارند که با جستجوی این کلمات کلیدی، به دنبال خریدن محصول یا گرفتن خدماتی هستند که وب سایت شما ارائه می‌کند.

پس همیشه نیازی نیست که به سراغ ارزشمند‌ترین کلمات کلیدی یا کوتاه‌ترین‌ها بروید. بعضی از کلمه کلیدی‌ها چندان رقابتی نیستند. اما می‌توانند ترافیک خوبی برای وب سایت شما به همراه داشته باشند.

  1. صحبت نکردن با مردم واقعی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در حین جستجوی کلمات کلیدی مرتکب می‌شوند این است که بیش از اندازه به ابزارها و اعداد و ارقام اعتماد می‌کنند. در کنار اصول سئو و بررسی صفحه نتایج جستجو، شما باید با مردم واقعی هم حرف بزنید. نیازهای آنها را ببینید و کلید واژه‌هایی که آنها در طی مکالماتشان استفاده می‌کنند را نیز مدنظر قرار دهید.

ممکن است ادبیاتی که جامعه مخاطب شما با آن صحبت می‌کند، با چیزی که شما می‌شناسید کاملاً تفاوت داشته باشد. تنها با برقراری ارتباط با مردم است که می‌توانید مطمئن شوید که به دنبال چه چیزی می‌گردند.

  1. اضافه کردن کلمات کلیدی بعد از نوشتن یک مقاله

احتمالاً شما هم طی سال‌های فعالیت خود در حوزه سئو، چنین جمله‌ای را شنیده‌اید: ” امکانش هست که این مقاله رو سئو کنید؟” متأسفانه استفاده از کلمات کلیدی برای بعضی‌ها، صرفاً تکرار آن در بخش‌های مختلف مقاله است. کاری ربات‌وار که نتیجه خوبی هم در پی نخواهد داشت. حتی نویسندگان محتوایی هستند که آشنایی کافی به مبحث سئو و ارزش محتوا ندارند. و صرفاً متن را با کلمات کلیدی پر می‌کنند.

شما به عنوان یک متخصص سئو باید به این قضیه آگاه باشید. تا بتوانید با گروه و تیمی کار کنید که از همان ابتدا محتوایی بر مبنای کلمه کلیدی ایجاد کنند. نه اینکه بعد از تمام شدن محتوا، در بخش‌های مختلف آن کلمه کلیدی را بگنجانند.

کلمه کلیدی می‌بایست پایه و اساس یک محتوا باشد و تمام موارد سئو، تبلیغات کلیکی و استراتژی محتوا بر اساس آن ساخته شود. تنها در این صورت است که وب سایت شما می‌تواند محتوایی ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهد. و در نتیجۀ ایجاد یک تجربه کاربری خوب، در صفحه نتایج جستجو، رنکینگ خوبی کسب کند.

  1. نشناختن رقبا

معمولاً کسب و کارها اطلاعات خوبی درباره رقبای خود در حوزه فعالیتشان دارند. یا ممکن است دورادور نام برند یا شرکت رقیب خود را بدانند. اما همیشه این رقبا، همان‌هایی نیستند که در صفحه نتایج جستجو، به عنوان رقیب کسب و کار شما شناخته می‌شوند.

مهم است که به عنوان یک متخصص سئو یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی، رقبای خود را در سطح اینترنت شناسایی کنید. بدانید که وب سایت‌های رقیب روی چه کلمات کلیدی کار می‌کنند و چه رنکینگی دارند. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید جستجو کلمات کلیدی را دقیق‌تر انجام دهید.

  1. ندانستن اینکه جامعه مخاطب شما در کجا بیشتر فعال است

جستجوی کلمات کلیدی لزوماً نباید در سطح کل اینترنت انجام شود. حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص در یوتیوب ممکن است با چیزی که در موتور جستجوی گوگل یا حتی در مدیوم می‌بینید تفاوت داشته باشد. شما باید با توجه به اینکه مخاطبین‌تان از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند، تحقیقات خود را انجام دهید. محدوده جستجوی خود را گسترش دهید و همگام با کاربران خود قدم بردارید.

  1. بررسی نکردن میزان سختی کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گزینه‌ای در گزارشات خود در اختیار شما می‌گذارند به نام سختی کلمه کلیدی. که قرار است نشان دهد که برای رتبه گرفتن در این کلمه کلیدی چه میزان باید تلاش کنید. اما بسیاری این معیار را نادیده می‌گیرند.

اگر در کسب و کاری تازه وارد شده‌اید و رقبای شما از سال‌ها قبل روی وب سایت و سئوی آن کار کرده‌اند، احتمالاً شانسی برای کلمات کلیدی با درجه سختی بالا نخواهید داشت. البته گاهی پیش می‌آید که به خاطر معیارهای دیگر سئو، مانند بک لینک یا سرعت سایت، وب سایتی تازه کار می‌تواند رقیب خود را کنار بزند. پس بهتر است این نکات را گوشه ذهن خود داشته باشید و در عین حال به بهترین شکل سایت را بهینه کنید و با قدرت پیش بروید.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

کلمه کلیدی دم دراز چیست؟

کلمات کلیدی طولانی چیست انتخاب کلمه کلیدی کوتاه و کسب جایگاه در آن، گرچه ترافیک بالایی در سایت ایجاد می کند اما رقابت بسیار شدیدی در رتبه گرفتن با این عبارات کوتاه وجود دارد. قطعا سایت های بسیاری قبل از شما، از این کلمه برای سئو خود استفاده کرده اند. پس چه راهکاری برای کسب رتبه بالاتر در سئو وجود دارد؟

کلمات کلیدی دم دراز که با نام  long Term Keywords  نیز شناخته می شوند، عبارتی است که معمولا از چهار کلمه یا بیشتر درست شده است. کاربران هنگام جستجوی محصولی خاص، کلمات کلیدی طولانی را در مرورگر سرچ می کنند. پس هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، احتمال دیده شدن شما افزایش می یابد.

این بدان معناست که هرچه کلمات کلیدی خاص تری به محصول یا سایت خود اضافه کنید، احتمال اینکه مشتریان واجد شرایط بیشتری را برای بازدید از سایت خود داشته باشید، بیشتر است. کلمات کلیدی دم بلند، رتبه بندی ساده تری نسبت به کلمات کلیدی متداول دارند. هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، سبب رقابت کمتر می شود.

 

در انتخاب کلمه کلیدی به چه نکاتی دقت کنم؟

قبل از هر چیز “هدف کاربر” را بررسی کنید. به این موضوع فکر کنید که کاربر هنگام جستجو در گوگل، چه هدفی دارد؟ مثلا وقتی عبارت “مسافرت شیراز” را تایپ میکند، به دنبال چه چیزی است؟ آیا قصد خرید بلیط دارد؟ به دنبال شناخت جاهای دیدنی شیراز است؟ هتل های شیراز را جستجو می کند؟  قصد دارد از وضعیت آب و هوای شیراز مطلع شود؟ یا …

اکنون موضوع سایت خود را در نظر بگیرید و با توجه به سوالاتی که در بالا مطرح کردید و پاسخ دادید، عبارات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. پس از انتخاب کلمه کلیدی دم بلند یا دم کوتاه، به درستی و به طور طبیعی با تعداد دفعات مناسب، در سایت خود از آن استفاده کنید.

 

مزایای کلمات کلیدی دم دراز

۱- رقابت کم

رقابت بین کلمات کلیدی طولانی کمتر است و تعداد کمی از سایت ها، این عبارات طولانی را هدف قرار می دهند.

۲- رتبه بندی آسان

اگر سایت تازه تاسیسی دارید، پیشنهاد می کنیم از عبارات کلیدی طولانی شروع کنید. البته طولانی بودن عبارات تا اندازه ای باشد که کاربران را به درستی جهت دهی کند و به سایت شما تشویق نماید. حتما چندین عبارت طولانی را برای سایت خود انتخاب کنید و فقط به یک مورد بسنده نکنید. پس از مدتی، کلمات کلیدی رقابتی تر را هم اضافه  کنید و به مرور به کلمه کلیدی اصلی (head) برسید.

با این روش رتبه بهتری در آن عبارت کلیدی خواهید داشت. پس هر چه کلمه کلیدی بلندتر و تخصصی تر باشد، رقابت سر آن آسان تر است.

۳- نرخ تبدیل بالا و تبدیل کاربر به مشتری

وقتی کاربری عبارت طولانی را در مرورگر سرچ می کند، به احتمال زیاد قصد خرید دارد. مثلا شخصی که عبارت ” مانتو سفید بلند مجلسی” را جستجو می کند نسبت به فردی که کلمه “مانتو” را سرچ می کند، احتمال تبدیل شدنش به مشتری بیشتر است.

افرادی که کلمات کلیدی تخصصی تری استفاده می کنند، دقیقا می دانند دنبال چه چیزی هستند و این احتمال بیشتر وجود دارد که از سایت شما خرید کنند و یا از خدمتتان استفاده نمایند. پس سودآوری و رونق کسب و کارتان با عبارات کلیدی طولانی، حتمی است.

۴- مشخص بودن هدف

در کلمات کلیدی دم دراز، هدف مشخص تر بیان می شود و کاملا واضح است. کاربر دقیقا می داند به دنبال چه چیزی است، در نتیجه این نوع ترافیک بهترین شانس تبدیل را دارد.

۵- استفاده از کلمات کلیدی طولانی و کمک به بهبود رتبه در کلمات کلیدی کوتاه

برای پیشی گرفتن از رقبایتان، در مرحله اول از کلمات کلیدی طولانی شروع کنید و رتبه خود را بالا ببرید. پس از کسب رتبه در چندین عبارت طولانی و بهبود رتبه در آن ها، بدست آوردن جایگاه بالا در عبارات دم کوتاه و اصلی بسیار ساده می شود.

۶- تسریع رشد وبسایت های نوپا

۷- معرفی دقیق تر محصولات و سرویس ها

۸- تاثیر در افزایش فروش محصول یا سرویس

چگونه کلمات کلیدی طولانی انتخاب کنیم؟

۱- استفاده از Google Keyword Planner

این ابزار علاوه بر این که کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد، اطلاعاتی در مورد حجم جستجو و پیش بینی در مورد نحوه عملکرد کلمات کلیدی در آینده به شما ارائه می دهد.

۲- استفاده از Google Autocomplete

از پیشنهادت خود گوگل برای یافتن کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. این پیشنهادات بر اساس برخی از جملات مشابهی که  کاربران در جستجوی آن هستند، به شما نمایش داده می شود.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما ” کفش اسپرت” است، در مرورگر خود آن را تایپ کنید و بعد از کلمه اسپرت space بگذارید، با این روش گوگل، چندین عبارت طولانی دم دراز به شما پیشنهاد می دهد.

 

۳- استفاده از Searches Related To

در این روش مانند قبل کلمه کلیدی را در مرورگر تایپ کرده و سپس Enter  را فشار دهید. صفحه را اسکرول کرده و پایین بروید. پیشنهاداتی که به شما نمایش داده شده است می توانند ایده ای برای انتخاب کلمات کلیدی دم دراز باشند.

۴- استفاده از چندین ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی

اگر به استفاده از یک ابزار برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی عادت کنید، قطعا تعداد بسیار زیادی از کلمات Long-Tail که مفید هستند را، از دست می دهید. پیشنهاد می کنیم از چندین ابزار برای تشخیص عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید.

استفاده از Google Trends، Keyword Tool و Twitter Search  به شما پیشنهاد می شود. به علاوه می توانید از افزونه کاربردی keywords everywhere در مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این ابزارها کاملا رایگان نیستند و ممکن است به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی نکنند. با این حال استفاده ترکیبی از این ابزارها می‌تواند در انتخاب کلمات کلیدی طولانی به شما کمک کند.

۵- ایده گرفتن از ویکی پدیا

حتما خودتان هم تجربه استفاده از این سایت را داشته اید و با کلمات کلیدی که اکثرا به صورت لینک شده به کاربر نمایش داده می شود، آشنا هستید. به علاوه در قسمت های “جستارهای وابسته” نیز که در انتهای صفحات ویکی پدیا نشان داده می شود، ایده های زیادی برای انتخاب کلمه کلیدی به شما خواهند داد.

نکات کلیدی درباره کلمات کلیدی طولانی

  • رقابت کلمات کلیدی طولانی، پایین است و بسیاری از سایت ها آن ها را نادیده می گیرند. پس شما از این فرصت استفاده کرده و آن ها را از دست ندهید.
  • هدف گذاری کلمات کلیدی دم دراز، بسیار آسانتر و ارزان تر از کلمات دم کوتاه است، پس برای شروع، روی آن ها تمرکز کنید.
  • کلمات کلیدی طولانی، پولساز هستند! این کلمات مشتریان واقعی را به سایت شما روانه می کنند و باعث فروش بیشتر در محصولات سایتتان می شوند. پس به تعداد مناسب در محتوای سایت و محصولاتتان از این عبارات کلیدی بلند استفاده کنید.
  • افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری، به کمک long Term Keywords  تسریع می شود.
  • گرچه تمرکز عبارات کلیدی طولانی بر جامعه کمتری است اما این جامعه شامل افراد علاقه مندی است که احتمال تبدیل شدن به مشتری در آن زیاد است.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()